Erjee Posted 17 mei 2005 Report Share Posted 17 mei 2005 Da's nou jammer. Er zijn er inderdaad zoveel dat het onbegonnen werk is om alles te beluisteren. Ik maak het telkens weer mee dat uitgerekend mijn vrouw tijdens het luisteren glashard beweert dat een door mij als optie bedachte luidspreker nergens naar klinkt. Waardeloos. Verkopers verschieten dan meestal van kleur of krijgen dan meteen de hik en tot nu toe moet ik haar telkens w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maale Posted 17 mei 2005 Report Share Posted 17 mei 2005 Ja, het gaat er uiteindelijk toch op aankomen om meer objectiviteit te bereiken. Het is inderdaad zo dat audiofielen die op uiterlijk letten van een set, specificaties en merken vaak niet objectief luisteren. Eens te meer omdat er ook van euforie sprake is, en van genoegdoening. Vertrouwen in merken en dealers speelt ook een rol. Ik zeg niet dat dit verkeerd is, maar als je dan gaat voor objectiviteit, kunnen deze dingen makkelijk in de weg staan. En wat wordt er vandaag de dag veel moeite en aandacht gestopt in het uiterlijk van luidsprekers en versterkers... en vooral in het uiterlijk van platenspelers. Ik krijg veel meer genoegdoening van een geluid dat me verrast omdat het toch best wel behoorlijk is, dan dat ik erop zit te hopen en wachten na het flink uitgeven van geld en het geblink in m'n luisterkamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 30 mei 2005 Report Share Posted 30 mei 2005 Nou is er zoveel geschreven en herhaald dat ik bijna vergeten ben wat nu de eerste vraag is. Ook ik ga me schuldig maken aan..... ER zijn mensen die hebben een hekel aan B&W, waarom weet ik ook niet maar het gaat zover dat er zelfs een site is voor B&W haters???????? Ik denk wel eens waar komt dit toch vandaan? Is het omdat deze mensen onzeker zijn, een negatieve ervaring hebben (kan met elk ander merk ook, niet elke Rolls is vrij van problemen), zijn deze mensen jaloers? Ik weet het niet. Dan hoor of zie ik dat ze andere emrken noemen..... deze zijn net zo duur, goedkoop, goed of slecht. Ik heb zelf nu sinds 1991 B&W's, ben gestart met de Matrix2s2. Had toen een budget van plus minus 800 gulden per stuk. Winkelier heeft me toen naar dm620/630 laten luisteren naast een par bns ellesy 1 en 2. Keuze was toen al voor B&W. Maar de goede (verkoper) man had nog een paar uitlopende modelllen van de 2s2 staan. Ik was verkocht, en de speakers ook. Ze waren welliswaar 1000 gulden per stuk (normaal 1700) dus iets meer dan dat ik eigenlijk wilde uitgeven, maarja. Deze 2s2tjes hebben regelmatig last gehad van hun woofers, kabel wat los sprong. Maar toch ik vond ze heerlijk met m'n Lux.e Sinds 1998 heb ik de Matrix 801mkIII. Ik hou van die jongens. Zelfs met een voor hun toch mindere Luxman doen ze het geweldig. Voor mij kunnen ze alles. Ik ben gelukkig en tevree. Dusssss, zit niet zo te zeiken over een merk dat je niet leuk vind ga naar haat site of maak er zelf een. Doe wat nuttigs. Als ik al lees dat iemand 100 speakers heeft gehad (ik hoop voor te testen), tja dan vind je niks goed. Sommige dingen zijn ook gewoon waar. Een 801 is nou eenmaal moeilijker dan een 802. Een 802 is eigenlijk beter voor in de huiskamer. Tja ik ging toch voor de 801 met mijn vriendin naast me in de winkel. Een Nautilus 801 heeft dit probleem ook plus dat pas echt bij stevige volumes lekker klinkt, nah koop dan een N802 wederom veel gemakkelijker. Als je het geld hebt om Link to comment Share on other sites More sharing options...
leonardus777 Posted 30 mei 2005 Report Share Posted 30 mei 2005 Hoi, Wat mij opvalt op deze site is dat er mensen zijn die het niet kunnen waarderen wat andere mooi vinden en willen graag hun mening door een ieder zijn strot duwen. Ik blijf er bij dat een merk of het nu b&w is of dynaudio of wat dan ook in elke ruimte anders klingt. Dit geld dan ook nog eens wat apparatuur betreft en kabels. Dus probeer een goede match te vinden in je eigen ruimte met de juiste aparatuur, en met jou eigen oren. Wat een ander er van vindt is niet belangrijk. Alle luidspreker fabrikanten kunnen echt wel luidsprekers maken. Een ieder fabrikant bepaalt zijn richting en heeft zijn eigen publiek. Andre ik heb van mijn 802 de condensatoren vervangen en de weerstanden. Ik vond dat het beeld wat opener werd en de details wat makkelijker en ronder hoorde. Als je bv een bekken hoort klonk deze iets langer na en wat zuiverder (ronder). Ik vond het een verbetering. Ik had hiervoor de martinlogan CLS en deze waren hier meester in. Met deze tweak kwam ik een stapje dichterbij maar het is nog steeds geen elektrostaat. En dat hoeft ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 31 mei 2005 Report Share Posted 31 mei 2005 Ik zat hier zondag met steks op de bank teluisteren na de t-amp..Ik heb de 802s80 en hij heeft de 801s80 dus zoals je zult begrijpen wisselen we wat woorden uit over deze speakers. Bij steks zijn woorden althans "bij mij is het laag niet mooi rommelig enz" Bij mij is het laag strak en diep [mede door het filter ook] TOen zei hij iets wat best weleens kan kloppen. De 802 is een smallere kast, de 801 is een stuk dieper en breder en heeft 1 woofer nadat hij voelde aan mijn kast zei hij ook dat zijn speakers veel heftiger trilde als de 802 van mij. Kan het zijn dat de baffle teveel wappert als het waren ivm de 802 omdat die breder is enz? Is dat het niet wat wordt gehoord als slechtere weergave ivm de 802? Ik vond het een redelijke verklaring. Ik denk ook namelijk dat die speakers bedoelt zijn voor relatief grotere ruimtes. Wat ik ook zelf ervaar is de plaatsing van de speakers...die zijn behoorlijk kritisch gezien de kast vrolijk meetrilt kan ik me dat goed voorstellen [geld voor beide modellen] Ik las ergens van de ex verkoper ]even naam kwijt..dat de 801 kritiser is in aansturing. Hoe komen jullie daarbij? DIe speakers draaien op een amp van minimaal 50w perfect en nogwel minder ook. Ohmdippen is al helemaal niet aan de orde dus dat volg ik even niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 mei 2005 Report Share Posted 31 mei 2005 Ik zou zeggen, leg je hand eens op de baffle, voel je vanzelf of ie erg trilt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 31 mei 2005 Report Share Posted 31 mei 2005 Ik zou zeggen, leg je hand eens op de baffle, voel je vanzelf of ie erg trilt. de gehele 801 van steks trilt een stuk heftiger als die van mij. Daarom denk ik ook dat de 801 voor grotere ruimtes is bedoelt. Hij moet vrij staan voor een goed resultaat lijkt mij als dat echt zo erg is [even hardop denken nu hoor] De 802 is ook een triljanus...maar ik heb er vrijwel geen last van alhoewel ik heb nog een voordeel met mijn tubetraps kan ik sjoemelen De 802s3 bv heeft weer een matrix wat die trillingen opheft en een betonnen midden [die kop] Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 mei 2005 Report Share Posted 31 mei 2005 de gehele 801 van steks trilt een stuk heftiger als die van mij. Daarom denk ik ook dat de 801 voor grotere ruimtes is bedoelt. Zou kunnen, of hij zou wat meer interne verstevigingen kunnen gebruiken. Want een kast die veel trilt, da's zonde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 1 juni 2005 Report Share Posted 1 juni 2005 Moet eigenlijk niet veel uitmaken, je mag aanemen dat het zo is ontworpen MAW dat met die resonantie wel rekening is gehouden . Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 juni 2005 Report Share Posted 1 juni 2005 Zoals bij h Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 juni 2005 Report Share Posted 1 juni 2005 (...) Zou kunnen, of hij zou wat meer interne verstevigingen kunnen gebruiken. Want een kast die veel trilt, da's zonde. Het is niet alleen zonde (energieverlies), maar levert ook kleuring op. Het verbaast me: een 801 die erg trilt. En dat is een matrix versie? De "gewone" 801 is inwendig flink geschoord. De exemplaren die ik een tijd in huis heb gehad (801F), trilden niet opvallend. Je kunt de binnenzijden van de kast (mits niet-matrix versie) insmeren met kleefmiddel voor dakbedekking en er daarna bitumenpads of stukken dik dakleer op plakken. Daarmee smoor je paneelvibraties heel effectief. Je kunt ook een spekstenen buitenkast* met de huidige baskast verlijmen. En tenslotte kun je ook een spekstenen buitenkast aanbrengen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 2 juni 2005 Report Share Posted 2 juni 2005 (...) Zou kunnen, of hij zou wat meer interne verstevigingen kunnen gebruiken. Want een kast die veel trilt, da's zonde. Het is niet alleen zonde (energieverlies), maar levert ook kleuring op. Het verbaast me: een 801 die erg trilt. En dat is een matrix versie? De "gewone" 801 is inwendig flink geschoord. De exemplaren die ik een tijd in huis heb gehad (801F), trilden niet opvallend. Je kunt de binnenzijden van de kast (mits niet-matrix versie) insmeren met kleefmiddel voor dakbedekking en er daarna bitumenpads of stukken dik dakleer op plakken. Daarmee smoor je paneelvibraties heel effectief. Je kunt ook een spekstenen buitenkast* met de huidige baskast verlijmen. En tenslotte kun je ook een spekstenen buitenkast aanbrengen Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 Speelt de vloer een rol? (Houten vloer met holte er onder?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 Nope...vinyl vloer hier bij steks zou ik niet weten heeft een kleine kamer dat weet ik wel. Maarre wil niet lullig doen ik dacht dat jij dit soort ECHTE speakers niet echt boeiend vond Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 Nope...vinyl vloer hier bij steks zou ik niet weten heeft een kleine kamer dat weet ik wel. Maarre wil niet lullig doen ik dacht dat jij dit soort ECHTE speakers niet echt boeiend vond Beste Muziekfreak, Nee, ik vind ze nu inderdaad niet zo boeiend meer. Vroeger wel. Toen schreef ik er artikelen en tests over in hifi-bladen. Maar het kan allemaal z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 9 juni 2005 Report Share Posted 9 juni 2005 Muziekfreak, waar stonden die 802 en 801 op? Dan bedoel ik, wielen, spikes, gewoon plat op de grond, etc etc? Sorry dat ik wat laat reageer. Ik heb zelf de matrix 801 mk3 en merk duidelijk verschil in waarop ik ze plaats. In ieder geval niet plat op de grond wat dan wordt je gek van ze. Ze staan nu +/- 8cm met de bodem van de grond, doet het prima. Groet, Andre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts