munkie Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 Gescoord op Beadag : Luxman PD-284 draaitafel met Denon DL-303 LOMC voorrr... 20 euro Zie: http://members.home.nl/fmunniksma/Luxman.htm Plus natuurlijk het bekende vinyl jeugdsentiment Link to comment Share on other sites More sharing options...
christobal Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 Proficiat Munky En goede gedetailleerde site van je Veel plezier ermee Christobal Link to comment Share on other sites More sharing options...
munkie Posted 2 mei 2005 Author Report Share Posted 2 mei 2005 Het is een verslaving he, ik kon hem niet laten liggen. En zo stapelt het zich maar op, Thorens TD166 20 euri, Dual 1226/Shure M75 5 euri Na enige Liefdevolle Aandacht spelen ze de sterren vd hemel, je hoeft m.i. echt niet meteen 2000 euri uit te geven om de lol van vinyl te laten horen. Ook valt op hoe goed dat minimaal 20 jaar oude spul nog functioneert. Digitale formaten komen en gaan (Philips DCC anyone? ), maar ANALOOG BLIJFT! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 mei 2005 Report Share Posted 2 mei 2005 Ook valt op hoe goed dat minimaal 20 jaar oude spul nog functioneert. Digitale formaten komen en gaan (Philips DCC anyone? ), maar ANALOOG BLIJFT! CD bestaad ook al zo'n 22 jaar... En uhh... speelt er iemand nog regelmatig met cassettebandjes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 mei 2005 Report Share Posted 2 mei 2005 Schitterende speler. Super prijsje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 2 mei 2005 Report Share Posted 2 mei 2005 Hee Freek, gefeliciteerd met dit buitenkansje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
munkie Posted 3 mei 2005 Author Report Share Posted 3 mei 2005 Na een paar dagen luisteren met een ADC XLM mk2 hier een eerste indruk. Dit ding doet 1 ding sowieso goed en dat is timing. Het is echt ape(n)strak allemaal van hoog tot laag. Dikke vette bas voor zo'n lichtgewicht tafeltje. Ik snap nu waarom dance DJs met DD draaien en dat is niet alleen voor de backspin acrobatiek. Stabiel stereobeeld met goede plaatsing van instrumenten, behoorlijk gedetailleerd. Minpuntje is het hoog, dat is een beetje hard, bijna CD achtig, het klinkt een beetje kunstmatig. Bij klassiek vooral op de strijkers. Heb ik eerder gehoord op een Marantz DD tafeltje. Na terugschakelen naar de Thorens Td125/3009/OM20 valt dit echt op. Appels met peren natuurlijk, alleen al aan VdH bekabeling heb ik 5X zoveel uitgegeven aan die Thorens maar toch. Kortom een geinige starterstafel vooral voor up tempo pop/rock. Het zou me niets verbazen als de Lux de goedkopere Projecten weg zou spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr toast Posted 3 mei 2005 Report Share Posted 3 mei 2005 ik heb een goed werkende technics su-7300 op de kop getikt voor 2.50 heb ik weer wat te doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 5 mei 2005 Report Share Posted 5 mei 2005 Na een paar dagen luisteren met een ADC XLM mk2 hier een eerste indruk. Dit ding doet 1 ding sowieso goed en dat is timing. Het is echt ape(n)strak allemaal van hoog tot laag. Dikke vette bas voor zo'n lichtgewicht tafeltje. Ik snap nu waarom dance DJs met DD draaien en dat is niet alleen voor de backspin acrobatiek. Stabiel stereobeeld met goede plaatsing van instrumenten, behoorlijk gedetailleerd. Minpuntje is het hoog, dat is een beetje hard, bijna CD achtig, het klinkt een beetje kunstmatig. Bij klassiek vooral op de strijkers. Heb ik eerder gehoord op een Marantz DD tafeltje. Na terugschakelen naar de Thorens Td125/3009/OM20 valt dit echt op. Appels met peren natuurlijk, alleen al aan VdH bekabeling heb ik 5X zoveel uitgegeven aan die Thorens maar toch. Kortom een geinige starterstafel vooral voor up tempo pop/rock. Het zou me niets verbazen als de Lux de goedkopere Projecten weg zou spelen. Die luxman is toch niet zo'n smerige direct-drive he ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr toast Posted 16 mei 2005 Report Share Posted 16 mei 2005 klik dat is em.... vandaag eindelijk tijd gehad om eens te knutselen....morge ff nieuwe bedrading in leggen...en de kap opnieuw verven....ow ow ow wat wordt hij zo mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 16 mei 2005 Report Share Posted 16 mei 2005 Kortom een geinige starterstafel vooral voor up tempo pop/rock. Het zou me niets verbazen als de Lux de goedkopere Projecten weg zou spelen. In die lichte arm zou een grado reference of statement het goed moeten doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 16 mei 2005 Report Share Posted 16 mei 2005 klikdat is em.... vandaag eindelijk tijd gehad om eens te knutselen....morge ff nieuwe bedrading in leggen...en de kap opnieuw verven....ow ow ow wat wordt hij zo mooi Met het zelfde type Technics heb ik gedraait toen ik 14 jaar was op een stel B&O speakers (Beovox 5000) en later Kef Corelli's.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ipenburg Posted 16 mei 2005 Report Share Posted 16 mei 2005 Die luxman is toch niet zo'n smerige direct-drive he ?? Ik heb zo'n zelfde Luxman direct-drive draaitafel ook in mijn bezit gehad met het originele Luxman MC elementje. Dit ding speelde werkelijk heel fraai. De bodem, gaatjesboard, heb ik vervangen door een 4mm dikke stalen plaat. Kleine uitsparing voor de trafo en het schakelaartje voor de automatische afslag er in gemaakt. Deze plaat heb ik zwaar gedempd met lood-bitumen. Het was een hele klus om dit mooi passend te krijgen. De draaitafel woog daarna wel 4x het oorspronkelijke gewicht. Resultaat? Een grote teleurstellig! Rommelig en ongecontroleerd laag. Totaal geen doorzichtigheid meer in het geluidsbeeld. Advies, laat dat gaatjesboard lekker zitten al ziet het er niet uit, het zit er blijkbaar niet voor niets! Veel luisterplezier! Lang leve de koningin(nedag) Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 16 mei 2005 Report Share Posted 16 mei 2005 Mijn vondst laatst op een vrijmarkt te Sneek.. Een stel IMF Super Compact's voor 5 euro (werdt wat meer na het reviseren door Audiolab) die nu mooi spelen op mijn Crown DC150a hier bij de PC (met M-Audio geluidskaart).. mvg, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 17 mei 2005 Report Share Posted 17 mei 2005 Mijn vondst laatst op een vrijmarkt te Sneek.. Een stel IMF Super Compact's voor 5 euro (werdt wat meer na het reviseren door Audiolab) die nu mooi spelen op mijn Crown DC150a hier bij de PC (met M-Audio geluidskaart).. mvg, PD Ik denk zelfs niet dat er nu, 25 jaar later, Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 Lang leve de koningin(nedag) Ooo nee toch! Als ze nou hoognodig haar verjaardag van de daken wilt schreeuwen, laat haar dan eens die 75 miljoen euro die ze per jaar van ons afsteelt terug trakteren. Een vergelijk: het jaarsalaris van Bush = 200.000 dollar <<< 75.000.000 euro. Leve een democratisch gekozen president! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 Lang leve de koningin(nedag) Ooo nee toch! Als ze nou hoognodig haar verjaardag van de daken wilt schreeuwen, laat haar dan eens die 75 miljoen euro die ze per jaar van ons afsteelt terug trakteren. Een vergelijk: het jaarsalaris van Bush = 200.000 dollar <<< 75.000.000 euro. Leve een democratisch gekozen president! Dat laatste ben ik met je eens, maar die 75miljoen is niet alleen voor Bea, maar voor alles bij elkaar. Inclusief onderhoudt van de panden enzo... Reken het dan maar eens na met het Witte Huis enzo... Maar opzich ben ik het met je eens hoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 Reken het dan maar eens na met het Witte Huis enzo De kosten van het Witte Huis zijn inderdaad veel hoger dan die van het loon van de President. Echter behoren die kosten tot het functioneren van het regerend staatshoofd. Ik heb de kosten van het kabinet balkenende ook niet genoemd. Van de 75 miljoen die naar bea gaat wordt niets uitgegeven in het belang van het volk; alles gaat naar versiersels, rituelen, tuin sproeien en weet ik wat (feitelijk niet anders dan de 50 paleizen van Hoessein). Die paar lintjes wil ik ook wel doorknippen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
munkie Posted 19 mei 2005 Author Report Share Posted 19 mei 2005 Hee Ipenburg, bedankt vd tip Ik ben een onverbeterlijk twieker en zat al te denken aan een dikke bodemplaat onder de Lux, doe ik bij Thorens altijd en daar werkt het wel bij. Mooi origineel laten dus. Kijk daar hebben we wat aan. I.t.t. mensen die mij op een USA forum IN HET NEDERLANDS zitten af te zeiken omdat ik een DD tafeltje vind dat ik WEL te pruimen vind Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 20 mei 2005 Report Share Posted 20 mei 2005 I.t.t. mensen die mij op een USA forum IN HET NEDERLANDS zitten af te zeiken omdat ik een DD tafeltje vind dat ik WEL te pruimen vind wat bedoel je hiermee dat was ik by the way .... reden: ik word een beetje doodziek van het ongeguanceerde negatieve gezeik over direct drive platenspelers van mensen die er zelf geen ervaring mee hebben, maar wel een mening .... een standaard thorens is gewoon een matig ding, maar wat ze wel hebben is dat ze onwijs te tweaken zijn ... andere arm, demping, connectoren, bedrading, omkasting etc etc maakt van deze spelers een betere draaitafel. andere draaitafels zijn minder tweak-uitnodigend... maar het direct-drive systeem in de duurdere speler is als loopwerk superieur aan zo'n blerbak als een standaard thorens .. Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 Weer lekker ongenuanceerd Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 25 mei 2005 Report Share Posted 25 mei 2005 284 Dus, heeh? : http://forum.audiogon.com/cgi-bin/frr.pl?r...96109&read&3&4& Ik vind hem er erg goed uitzien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 25 mei 2005 Report Share Posted 25 mei 2005 Pracht van een tafel. Ik heb mijn PD272 echter weggedaan, hopelijk krijg ik daar geen spijt van..... Alleen wat beperkt als je er een MC element wil insteken. Mijn Grado zou wel een goede match zijn geweest in die Luxman Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts