Jump to content

Creek vs. Trigon?

AudioBill
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

In mijn zoektocht naar een nieuwe phonotrap voor mijn Rega p3 met High Output 160 Denon element heb ik de kanshebbers terug gebracht tot ongeveer twee gegadigden.

De creek OBH 15 of de Trigon Vanguard II.

Welke raden jullie mij aan en waarom? En is het verstandig de Trigon met de Volcano II accu voeding te gebruiken en waarom?

Of hebben jullie nog andere tips, als jullie kiijken naar mijn platenspeler en element? Hiermee bedoel ik niet dat het hele arsenaal phono traps weer voorbij moet komen!

Groetjes AudioBill

Leuke showdown! Twee bekende namen, de Creek en de Trigon, die het tegen elkaar opnemen. Maar is er geluidsmatig geen groot verschil tussen de twee? Kan er op basis daarvan geen keuze gemaakt worden? Kun je ze beluisteren op je P3? Hebben ze ook flexibele mogelijkheden? Heeft de een voor een duurder element, misschien/ooit, net iets meer in huis dan de ander? Als je geen verschil hoort zou ik de meest flexibele nemen. Je weet maar nooit, als je een mooi element tegen komt voor een zachtere prijs!

Groet!

Ivan

Beste,

Dan komt Holfi zeer zeker in beeld. :D;)

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Beste Billlll

Wacht nog even met die beslissing tot 28 mei

Dan is er o.a. een directe Phonotrap vergelijking bij HOBO DENBOSCH door diverse forumleden!!!

Als je zelf niet kunt komen, zou ik de resultaten hiervan afwachten en dan de proef op de som nemen en dan pas beslissen, waarbij je met je dealer de afspaak moet maken om eea thuis te proberen...

Ik zou iig gaan voor een phonotrap met goede instelmogelijkheid en de optie van een goede (batterij)voeding..

Veel plezier en succes!

Christobal :blink:

Ik heb ze geen van beide gehoord maar de Trigon kwam er erg goed uit in een vergelijkende test in het Duitse blad LP met 5 heftige "Mitbewerber" :D zoals de Tom Evans, Lehmann BCSE(heb ik zelf, prima trapje trouwens), ASR etc. Qua prijs/kwaliteit verhouding zelfs als beste. Maar zelf luisteren blijft natuurlijk het devies.

Ik heb ze geen van beide gehoord maar de Trigon kwam er erg goed uit in een vergelijkende test in het Duitse blad LP met 5 heftige "Mitbewerber" :D zoals de Tom Evans, Lehmann BCSE(heb ik zelf, prima trapje trouwens), ASR etc. Qua prijs/kwaliteit verhouding zelfs als beste. Maar zelf luisteren blijft natuurlijk het devies.

:D

• 11 months later...

Audiobill,

Helaas kan ik geen commentaar geven op de Trigon, maar kan wel mijn mening geven over de Creek.

Ik heb ruim 2 jaar met een OBH-15/OBH-2 gespeeld, naar (redelijke) tevredenheid. Het is gewoon een 'goed' phono-trapje die doet wat hij moet doen zonder teveel toe te voegen of af te halen. Er waren voor mij geen gebieden waarin in de Creek uitzonderlijk uitblonk of missers had, alles paste gewoon. Een direct vergelijk tussen de Creek en een Lehmann Black Cube was voor mij klankmatig onbelsist, maar op prijs/kwaliteit-verhouding won de Creek.

Voor het geld gewoon een leuk trapje.

Enno :)