Jump to content

Belgi

Haudio
 Share

Recommended Posts

Van de Bedini site

audiogr.gif

Als dat hetzelfde muziek fragment is zie ik wel een groot verschil. Minder dynamiek/meer compressie bij de behandelde CD ??

voor mij is het een niks zeggende grafiek.

x- as moet de tijd zijn ?

y- as ??????

tis geen bach maar mike oldfield naar Marco borsato :)

JKr

voor mij is het een niks zeggende grafiek.

y- as ??????

tis geen bach maar mike oldfield naar Marco borsato  :)

JKr

Goede vraag, ik nam aan een soort afbeelding van het analoge signaal (niveau), zoals in deze pic

http://www.stereophile.com/images/newsart/Money_Fig3b.jpg

uit dit (best interessante) verhaaltje http://www.stereophile.com/news/11649/

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Hoi AudioVorden! :)

Sja, ik weet wat je bedoeld: ik maak mij niet meer zo druk over de de zilveren schijfjes. Sterker nog, ik denk erover om mijn collectie volgend jaar bij Koninginnendag te verkopen! :P

(Valt je ook op dat dit forum af en toe wordt voorzien van loze berichtjes? Het is wel een prestatie om daar bijna 800 van te schrijven in zo'n korte tijd... :lol: )

C ya!

y- as ??????

X-as is 10 seconden, Y-as is is de amplitude van het signaal (gedurende die 10 seconden). Je kunt het dus als een soort van oscilloscoopplaatje beschouwen. De twee plaatjes verschillen dermate dat er (vrijwel) geen overeenkomst is. Dit is dus hardstikke fake en op zijn minst veel meer gemanipuleerd dan die Bedini met demagnetiseren van schijfjes voor elkaar kan krijgen. Of die Bededini moet die schijfjes compleet mollen :rolleyes:

Overigens heb ik lang geleden wel eens een CD in de bulk-ereaser gegooid als test, dat is een apparaat met een erg sterk magnetisch veld om complete video en audiotapes in 1 keer snel volledig te wissen. Was geen enkel verschil te horen.

;)