Jump to content

demagnetiseren

Rogier
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Het demagnetiseren van cd's is omstreden, klinkt het beter of niet?

Nu wil ik het best zelf eens uitproberen, maar die dingen van bv. furutech zijn veel te duur daarvoor. Nu zag ik op het web dat er iemand van een bulk demagnetiseerder voor cassettebandjes een cd demagnetiseerder had gemaakt. Wellicht is dit betaalbaar genoeg om eens uit te proberen.....

tip_13_1.gif Gr. Rogier

Kheb deze tip al `ns ergens gelezen :

TIP: VOOR DE MENSEN DIE HET GELD NIET HEBBEN OM EEN FURUTECH TE KOPEN! NEEM EEN OUDE MAGNEET VAN CDFORMAAT,

BEPLAK EEN KANT MET SCHUIMRUBBER WAAROP JE DAN DE BEDRUKTE KANT VAN DE CD KUNT LEGGEN (2sec. is voldoende) EN DE CDLEESKANT IN DRAAIENDE BEWEGINGEN ZO'N 3 TOT 5 CM. ERBOVEN HOUDEN (zo'n 3sec.) en de afleeskant er nooit op leggen en bovendien het magneet een behoorlijk stuk van je set houden.

Je behaalt dan 80% van het voordeel van een Furutech voor een 'fractie'=understatement, minder geld..

Of `t "werkt" mag je zelf beoordelen. :rolleyes:

Hallo allemaal,

zo'n furatech is erg duur, tenminste veel geld. Zo'n demagnetiseerder van cassettebandjes is iets van 20 euro denk ik. Daar valt dus wel overheen te komen, zeker als het echt werkt, maar ik ben gewoon erg benieuwd. Nu alleen nog een keertje aan zo'n ding zien te komen.

Gr. Rogier

Hallo Rogier,

Over dat demagnetiseren zijn al heel wat threadjes hier volgetypt. Doe eens een search. Tot nu toe heeft er niemand, voor zover ik weet, er serieus resultaat mee geboekt. Wie weet ben jij de eerste.

Het is 1 van die VooDoo onderwerpen die maar rond blijven zingen.

;)

Geplaatst door Pjotr:

Hallo Rogier,

Over dat demagnetiseren zijn al heel wat threadjes hier volgetypt. Doe eens een search. Tot nu toe heeft er niemand, voor zover ik weet, er serieus resultaat mee geboekt. Wie weet ben jij de eerste.

Het is 1 van die VooDoo onderwerpen die maar rond blijven zingen.

;)

Dan heb jij alle recensies zeker niet gelezen :P

Geplaatst door Rogier:

Hallo allemaal,

zo'n furatech is erg duur, tenminste veel geld. Zo'n demagnetiseerder van cassettebandjes is iets van 20 euro denk ik. Daar valt dus wel overheen te komen, zeker als het echt werkt, maar ik ben gewoon erg benieuwd. Nu alleen nog een keertje aan zo'n ding zien te komen.

Gr. Rogier

Bedoel je zo'n Furutech, of zo'n demagnetiseerder van casettebandjes? Ik heb in ieder geval wel zo'n Furutech en wat dat voor een effect heeft CD-weergave ben ik ook heel tevreden mee.

Een paar keer per jaar kom ik wel in Nijmegen (of je komt een keer naar Groningen :D), dan zouden we er eens voor kunnen gaan zitten met een aantal CD-dubbelaars, waarvan we er een demagniteseren en de ander in z'n oude conditie laten. En dan gewoon je waarnemingen opschrijven. Dat kan zelfs dubbelblind :). Dat levert vast voer op voor veel discussie!