Jump to content

Tips andere cd speler voor mijn set?

Peter K
 Share

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een andere cd speler voor mijn huidige set.

Ben een beetje uitgekeken op de XB920.

Ik heb nu twee spelers op het oog nl Sony CDP XA-555ES en NAD C541i.

Iemand nog ander advies en of ervaring met deze spelers in combinatie met een zelfde soort set?

Of dat andere bekabeling misschien beter werkt met mijn huidige set?

Graag advies..

Geplaatst door Peter K:

Iemand nog ander advies en of ervaring met deze spelers in combinatie met een zelfde soort set?

Graag advies..

Hoi Peter K

Ik zelf heb sinds kort ook de NAD C541i in huis staan en ik ben erg tevreden over het geluid. Veel rustiger dan de NAD C540 die ik hiervoor had. Ik gebruik de NAD C541i in combinatie met een NAD 319 en een NAD 216. Onderling is alles verkabeld met VDH Integration Hybrid.

Succes

Peter, waarbij best even opgemerkt kan worden dat de CDP XA 555 een - voor Sony - zeer muzikale speler is, momenteel op een enkele plaats redelijk afgeprijsd te vinden.

Groet Jitze

Geplaatst door Peter K:

Graag advies..

Een SONY SCD555 ES is momenteel nieuw in de winkel (met garantie) te krijgen in Duitsland (net over de grens) voor 899 €!

Heb er zelf

Geplaatst door Fons met de Spons:

De SCD is minstens de evenknie van CDP-XA, met als voordeel de mogelijkheid tot afspelen van SACD (hoewel ik hem niet daarvoor kocht).

Met VrGr,

FONS MDS   ;)

Dit nu ben ik in het geheel niet eens met Fons, jammelijk genoeg is de CD weergave van deze speler bij lange niet op het niveau van de CDP uitvoering.

ik heb begrepen dat dit te maken heeft met de andere opbouw van de DAC , nodig ivm. SACD.

Begrepen van Peter van Willenwaard dat het wel op niveau te brengen is......

Groet Jitze

Hallo Peter,

Ik zou echt eens een vergelijk met de Sony 940 QS maken. Die is ook overal in de aanbieding en heeft CD en SACD. De CD weergave is volgens de test in een Duits blad een klasse beter dan die van de CDP xa555es. De 940 is ook nog eens goedkoper, dan moet de keus toch makkelijk zijn. Je moet denk ik niet alleen op het uiterlijk van de 555es afgaan. Het is een zeer solide speler (ook mooier gebouwd dan de 940), maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om de kwaliteit van het geluid.

Mvrgr

John ;)

Geplaatst door Jitze:

Groet Jitze

Ik heb nou al regelmatig wat over deze audiogoeroe gelezen. Ik ben erg benieuwd wie hij is en wat hij doet?

Geplaatst door Jitze:

Dit nu ben ik in het geheel niet eens met Fons, jammelijk genoeg is de CD weergave van deze speler bij lange niet op het niveau van de CDP uitvoering.

ik heb begrepen dat dit te maken heeft met de andere opbouw van de DAC , nodig ivm. SACD.

Groet Jitze

Ik gebruik de SCD wel enkel als loopwerk i.c.m. een externe DAC, en dat is een stuk beter dan met de eigen DAC. Toch vind de SCD ook met zijn eigen DAC zeer goed spelen. Hoe goed moet de CDP dan niet zijn...?

Met VrGr,

FONS MDS

;)confused.gif