Jump to content

Belgi

Haudio
 Share

Recommended Posts

Volgens mij drinken ze liever bier dan forummen (of ze zitten muziek te luisteren natuurlijk).

Wat me wel opvalt is dat onze gewaardeerde buren best wel actief zijn met het organiseren van allerlei uitjes en bijeenkomsten. Wat dat betreft doe ze het beter dan ons.

Wat me wel opvalt is dat onze gewaardeerde buren best wel actief zijn met het organiseren van allerlei uitjes en bijeenkomsten. Wat dat betreft doe ze het beter dan ons.

Da's niet helemaal waar, vandaag hebben diverse sessies plaatsgevonden, alleen verschuift e.e.a. naar de HT kant ;)

Ik was bijv. ergens in de buurt van Eindhoven, waar een projector 'sleutelcursus' werd gegeven voor zo'n 12 man :cool2:

We hoefden niet te zweten, want de locatie was een groot souterrain, waar een compleet HT is gebouwd.

Aandacht voor audio is er ook bij dit soort sessies, aangezien een HT vaak een uitbreiding is op een bestaande stereo set.

Bij mij ging het ook zo, ik heb nu een HT-pc draaien, een CRT projector (die ik nu goed kan afregelen) en de overige speakers en versterking zijn in aantocht.

sony03.jpg

De rechter projector heeft hetzelfde chassis als mijn Sony 1251qm :)

Andr

Het sterkste van het .Be forum is toch, het elkaar in z'n waarde laten, daar kunnen alle .NL fora's wat van leren.

Beste,

Dat bedoel in nou met rustig :rolleyes:;)

MvG,

Haudio

Guest UKSub

MISSCHIEN zijn wij iets gereserveerder en meer to the point!

een mens gaat nu eenmaal de kennis halen daar waar er "meer" info te vinden is ... of te krijgen!

Gr

Stef

Hallo Haudio,

Het ging mij niet zozeer om dat demagnetiseren op zich. Had voor tapekoppen zeker zin en ook voor preciciebeeldbuizen heeft het zin maar verder zie/hoor ik ook geen nut, bedankt dus voor je eerlijk antwoord ;)

Eigenlijk is dat Audioforum.be geen forum. Een forum is, als het goed is, een plaats waar je vragen aan deskundigen kunt stellen. Audioforum.be is meer een verzameling recenties waarop leden dan mogen reagereren en dat gebeurt daar op een leuke en soms hilarische manier. Dat het daar zo rustig is? Misschien zijn onze zuiderburen wel heel tevreden luisteraars ... die naast hun biertje en wijntje niet veel meer nodig hebben.

;)

Eigenlijk is dat Audioforum.be geen forum. Een forum is, als het goed is, een plaats waar je vragen aan deskundigen kunt stellen. Audioforum.be is meer een verzameling recenties waarop leden dan mogen reagereren en dat gebeurt daar op een leuke en soms hilarische manier. Dat het daar zo rustig is? Misschien zijn onze zuiderburen wel heel tevreden luisteraars ... die naast hun biertje en wijntje niet veel meer nodig hebben.

;)

Hoi Pjotr,

Wat is hier geen forum aan??? :confused::blink::huh:;)

http://www.audioforum.be/modules.php?name=Forums

(het kan wel zo zijn dat je eerst geregistreerd moet zijn voordat je op het forum terechtkomt. In dat geval zal de link niet werken)

Grappig, die link werkt zo wel Sodejuu maar kan idd nergens op de frontpage er een link naar toe vinden. Je moet waarschijnlijk idd eerst registreren. Misschien mis ik iets, die frontpage staat ook wel mudvol.

;)

<EDIT> Hij staat er idd links wel bij, altijd overheen gelezen :mellow:

Grappig, die link werkt zo wel Sodejuu maar kan idd nergens op de frontpage er een link naar toe vinden. Je moet waarschijnlijk idd eerst registreren. Misschien mis ik iets, die frontpage staat ook wel mudvol.

;)

<EDIT> Hij staat er idd links wel bij, altijd overheen gelezen :mellow:

Goed kijken :P;) ('t is idd een zoekplaatje)

Verder over het demagnetiseren van Cd plaatjes , ik heb dat uitvoerig gedaan en kon geen verschil , laat staan verbetering constateren.

Hoi Haudio!

Graag reageer ik op bovenstaande opmerking. Het viel mij op dat een nieuw gekochte CD na verloop van tijd doffer gaat klinken. In mijn streven naar een perfect torentje ben ik gaan zoeken naar een oplossing.

Gelokt door de positieve recenties en eigen nieuwsgierigheid heb ik de verleiding niet kunnen weerstaan en heb ik via via een 2e-hands apparaatje kunnen kopen voor een zeer schappelijke prijs. Uiteraard heb ik toen meteen de proef op de som genomen en... het bleek te werken! Na gebruik leek het alsof er een gordijn werd weggetrokken: het geluid werd helderder, meer 'crispy', vergelijkbaar met een nieuwe CD. :) (eigenlijk :D)

Het schijnt te maken te hebben met magnetiseerbare microverontreinigingen die zorgen voor meer correcties van de laser. :blink:

Naar mijn weten zijn er slechts 2 systemen op de markt: het systeem van Furutech en de Bedini Clarifier. Uit benchmark testjes blijkt dat de Bedini superieur is aan de Furutech en bovendien voor een gunstiger prijs leverbaar. Zelf heb ik geen ervaringen met de Furutech. Het effect is overigens niet blijvend.

Voorbeeld van een testje:

http://www.hometheaterhifi.com/volume_9_1/...ier-3-2002.html

Gezien je bevindingen ben ik erg benieuwd of je nog weet welk type je hebt geprobeerd.

Met hartelijke groet!

Verder over het demagnetiseren van Cd plaatjes , ik heb dat uitvoerig gedaan en kon geen verschil , laat staan verbetering constateren.

Hoi Haudio!

Graag reageer ik op bovenstaande opmerking. Het viel mij op dat een nieuw gekochte CD na verloop van tijd doffer gaat klinken. In mijn streven naar een perfect torentje ben ik gaan zoeken naar een oplossing.

Gelokt door de positieve recenties en eigen nieuwsgierigheid heb ik de verleiding niet kunnen weerstaan en heb ik via via een 2e-hands apparaatje kunnen kopen voor een zeer schappelijke prijs. Uiteraard heb ik toen meteen de proef op de som genomen en... het bleek te werken! Na gebruik leek het alsof er een gordijn werd weggetrokken: het geluid werd helderder, meer 'crispy', vergelijkbaar met een nieuwe CD.  :) (eigenlijk :D)

Het schijnt te maken te hebben met magnetiseerbare microverontreinigingen die zorgen voor meer correcties van de laser.  :blink:

Naar mijn weten zijn er slechts 2 systemen op de markt: het systeem van Furutech en de Bedini Clarifier. Uit benchmark testjes blijkt dat de Bedini superieur is aan de Furutech en bovendien voor een gunstiger prijs leverbaar. Zelf heb ik geen ervaringen met de Furutech. Het effect is overigens niet blijvend.

Voorbeeld van een testje:

http://www.hometheaterhifi.com/volume_9_1/...ier-3-2002.html

Gezien je bevindingen ben ik erg benieuwd of je nog weet welk type je hebt geprobeerd.

Met hartelijke groet!

Ha die Bellavista,

Mooie naam trouwens , het was de Furutech die ik uitgebreid aan de tand heb gevoeld.

MvG,

Haudio

Van de Bedini site

audiogr.gif

Als dat hetzelfde muziek fragment is zie ik wel een groot verschil. Minder dynamiek/meer compressie bij de behandelde CD ??

Sterker nog, het lijkt totaal niet meer op elkaar. Volgens mij maakt die Bedini van een stuk van Bach, een stuk van Marco Borsato :(