Jump to content

hifi.nl Forum offline

theDude
 Share

Recommended Posts

Uit de mededeling van hifi.nl:

Uiteindelijk komen we tot de slotsom dat 5% van de berichten van een bedenkelijk niveau is. Een deel hiervan is ordinair en beneden alle peil: steeds vaker moesten we ingrijpen als we zagen dat Forumleden onderling ruzies beslechten en niet zelden zijn ook gerenommeerde bedrijven en HiFi-merken het onderwerp van (niet onderbouwde) negatieve berichten geweest.

hifi.nl gaat zijn Forum vernieuwen, de eerste reden kan ik in meegaan, maar zou de laatste reden niet voortkomen uit afhankelijkheid van adverteerders? Het is belangrijk om dealers en fabrikanten kritisch te kunnen bespreken, ik hoop dat daar ruimte voor blijft.

greetz, theDude

Geplaatst door theDude:

[..] maar zou de laatste reden niet voortkomen uit afhankelijkheid van adverteerders? Het is belangrijk om dealers en fabrikanten kritisch te kunnen bespreken, ik hoop dat daar ruimte voor blijft.

greetz, theDude

Dat is als tweede, maar sommige forumleden gaan daar heel ver op in, zulke dingen hoor je niet openbaar te maken, maar bij jezelf te houden.

Het is wel op internet waar alles mag, maar er zijn ook plaatsen op internet waar bijna dezelfde regels gelden als buiten het internet. Dat vergeten sommige nog wel eens. Alle forums hebben in het algemeen die regels, tenzij anders aangegeven.

Dit alles heeft gewoon te maken met nettiquette.

Och, dan komen we toch allemaal hiernaar toe? gezellig :D

Maar ik ben het wel een beetje met ze eens: ik kan me zo voorstellen dat de schade die wordt aangericht met 'grappige' berichten niet echt leuk is. Denk bijvoorbeeld even aan:

- Dick Bakker

- Pied Piper (en de bouwer)

- Perfect Performer (en de bouwer: oneigenlijk registreren als Klaas Feenstra vind ik eerlijk gezegd gewoon onbeschoft en asociaal)

Ik ben benieuwd of het met moderators beter wordt...

Volgens mij heeft het maar met een ding te maken en dat is "respect"

Sommige postings zijn tegen het randje ;), moet kunnen, andere zijn er echter (ver)overheen mad.gif en dat is niet te toloreren, vooral de postings van de laatste week ten opzichte van Anja waren verre van netjes(ik druk het zwak uit)

Geplaatst door Ome Henk:

Oh ja, nu jullie toch niet meer te doen hebben, ga dan eens dit forum goed bekijken.

Er staan nl. goede topics in!!!

Laat me raden waar die over gaan cool.gif

Nee, ik zeg nix ;)

Greetinx

Andr

Ik voorspelde het vanmiddag al in een andere topic hier op Hear: er zou wel eens een ware stormloop kunnen ontstaan op dit forum. :)

Ik vermoed dat de makers van Hear garen spinnen bij het feit dat het hifi.nl forum offline is. En wat betreft de reden dat het hifi.nl-forum offline is:

Er werd altijd sterk gepretendeerd op onafhankelijkheid van het forum, nou, deze stelling is dus in

Een stelletje nieuwelingen.....(waaronder een hoop zogenaamd heel netjes volk, kakleuters genaamd,)

De standaard aanwezige forummers (die elke dag gezellig mee kletste) hadden naar mijn mening haast nergens problemen mee, DIT IS TYPISCH NEDERLANDS..... ) :(

mvgr

Ach, hifi.nl heeft simpelweg het forum niet op tijd klaar kunnen krijgen, dus gooien ze er als tijdvulling maar een paar fatsoensregels tegen aan. Zodat iedereen straks weer up to date is. ;)

Ze hebben er al die tijd zelf bij gestaan, en nou ineens klagen. Dat gaat er bij mij niet helemaal in.

Edwin

Geplaatst door Ome Henk:

OK, dan een paar serieuze tips!

Topic 1

Topic 2

Topic 3

Veel leer-/leesplezier! :)

Je bent iig ook hier heel voorspelbaar :D

Misschien kun je een vinyl-wasserette openen om de kosten van je Nitty eruit te halen? eek.gif

Greetinx

Andr