Jump to content

Bestellen vanuit Duitsland

renejdevries
 Share

Recommended Posts

Dit is hear vast wel eens vaker besproken... Moet je ook invoerrechten of andere kosten betalen als je een versterker via internet besteld?

Verzendkosten lijkt me logisch, maar andere belastingtechnische zaken?!? Ik heb er (nog) geen verstand van... Mischien dat het afhangt van het type product, transportconstructie of waarde?

en aan wie wil je die invoersrechten en btw eventueel betalen?

ga je de douane van te voren opbellen dat je in duitsland hifi gaat kopen??

die onbemande overgangen van tegenwoordig...wie houd je tegen?

ik koop al jaren alleen maar in duitsland mijn hifi:

a: veel goedkoper.

B: betere service....jaja! :D

nee, niets overjarig, gefrustreerde kip, de voorbeelden die ik op het andere forum gaf, dat betrof inderdaad apparatuur die vervagen werden door nieuwe modellen, dat wil nog niet zeggen dat de Nederlandse winkeliers er de volle 100 % voor moeten vragen.

kijk nou eensrond en vraag bij duitse winkels eens naar prijzen, dan weet je genoeg!

niet alleen de wat odere modellen(trouwens wat is daar mis mee) maar ook nieuw.

en het hoeft niet ik geef alleen maar tips, blijkbaar niet voor jou!

jij koopt waarschijnlijk al je rommel bij een waardeloze :lol: Nederlandse winkelier, die zich suf lacht als je met je duur betaalde spullen naar buiten loopt!

dat mag maar mag ik ook??

jou dwars zitten??

nee effe serieus.

gebeurt niet zo vaak dat ik vanuit Nederland een leuke aanbieding op het net tegenkom, vandaar, voor de rest moet iedereen doen wat hij of zij wil.

maar als we elkaar geen tips mogen geven(die niet iedereen even eveel aanspreken) dan kunnen we beter stoppen met deze soort van info verstrekking.

of niet??

Guest muziekfreak

Dat kan alleen HEAR straks weer een topic minder door de mods :P;)

Duitsland hoor ik vaker ja dat alles goedkoper is enz. Maar of dit nu echt wijs is ivm garantie enz alles weer terug naar duitsland enz,en die klote taal meeste kennen hier wel duits denk ik. Maar kennen de meeste ook TECHNISCH duits :D;)

Geef mij maar holland i.i.g. duurder maarja dat is een keuze die je maakt...ik zit niet krap als ik iets koop :)

Noodgedwongen heb ik een keer door pech met de auto in duitsland een onderdeel moeten kopen (accu) deze was 1 1/2 keer zo duur als hier in nederland.

Oftwel als is het de laatste plaats op de wereld waar ik hifi spullen kan kopen, ik koop er niks meer.

Daarnaast van Zeeland naar Duitsland is nogal een stukje en terug, kost ook nog het een en ander. Kan me ook niet voorstellen dat alles er honderden euro's goedkoper is.

Groet,

JkR.

Als men het er over heeft dat hi-fi spul veel goedkoper is in Duitsland, dan is dat altijd heel specifiek spul, zoals Duitse audio of overjarig spul. Kom maar eens met de nieuwste B&W's of zoiets. Die zie ik echt niet zoveel goedkoper daar hoor. Iedereen kan dat toch zelf zien via internet?

voorbeeldje een Pioneer receiver bij Raf beluisterd, had er een test over gelezen

en stond bij Raf als een vd eerste in Nederland, prijs 1299 euro

even op internet gekeken en was dezelfde pioneer 789 euro plus 26 euro verzending, toch 410 euro verschil, heb er toen gelijk een dv656 sacd/dvd voor 325 euro bij gekocht, koste hier 500 euro

hoezo geen verschil :confused:

en over de garantie geen zorgen, de spullen draaien al weer ruim 2-3 jaar zonder problemen

in Nederland kan je best leuke spullen kopen, maar je betaald er gewoon te veel voor

kom maar met de nieuwe Benw of zoiets??

dat is geen vraag.......... :lol:

kijk, dat produukt heb ik geen interesse voor, maar mail ze en je weet het...

ik snap je frustratie niet zo goed, of het moet zijn dat je in de branche werkt...maar dan nog?

ik bepaal waar en hoe ik mijn geld uitgeef en heb een aantal mensen daarvan de mogelijkheden voor willen leggen, jij probeert in mijn optiek vooral dwars te liggen, en dat is jammer.

hierbij sluit ik voor mijzelf dit topic in ieder geval af.

het is geen babbelbox! <_<

ik snap je frustratie niet zo goed, of het moet zijn dat je in de branche werkt...maar dan nog?

Wie van ons is hier nou gefrustreerd? Je reageert als een klein kind dat geen gelijk krijgt. Het is gewoon opvallend dat je je niet weet te beperken tot argumenten, maar iedere keer weer persoonlijk wordt. Je wilt me zeker ook tot jouw niveay omlaag trekken? Vergeet het maar.. <_<

en aan wie wil je die invoersrechten en btw eventueel betalen?

ga je de douane van te voren opbellen dat je in duitsland hifi gaat kopen??

die onbemande overgangen van tegenwoordig...wie houd je tegen?

ik koop al jaren alleen maar in duitsland mijn hifi:

a: veel goedkoper.

B: betere service....jaja! :D

Een beetje slimme Nederlandse winkelier kan voor ongeveer de zelfde prijzen leveren als Duitse winkeliers, door de Nederlandse importeur te omzeilen via een Duitse inkoopcombinatie.

Een mooi voorbeeld hiervan is de ACR keten die hebben een aantal winkels in Nederland, dit zijn gewoon Nederlandse ondernemers en HOHOO ze hanteren de duitse prijzen :D daar hoef je dan geen tank benzine op te verrijden ;)

En zo zijn er wel meer winkels die op deze manier werken, ook steeds meer echte Hifi winkels doen dit :)

Marcel

Volgens mij als je BUITEN de EU spullen koopt:

circa 6% douanerechten (afhankelijk van soort zending)

+ 19% BTW

+ 9,50 inklaringskosten

Tel uit je winst. Ik heb wel eens 2e hands apparatuur uit Duitsland gehaald. En bij Phonophono.de, ik kon het hier in Nederland niet krijgen.

Groenten zijn gezond, Fred