Sodejuu Posted 7 mei 2005 Author Report Share Posted 7 mei 2005 En een Okki Nokki voor CD's ??? Die dingen bestaan echt click on image Ik ben er echter nog steeds niet uit of het zin heeft mijn L2 te demangnetiseren. Benz Micro heeft geen eigen website. Je komt steeds bij Musicalsurroundings uit. Zij verkopen ook de Aesthetix demagnetizer. Een objectief antwoord krijg je dan toch niet. Bovendien heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag of de "Stereoplay Methode" werkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 mei 2005 Report Share Posted 7 mei 2005 Hallo Sodejuu, Eerlijk gezegd is het af en toe afsoppen van CD's de enige tweak die echt hoorbaar verschil geeft Met betrekking tot het demagnetiseren van elementen: Dat is een hype van de laatste tijd. Kijk, je constateert een probleem en zoekt daar een oplossing voor. In het geval van tapekoppen werd geconstateerd dat de koppen DC-gemagnetiseerd werden door de tape en dat leverde meer ruis op en een verlies aan hoog. Het van tijd tot tijd demagnetiseren van de koppen leverde duidelijk een oplossing daarvoor. Hoelang bestaan er pick-up elementen? En pas nu zouden die gemagnetiseerd worden zonder dat iemand een zinnig verhaal heeft waardoor en wat het effect is? Een tapekop is toch echt heel iets anders dan een pick-up element. Dit valt voor mij toch in de catagorie problemen zoeken en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ons die problemen uit commercieele overwegingen aangepraat worden. Wat wel kan is dat een element "elektrisch scheef" kan komen te staan door DC aan de ingang van je pre-amp. Althans dit is op internet te lezen maar wat dat doet lees ik weer niet, behalve dat in extreme gevallen de spoeltjes van je element door kunnen branden. Lijkt mij dat dat pre's zijn die rijp zijn voor de prullenbak. Met betrekking tot die tweak in Stereoplay: Dat kun je toch makkelijk zelf uitproberen? Heb nou niet het idee dat het kwaad kan. Maar een externe wisselspanning op je element loslaten zou ik zelf niet eens willen proberen, daar is het beslist niet voor gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts