Jump to content

hifi.nl Forum offline

theDude
 Share

Recommended Posts

H en JP hebben de afgelopen jaren een zeer liberale houding ingenomen. Dit was mede het succes van HiFi.nl en met name het forum. Dat de HiFi branche soms zeer slecht tegen kritiek kan, kan ik uit eigen prive ervaring bevestigen: Je komt vaak rechtstreeks aan hun broodwinning (denken ze).

Gezien het plotsklaps sluiten van het forum zonder aankondiging kan, gezien de geschiedenis, niets anders betekenen dan dat zij of forummers serieus bedreigd zijn.

H en JP doen er goed aan om open kaart te spelen. Zo niet dan is het HiFi.nl-forum gewoon ter ziele vrees ik.

Het opzetten van een nieuw forum door onafhankelijke gebruikers zelf vind ik ook een prima idee. Maar dit kost en veel tijd (opzetten, modden en onderhoud) en geld. Zo makkelijk is het niet. Als serieus zelfbouwer denk ik dat er zelfs plaats is voor een serieus zelfbouwforum op zich. Dit was een van de best lopende onderwerpen met weinig "ruis" op HiFi.nl

Fred (op HiFi.nl) heeft hier ook al eens een balletje over opgegooid.

Mijn zegen hebben ze.

Ik vind zelfbouw en tweaks zowiezo het meest interresantste.

Ik kan erg weinig met andermans smaak.

Toch denk ik dat zelfbouw en tweaks alleen niet genoeg is om een forum voor op te starten.

Groeten simon

Overigens zou ik best het gebruik van al die plaatjes wel eens ter discussie willen stellen. Als ik zie wat het effect is bij het gebruik van mijn snelle kabel-verbinding, dan kan ik alleen maar diep respect hebben voor de modem-boys die dit volhouden. Ik heb het gevoel dat het alleen nog maar leuk is voor diegene die ze plaatst en niet voor de 'lezers'. Wat vinden jullie er van?

m.vr.gr.

Kermit

Vandaag bij een rommelmarkt geweest. In de analoge sferen weer leuke gescoord. Zo heb ik een redelijk gaaf exemplaar kunnen vinden van de allereerste LP die ik ooit in mijn bezit had. Jaren ben ik naar die plaat op zok geweest en nu hadden ze er 2!. Plus een aantal Denon platen in mint-conditie, waarbij eentje met traditionele japanse muziek. Geen idee wat me te wachten staat. En een LP van het Don Kozakken koor op DGG en een LP van ABBA, een 45 toeren single van Abba, the Edwin Hawkins Singers en een werkelijk puntgaaf exemplaar van de soundtrack Once upon a time in the west... En dat voor 0,50 Euro per plaat.

Geplaatst door Kermit:

Overigens zou ik best het gebruik van al die plaatjes wel eens ter discussie willen stellen. Als ik zie wat het effect is bij het gebruik van mijn snelle kabel-verbinding, dan kan ik alleen maar diep respect hebben voor de modem-boys die dit volhouden. Ik heb het gevoel dat het alleen nog maar leuk is voor diegene die ze plaatst en niet voor de 'lezers'. Wat vinden jullie er van?

m.vr.gr.

Kermit

Zonder plaatjes is het niks.

Zo'n plaatje is in feite niks anders dan een link naar ander web locatie.

Mischien dat het mogelijk is om dat als user optie aan te bieden om wel of geen plaatjes te willen bekijken.

De een ziet gewoon het plaatje of alleen de url indien gewenst.

In ieder geval de groote van de plaatjes wel zorgvuldig 'moderaten'

Frank

Geplaatst door Kermit:

m.vr.gr.

Kermit

Een subtiel gifje moet kunnen maar komplete foto galerijen als handtekenning vind ik wat overdreven.

Foto's quoten vindt ik ook bandbreedte verspilling.

Verder vind ik het wel geweldig als er een foto geplaats wordt over het apparaat waar men 't over heeft.

Ik moet er wel bij zeggen dat de plaatjes niet iedere keer gedownload worden. Meestal komt 't rechtstreeks van je eigen harddisk.

Groeten simon

Frank

Dat zou misschien wel een oplossing zijn. Ik denk dat er dan nog maar weinig naar die plaatjes gekeken wordt. Jij hebt een heel beschaafd plaatje, maar anderen hebben soms hun hele set er elke keer in staan. Na 3 keer heb ik het echt wel gezien. Maar ik zie dat soort grafica liever helemaal niet. Wat boeit het nou om bijvoorbeeld een plaatje van iemands eindversterker te zien?

m.vr.gr.

Kermit

Jammer dat het hifi forum er (tijdelijk) niet meer is. Persoonlijk vond ik het gedrag op een paar forummers na, erg mee vallen. Hifi.nl is nu stuk minder interessant. Het mag er qua layout beter uitzien, maar de inhoud is niet beter geworden. Ik kom denk ik nu niet meer op hifi.nl.

met groet van Willem

Tja, het is soms wel handig als je wilt weten waar iemand het over heeft, maar plaatjes die geen nut hebben (als handtekening bijvoorbeeld) moet je vermijden vind ik. Al heb ikzelf overigens geen last van een traag openend topic. Ik heb namelijk een LAN-verbinding van 100mbit/sec :) (smileys moeten kunnen :))

Ik verwacht eigenlijk dat een nick wel mag, maar dat clones niet (meer) zijn toegestaan. Kijk, als iemand als Vette Kees, Willem de Patser of zelf groen reptiel door het leven wil gaan: okay, maar zelfs onder zo'n naam 'kent' men elkaar op een gegeven moment, en heeft men een idee wat voor iemand er achter zo'n pseudoniem steekt.

Als mensen echter steeds met een andere naam posten, en dan ook nog met bestaande namen van mensen uit de branche (zoals dus Dick Bakker en Klaas Veenstra), dan is het beetje sociale controle dat er toch is op een forum snel verdwenen...

Geplaatst door Mattijs:

Ik verwacht eigenlijk dat een nick wel mag, maar dat clones niet (meer) zijn toegestaan. Kijk, als iemand als Vette Kees, Willem de Patser of zelf groen reptiel door het leven wil gaan: okay, maar zelfs onder zo'n naam 'kent' men elkaar op een gegeven moment, en heeft men een idee wat voor iemand er achter zo'n pseudoniem steekt.

Als mensen echter steeds met een andere naam posten, en dan ook nog met bestaande namen van mensen uit de branche (zoals dus Dick Bakker en Klaas Veenstra), dan is het beetje sociale controle dat er toch is op een forum snel verdwenen...

Ben ik helemaal met je eens, want op GoT(blijft een goeie vergelijking) doen ze daar al aan. Als je daar 2x een account aanmaakt, heb je de kans om gebant/geblockt te worden, dus kun je niet meer niet op het forum komen.

Misschien hoeft het niet zo erg te gebeuren op het nieuwe forum van HiFi.nl, maar ze moeten wel harde maatregelen treffen tegen dit soort gedoe.

Geplaatst door Lars:

:) Mijn gemailde tekst staat ook tussen de geselecteerde tekst van het update nieuws van het forum van HiFi.nl! :)

Vond ik wel leuk om even te vermelden. :P:)

De mijne niet, en ik heb een vermoeden waarom niet :D

Greetinx

Andr

Geplaatst door Henrie:

Als het grootste gedeelte van je IP-adres/internetprovider bij een naam staat, is vaak ook wel duidelijk wie wie is...

Meestal wel, tenzij je achter een proxy zit zoals ik.

En ik zit elke keer automatisch achter een andere proxy. :D

Maar ik maak er alleen geen misbruik van op forums, heb ik ook nog nooit gedaan ook.

Even off-topic(denk ik)

Nu er toch niet meer forumleden worden toegestaan in het nieuwe aankomende forum van HiFi.nl met dubbelle accounten, kan hier dan eens namen worden opgenoemd die niet en nooit hebben bestaan voor 16 augustus op het forum van HiFi.nl? :D:P

Ben wel benieuwd welke namen dan te voorschijn komen. :rolleyes:

Of heeft iedereen die hier nu heen verhuisd zijn, nooit onder andere account berichten gepost? confused.gif;)

[edit]

Is het de warmte die nu opeens bijna iedereen van zijn computer haalt? :D

Of zal het wat anders zijn? :rolleyes:eek.gif

[/edit]

Geplaatst door Lars:

Even off-topic(denk ik)

Nu er toch niet meer forumleden worden toegestaan in het nieuwe aankomende forum van HiFi.nl met dubbelle accounten, kan hier dan eens namen worden opgenoemd die niet en nooit hebben bestaan voor 16 augustus op het forum van HiFi.nl? :D:P

Ben wel benieuwd welke namen dan te voorschijn komen. :rolleyes:

Of heeft iedereen die hier nu heen verhuisd zijn, nooit onder andere account berichten gepost? confused.gif

[edit]

Is het de warmte die nu opeens bijna iedereen van zijn computer haalt? :D

Of zal het wat anders zijn? :rolleyes: [/edit]

Nee, het zal de mate van interesse in dit onderwerp wel zijn :D

En ik ben kennelijk aan t flooden met 2 replies op t zelfde onderwerp binnen 1 minuut, dat had bij hifi.nl een crash gescheeld.

Greetinx

Andr

Hallo jongens, daar ben ik weer ....

(Boem, Crash ! Forum meteen uit de lucht :):):):):):):)

Hieronder even het bericht dat ik naar aanleiding van het offline gaan van forum.hifi.nl aan de redactie heb gestuurd:

>>>>Ik vind het bijzonder jammer dat het forum uit de lucht is. Ik kan maar met moeite begrip voor jullie handelswijze en beslissing opbrengen.

Helemaal gelijk hebben jullie overigens dat regels van fatsoen in acht genomen moeten worden. Natuurlijk ontbrak het daar weleens aan, maar het gaat me belist te ver om het aldus gegroeide forum als een poel van verderf te schetsen.

Het gaat niet aan om de forumleden kwalijk te nemen dat zij soms bepaalde merken bekritiseren. Dat recht heeft iedereen en het is mijns inziens aan de andere forumleden om dergelijke negatieve berichten op waarde te schatten. Niet aan de forumleiding dus. Dit gaat mij echt te ver. Ik ben benieuwd hoe e.e.a. zich in de toekomst zal ontwikkelen en wacht in spanning af hoe het nieuwe forum er inhoudelijk uit zal gaan zien.

Ik heb overigens nooit de behoefte gehad om mijzelf onder een pseudoniem te presenteren. Ik zal dat in de toekomst ook niet doen, maar ik blijf erbij dat dat een keuze is die iedereen voor zich moet en mag maken. Voorts zou ik het jammer vinden als het archief met de "oude" berichten verloren zou gaan.

Groeten,

Paul Jenner.<<<<<

Ik baal er ook stevig van als de oude berichten en Instant Messages verloren zouden gaan. Copyright op mijn op Hifi.nl gedane ontboezemingen zou ik niet zo aan de orde willen stellen. Maar ik heb toch aardig wat gepost, waaronder ook in mijn ogen zinvolle bijdrages aan diverse discussies (Ahum, ik geef toe, met alleen de zinvolle postings heb ik die 21 sterren niet behaald :) )

Vooral de laatste dagen was ik aardig op dreef, en vele anderen met mij, in diverse topics inzake het zelfbouwen van luidsprekerboxen. Er was zelfs het begin gemaakt van een samenwerking inzake design en bouwen alsmede inkoop van units. Weg Instant Mails ! Lekker gedaan jongens, bedankt !!

Dus klote allemaal. Ook ik vermoed dat commerci

Geplaatst door Ome Henk:

'T was een stuk rustiger... ;)

Ik hoop niet dat je een forum bezoekt voor je rust Henk :D

Met hier 2062 postings en volgens mij totaal het dubbele bij hifi.nl snap ik niet wat "rust" inhoudt bij jou ;)

Greetinx

Andr

Misschien richt ik zelf een forum op ?

Deze zin heb ik al vaker gelezen. Ik vraag me alleen af; waarom? Je bent toch onder de pannen hier? In principe heeft hear.nl de potentie om qua forumbezoekers uit te groeien tot het niveau wat hifi.nl had, alleen, er moet echt iets aan de lay-out gebeuren hier. Ik bedoel dit als positieve kritiek, niet om de boel af te kraken.

Waarom is dit forum nooit groot geworden? Op de