Guest UKSub Posted 30 april 2005 Report Share Posted 30 april 2005 Hoi, heeft iemand suggesties ivm een phonokabel die kwa kwaliteit gelijk of zelfs iets beter is dan d VdHul D502? Eentje die zich gemakkelijker laat "bewerken" want de VdHul is eig maar een vrij stijve kabel die vrij vervelend is om handig mee te werken! Betaalbare suggesties graag Groetjes Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 30 april 2005 Report Share Posted 30 april 2005 Aan mijn SME-arm zit standaard een Van den Hul D501 Silver Hybrid, dit is toch een vrij soepele kabel. Op dit moment luister ik ook op proef naar een Cardas Quadlink-5 C, ook dit is een heel soepele kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 april 2005 Report Share Posted 30 april 2005 En Paul wat zijn de ervaringen? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 30 april 2005 Report Share Posted 30 april 2005 En Paul wat zijn de ervaringen? Carl Hallo Carl, Tot dusver ben ik nog niet geheel positief, maar wellicht heeft de Cardas enige inspeeltijd nodig. Ten opzichte van de Van den Hul klinkt de Cardas iets ingetogen oftewel laid-back en komt de kabel als geheel wat "romantisch" over. Ik houd meer van een neutrale, snelle en dynamische weergave. Maar nogmaals, de kabel komt zo uit de verpakking en heeft volgens meegeleverde instructies van de fabrikant enige inspeeltijd nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 april 2005 Report Share Posted 30 april 2005 En Paul wat zijn de ervaringen? Carl Hallo Carl, Tot dusver ben ik nog niet geheel positief, maar wellicht heeft de Cardas enige inspeeltijd nodig. Ten opzichte van de Van den Hul klinkt de Cardas iets ingetogen oftewel laid-back en komt de kabel als geheel wat "romantisch" over. Ik houd meer van een neutrale, snelle en dynamische weergave. Maar nogmaals, de kabel komt zo uit de verpakking en heeft volgens meegeleverde instructies van de fabrikant enige inspeeltijd nodig. Hij zal qua klankkarakter waarschijnlijk niet veel veranderen. Cardas staat bekend als warm en romantisch. Misschien is het een optie de SME plug eraf te helen en die op de vdH te zetten Waar ik naar benieuwd ben zijn de phonokabels van HMS en Kimber. Alleen je vindt ze bijna nergens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 30 april 2005 Report Share Posted 30 april 2005 Hallo Paul, je moet inderdaad de kabel even de tijd geven. Mijn ervaringen met deze Cardas kabel zijn erg positief. Ik heb na 3 dagen de vdh nog even geprobeerd, maar was snel klaar hiermee. De Cardas geeft een beter 3-d plaatje, een strakker laag, etc. Het geluidsbeeld is inderdaad iets warmer dan dat van de vdh, maar in mijn situatie is dit een pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 Hoi het lastige is dat er moet gesoldeerd worden om de externe aan de interne te bevestigen (Rega dus) en ik niet zomaar een paar kabels kan inpluggen en zien wat het wordt. Op dit moment luister ik ook op proef naar een Cardas Quadlink-5 C, ook dit is een heel soepele kabel. Kun je daar een prijs opplakken Paul? Het is voor een Rega P25 en het is niet mijn bedoeling een veelvoud van de VdHul uit te geven. Inderdaad Kimber zo ook zeer sterk zijn maar wie heeft er ervaring mee Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 Waar ik naar benieuwd ben zijn de phonokabels van Kimber. Alleen je vindt ze bijna nergens. Ha die en die ook en natuurlijk Sodejuu en Audiopaul en Uksub en Carl en Audiovorden en .................... Binnenkort wel in Sneek MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 Op dit moment luister ik ook op proef naar een Cardas Quadlink-5 C, ook dit is een heel soepele kabel. Kun je daar een prijs opplakken Paul? Het is voor een Rega P25 en het is niet mijn bedoeling een veelvoud van de VdHul uit te geven. Gr Stef Hoi Stef, Ik weet het niet precies, maar ik dacht iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 Speel inmiddels enige jaren met een TAK-ke kabeltje van Kimber, ben hierover bijzonder te spreken, doet gewoon niets anders dan signaal doorgeven, inmiddels is dit ook de ervaring van een aantal lieden die zijn overgegaan tot aanschaf van dit kabeltje. Bijkomend voordeel is dat het geen gruwelijk vermogen kost............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 Toch is het met die kabels een vreemde zaak. Ik vond mijn draaitafel een heel klein beetje te "dun" (in het midden) klinken. Vervolgens verving ik mijn PBJ tussen phono versterker en eindversterker met een geleende AH kabel (met Bullet pluggen). Dat klinkt niet "dun". Overigens vind ik het moeilijk zo niet onmogelijk om phono kabels te leen te krijgen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 Speel inmiddels enige jaren met een TAK-ke kabeltje van Kimber, ben hierover bijzonder te spreken, doet gewoon niets anders dan signaal doorgeven, inmiddels is dit ook de ervaring van een aantal lieden die zijn overgegaan tot aanschaf van dit kabeltje.Bijkomend voordeel is dat het geen gruwelijk vermogen kost............ Dta kabeltje krijgt mijn aandacht ook, er zijn drie varianten van deze Kimber TAK: de Cu (koper), de H (zilver/koper) en de Ag (puur zilver). Is de Tak-ke een oudere versie en wie weet in welke prijsklasse de huidige drie varianten zich begeven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 Speel inmiddels enige jaren met een TAK-ke kabeltje van Kimber, ben hierover bijzonder te spreken, doet gewoon niets anders dan signaal doorgeven, inmiddels is dit ook de ervaring van een aantal lieden die zijn overgegaan tot aanschaf van dit kabeltje.Bijkomend voordeel is dat het geen gruwelijk vermogen kost............ Dta kabeltje krijgt mijn aandacht ook, er zijn drie varianten van deze Kimber TAK: de Cu (koper), de H (zilver/koper) en de Ag (puur zilver). Is de Tak-ke een oudere versie en wie weet in welke prijsklasse de huidige drie varianten zich begeven? Beste Jitze/Paul, De Kimber TAK bestaat nog gewoon en heb ik liggen , maar de anderen van Kimber komen eraan. De TAK tov de vd Hul geeft een duidelijker beeld,meer definitie,open,meer diepte, maar haalt het niet bij de Cardas, maar die is ook prijziger. Vandaar de aanschaf van een andere Kimber in de prijsklasse van Cardas. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits12 Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 Heeft er iemand ook ervaring met een Cardas golden cross-phono link op een Linn LP12? Hierbij ben ik vooral geintreseert over de inbouw. In hoe verre kan je deze kabel goed gebrijken zonde dat de vering word beinvloed. Frits Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 Heeft er iemand ook ervaring met een Cardas golden cross-phono link op een Linn LP12?Hierbij ben ik vooral geintreseert over de inbouw. In hoe verre kan je deze kabel goed gebrijken zonde dat de vering word beinvloed. Frits Beste Frits, Zelf (priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 Hoi, Is de Kimberkabel eentje uit 1 stuk, dus vertrekkende van de headshell enz... of enkel extern? Hoe goed Cardas ook moge zijn, ik been eerlijk en zeg dat dit te duur is voor aan mn P25. Wordt in de toekomst zeker vervolgd! Ik kan nog meegeven dat er zeer waarschijnlijk Bulletplugs gaan gebruikt worden boven de WBT's... Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 5 mei 2005 Report Share Posted 5 mei 2005 Is de Tak-ke een oudere versie en wie weet in welke prijsklasse de huidige drie varianten zich begeven? Neen Paul, mijn takke kabeltje is gewoon de goedkoopste uitvoering, koper dus, heb diverse malen dezelfde kabel in zilver en koper naast elkander gehouden en geen verschillen kunnen ontdekken, buiten kleur en prijs dan toch......... Deze experimenten uitgevoerd met de Kimber Select en de PBJ. Prijzen van de TAK bij een lengte van een meter, een haakse din plug zal plm 50 - 70 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 8 mei 2005 Report Share Posted 8 mei 2005 hallo, is de vdh D502 nu een interne armkabel of is het een normale extrere kabel die gesoldeerd wordt aan de interne bekabeling? robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 8 mei 2005 Report Share Posted 8 mei 2005 hallo, is de vdh D502 nu een interne armkabel of is het een normale extrere kabel die gesoldeerd wordt aan de interne bekabeling? robin Beste Robin, De vd Hul kabel is een externe kabel die aan de interne kabel wordt gesoldeerd. Deskadel is een interne kabel die erg goed is en niet extreem duur , per cm te koop in de kleuren rood,wit,blauw,groen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 8 mei 2005 Report Share Posted 8 mei 2005 De vd Hul kabel is een externe kabel die aan de interne kabel wordt gesoldeerd. jammer want op studio 107.nl stond een vdh d502 kabel te koop voor 25 euro per meter. Ik dacht dus aan interne bekabeling. Die heb ik dus nodig aangezien ik de bekabeling in de tr2.5 arm heb verziekt. Maar goed ik zal de komende week een aantal zaken in de buurt raadplegen die in het bezit zijn van armbekabeling. Ik wil natuurlijk wel wer zo snel mogelijk plaatjes gaan draaien. Ik zag op marktplaats wel dat iemand kimber interne armbekabeling te koop had staan van 80 cm lengte voor 25 euro. Dat is niet gek denk ik. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts