Jump to content

opiniepeiling over hifiwinkels

s0000884
 Share

Recommended Posts

He Marcel,

Een DVD speler van 60 euri speelt prima DVD's af en gaat misschien 2 jaar mee. Een DVD speler van 600 euri speelt ook prima DVD's af en gaat misschien 5 jaar mee.

Beide zijn overigens na 2 jaar verouderd. Dus ja ...

Laat de echte Hifihandel zich nou maar eens bezinnen en voor kwaliteit gaan, zowel in spullen als sevice in brede zin. Wat overigens veel zaken wel doen, laten we dat ook niet vergeten. En de rest aan internet en Mediamarkt en cs. overlaten. Dat is toch niet stoppen.

Eigenlijk begrijp ik het gejammer niet zo goed. Het gaat zoals het gaat en dat is niet leuk voor een beperkte groep winkeliers. Die zitten dan toch min of meer te slapen of willen ook het onderste uit de kan. We kunnen toch moeilijk de klok stil zetten.

;)

Beste Pjotr,

Persoonlijk denk ik, dat het niet een echt probleem is..

Maar er zat wel kaf onder het koren aan beide kanten, alleen het kaf valt nu meer op.

Ik ben er mee gestopt om advies en info te geven aan mensen die toch bij anderen aanschaffen.

Na een paar keer weet je wel wie dat zijn, ter voorbeeld zonder namen te noemen, want ik ben slecht in namen maar dergelijke namen en gezichten vergeet ik niet.

Nog niet zolang geleden wilde iemand graag advies en demonstratie van een HT set , dat kan dus, na ongeveer 4.5 uur ging hij de deur uit met de zin ,ik moet er even over nadenken.

10 dagen later komt dezelfde man terug, inclusief gebruiksaanwijzingen ,of ik kon uitleggen hoe het werkte en hoe hij het aan moest sluiten en in moest stellen.

Ik bekeek de type nummers van Yamaha en dacht , verrek dat is nieuw , gevraagd is dit nieuw ? antwoord '' JA '' waar heb je het gekocht ? Bij de Harendse Smidt in Sneek, oke waarom kom je hier dan vragen hoe of het werkt ?

Omdat ze het bij de Harendse Smidt niet weten !

Was het daar veel goedkoper ?

Nee, niet veel 20,00 euro totaal.

Tja , dat is nou jammer , maar ik ga jou niet vertellen hoe het werkt, waarom niet of weet je het niet ?

Ja, ik weet het wel, maar je zult wel naar je eigen dealer moeten voor advies.

Ja , maar die weet het niet !

Jammer dan !

Voorheen vertelde ik wel hoe het werkte enzo , dat bv Magnat en Yamaha geluidstechnisch niet bij elkaar passen.

En hoe het aangesloten moest worden en zo ook ,aan mensen die niet bij mij gekocht hadden.

Maar er komen teveel die zo doen, dan heb ik geen tijd meer voor mijn eigen klanten.

Want het is wel mijn hobby en werk regelmatig voor niets , zo gek zijn er tegenwoordig niet veel mensen en vroeger ook niet.

En ik ben het ook behoorlijk aan het beperken.

MvG,

Haudio

PS . Daarom heb ik nu meer tijd voor mijn eigen klanten en dat bevalt mij prima.

He Marcel,

Een DVD speler van 60 euri speelt prima DVD's af en gaat misschien 2 jaar mee. Een DVD speler van 600 euri speelt ook prima DVD's af en gaat misschien 5 jaar mee.

Beide zijn overigens na 2 jaar verouderd. Dus ja ...

Laat de echte Hifihandel zich nou maar eens bezinnen en voor kwaliteit gaan, zowel in spullen als sevice in brede zin. Wat overigens veel zaken wel doen, laten we dat ook niet vergeten. En de rest aan internet en Mediamarkt en cs. overlaten. Dat is toch niet stoppen.

Eigenlijk begrijp ik het gejammer niet zo goed. Het gaat zoals het gaat en dat is niet leuk voor een beperkte groep winkeliers. Die zitten dan toch min of meer te slapen of willen ook het onderste uit de kan. We kunnen toch moeilijk de klok stil zetten.

;)

Beste Pjotr,

Persoonlijk denk ik dat het niet een echt probleem is..

Maar er zat wel kaf onder het koren aan beide kanten, alleen het kaf valt nu meer op.

Ik ben er mee gestopt om advies en info te geven aan mensen die toch bij anderen aanschaffen.

Na een paar keer weet je wel wie dat zijn, ter voorbeeld zonder namen te noemen, want ik ben slecht in namen maar dergelijke namen en gezichten vergeet ik niet.

Nog niet zolang geleden iemand wilde graag advies en demontratie van een HT set dat kan dus na ongeveer 4.5 uur ging hij de deur uit met de zin ik moet er even over nadenken.

10 dagen later komt dezelfde man terug, inclusief gebruiksaanwijzingen of ik kon uitleggen hoe het werkte en hoe hij het aan moest sluiten en in moest stellen.

Ik bekeek de type nummers van Yamaha en dacht , verrek dat is nieuw , gevraagd is dit nieuw ? antwoord '' JA '' waar heb je het gekocht ? Bij de Harendse Smidt in Sneek, oke waarom kom je hier dan vragen hoe of het werkt ?

Tja , dat is nou jammer , maar ik ga jou niet vertellen hoe het werkt, waarom niet en weet je het wel ?

Ja, ik weet het wel maar je zult wel naar je eigen dealer moeten voor advies.

Jammer dan !

Voorheen vertelde ik wel hoe het werkte enzo , dat bv Magnat en Yamaha geluidstechnisch niet bij elkaar past.

En hoe het aangesloten moest worden en zo ook aan mensen die niet bij mij gekocht hadden.

Maar er komen teveel die zo doen, dan heb ik geen tijd meer voor mijn eigen klanten.

Want het is wel mijn hobby en werk regelmatig voor niets , zo gek zijn er tegenwoordig niet veel mensen en vroeger ook niet.

MvG,

Haudio

PS En daarom heb ik nu meer tijd voor mijn eigen klanten en dat bevalt mij prima.

Goede strategie. Ik heb ooit bij een hifiwinkel gewerkt waar ze diverse codewoorden hadden voor iemand die alleen maar interessant komt doen. Toen ik er net werkte kende ik deze klanten natuurlijk niet. Dan was ik bezig met een klant en dan zei een collega:'kun je meneer 'codewoord' zo even terug bellen? Of er werd mij een briefje getoond met 'codewoord' er op. 'Kun je deze klant nog even een kaartje sturen dat de spullen binnen zijn'.

Als je wist dat de klant een 'codewoord' was, besteedde ik er niet te veel aandacht aan, en was kortaf met mijn antwoorden. Volgens mij zijn dat soort mensen ook de mensen die het meeste klagen. Laat de 'eeuwige zoekers' maar een hobby-clubje beginnen.

Groeten, Fred

Nog niet zolang geleden iemand wilde graag advies en demontratie van een HT set dat kan dus na ongeveer 4.5 uur ging hij de deur uit met de zin ik moet er even over nadenken.

10 dagen later komt dezelfde man terug, inclusief gebruiksaanwijzingen of ik kon uitleggen hoe het werkte en hoe hij het aan moest sluiten en in moest stellen.

Tja , dat is nou jammer , maar ik ga jou niet vertellen hoe het werkt, waarom niet en weet je het wel ?

Ja, ik weet het wel maar je zult wel naar je eigen dealer moeten voor advies.

Jammer dan !

Voorheen vertelde ik wel hoe het werkte enzo , dat bv Magnat en Yamaha geluidstechnisch niet bij elkaar past.

En hoe het aangesloten moest worden en zo ook aan mensen die niet bij mij gekocht hadden.

MvG,

Haudio

PS En daarom heb ik nu meer tijd voor mijn eigen klanten en dat bevalt mij prima.

`t Is toch werkelijk ongeloofelijk dat er mensen rondlopen die over de rug van een ander 20euro willen besparen :angry: ik zou me dood schamen en vooral nooit weer bij jou in de winkel komen, maar sommige mensen hebben een onvoorstelbaar groot bord voor hun kop <_<

Mijn vrouw en ik kopen onze spullen bij vaste zaken, foto- of videocamera bij een gerenomeerde fotozaak, koelkast/wasmachine en andere huishoudelijke apparaten bij de wit- en bruingoedzaak in mijn geboorte dorp en voor audio zijn we vaste klant bij de enige audiozaak in Hoogeveen. Kortom wij sjouwen niet van de een naar de ander voor de koopjes, wel vraag ik naar korting en dat krijgen we meestal ook wel.

Natuurlijk kom ik wel eens in andere winkels, in het najaar gaan we meestal nog even een midweekje Centerparks doen en als ik dan ergens een Hifi zaak tegen kom loop ik natuurlijk wel even binnen. Als er gevraagd wordt of men mij kan helpen vertel ik gewoon dat ik niet uit de buurt kom maar dat hifi mijn hobby is en daarom graag even een kijkje neem, meestal wordt het nog leuk opgepakt ook en komen we er over in gesprek.

Maar ik zal nooit de indruk wekken dat ik wat wil kopen terwijl dat toch niet zo is, want dat vind ik gewoon schandelijk.

Marcel

Overigens, waar men het hier nog niet over heeft gehad is het systeem wat hier in menig fotozaak en in Duitsland (?) wordt gebruikt:

Als je bijv. langer dan 20 minuten geholpen wenst te worden, betaal je er voor. Voor die prijs per uur krijg je tegoedbonnen terug. Je bent nu dus verplicht iets te kopen in de winkel.

Of je geeft bonnen die je kunt gebruiken bij een aankoop van minnimaal 10x het uurloon van de verkoper. Bijv. je bent een uur bezig met een verkoper. De 40 minuten worden 5,- per 10 min. gerekend, dus 20,-. Als je nu een aankoop doet van minimaal 200,-, worden de bonnen in mindering gebracht op de koopsom. Die wordt dan 200,- - 20,- bonnen = 180,-.

Idee?????

Ik denk dat het prijsschopen alleen maar steeds gekker wordt. En dan is bovenstaande een oplossing. :) Tegenstanders hebben het over klant-onvriendelijkheid.

Groenten zijn gezond, Fred

Ik heb er wel een idee over maar ik ben erg benieuwd wat iemand uit de praktijk zoals Haudio van dit idee vindt. :rolleyes::rolleyes:

Dit blijft trouwens een moeilijk verhaal. De prijsverschillen zijn soms inderdaad wel erg groot. Ik heb een AV receiver gekocht via het internet. Heb er wat problemen mee gehad en het apparaat is, nog wel onder garantie overigens, nu voor de derde keer terug naar de leverancier. De kosten voor transport zijn voor bassie. :(

De leverancier komt de afspraken na, doet in principe niets verkeerd, alles volgens de algemene voorwaarden. Na de eerste storing kreeg ik een nieuw apparaat. De tweede keer is de storing niet goed gerepareerd waarna ik de fout heb gemaakt hem niet direct retour te sturen maar af te wachten totdat de garantie bijna verlopen was. Heb er speciale aandacht voor gevraagd en dat is me toegezegd. Ik hoop maar dat het goed komt.

Ik zal niet beweren dat ik nooit meer via internet koop maar ik doe het niet meer zo snel en wellicht dan voor bepaalde artikelen. Heb drie jaar geleden een wasdroger via internet laten komen. Scheelde bijna 200 euro op een bedrag van nog geen 500 euro. Dat vindt ik dan wel erg veel.

Zoals als meerdere keren gezegd is mag er best betaald worden voor een stuk advisering en service. Afhankelijk van de waarde van het product is denk ik essentieel wat de verhouding is tussen kostprijs en het advies/service bedrag (het bedrag dat meer moet worden betaald dan de scherpere internetprijs). Dat moet wel enigszins in verhouding zijn.

Ik heb wat die receiver betreft de billen gebrand en moet op de blaren zitten. Dat doe ik dan dus ook, ik ben er nooit mee naar een hifi winkel gegaan toen ik er een tijdje niet uit kwam (bleek later een storing in de software te zijn). Dat vindt ik "not done".

Ook vindt ik, net als anderen dat als je bij iemand komt om e.e.a. te beluisteren, advies vraagt, wellicht zelfs iets mee krijgt naar huis en je een goede relatie met een dealer hebt dat je het die dealer normaal gesproken dan ook zou moeten gunnen. Ik heb de laatste tijd op het gebied van audio de hand wat op de knip, tegen wil en dank ;):lol: maar ik ben tzt wel in voor een beter element in mijn (2e hands) TD 320. In principe heb ik de intentie een ander element in Sneek aanschaffen omdat de draaitafel daar ook vandaan komt. Vooral dus om bovenstaande redenen.

Conqubite

Beste,

Er zijn natuurlijk Harendse Smeden waar het prima gaat , maar ik heb het specifiek over die in Sneek.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Maar ik zal nooit de indruk wekken dat ik wat wil kopen terwijl dat toch niet zo is, want dat vind ik gewoon schandelijk.

Marcel

Is mijn ervaring ook Marcel. Als je op voorhand zegt dat je wat rond wilt snuffelen is dat meestal geen probleem en wordt je in de meeste gevallen vriendelijk te woord gestaan. In dat enkele geval dat je verder niet aangekeken wordt is in die winkel niets voor mij te zoeken.

Ook als je wel iets zoekt en op voorhand zegt dat je naar iets op zoek bent maar dat je je nog aan het orienteren bent word je in de betere winkels serieus geholpen. Maar ik weet dan wat ik wil en als je er zelf ook serieus over bent krijg je voldoende aandacht en komt het vaak tot leuke gesprekken. Als die winkel uiteindelijk niet datgene heeft wat mij bevalt is het nog steeds even goede vrienden.

Op de een of andere manier is het zoiets van het klikt met de verkoper of niet. Is het niet zo dan sta ik zelf zo weer buiten. Klikt het wel en heeft de winkel datgene waar ik naar op zoek ben dan koop ik daar ook. En meestal heb dan toch wel een winkel of 4 bezocht. Over een paar tientjes verschil maak ik mij dan ook niet druk en ga ik niet eens op zoek op internet. Op de een of andere manier straal je dat uit en de goede verkoper weet dat. En zoals al eerder gemeld: Een beetje winkelier die het snapt kent zijn pappenheimers. En zoals Haudio al min of meer meldde: In de betere winkels is de winkel niet alleen broodwinning maar ook een hobby van de eigenaar. Daar koop je gewoon met plezier en dat is ook wat waard.

;)

Ik was in het verre verleden geinteresseerd in een luidspreker die ik op een beurs gehoord had. Ik naar de plaatselijk winkel met de vraag of ik ze thuis op proef kon hebben. Nou ze waren zo neutraal dat dat niet nodig was. Dat was geen goed advies natuurlijk. Ik ben naar een andere winkel gestapt die ze niet op voorraad had en ze voor mij met een fikse korting bestelde. Het waren toen (15 jaar geleden) speakers van 3000 gulden. Veel later ontdekte ik een nieuwe zaak in de buurt die me bij een CD speler aanbood er twee mee naar huis te nemen om te proberen.

Het is natuurlijk ook zo hoe je je als winkel opstelt. Overigens wordt je in een hifi zaak meestal vriendelijk ontvangen als je niet op spitsuur komt.

Carl

Guest UKSub

Volgende vraag stelde ik aan een importeur

is het mogelijk om zo'n Elite als demo te beluisteren?

Ik zou het element toch eerst graag beluisteren alvorens eventueel aan te kopen

Heb ze nog nooit gehoord!!

Ik kreeg volgend antwoord

Geachte,

Zoals U verondersteld is dit niet mogelijk. Refrentie hierover zijn What Hifi, Hifi Choice enz.

Hoogachtend

Leuk is anders

Gr

Stef

Guest Kraus vonBentinck

Nu is het zo goed als onmogelijk om waar dan ook een element te beluisteren, dat kun je een zaak niet echt aanrekenen vind ik.

Een (dure)draaitafel wordt nooit meegegeven lijkt mij, dat begrijpt iedereen.

Elementen kun je beluisteren op een set/tafel/arm/pre zoals ze in de winkel demonstratrieklaar zijn opgesteld. Even vragen: "mag ik dat element even horen op die draaitafel, in die en die arm en op zus en zo installatie" Dat bestaat niet, meestal ook niet op afspraak.

Dealers verkopen hun demomodellen, maar dat is voor elementen toch niet haalbaar? Daar is de markt veeeeeel te klein voor.

Hoeveel elementen boven de

Volgende vraag stelde ik aan een importeur

is het mogelijk om zo'n Elite als demo te beluisteren?

Ik zou het element toch eerst graag beluisteren alvorens eventueel aan te kopen

Heb ze nog nooit gehoord!!

Ik kreeg volgend antwoord

Geachte,

Zoals U verondersteld is dit niet mogelijk. Refrentie hierover zijn What Hifi, Hifi Choice enz.

Hoogachtend

Leuk is anders

Gr

Stef

Beste Stef,

Denk jij dat een Importeur verstand heeft van zijn producten ten opzichte van andere merken ?

Het kan voorkomen dat hij zijn eigen producten niet kent.

Bovendien is een Importeur om te Importeren en niet om rechtstreeks met consumenten te onderhandelen en advies te geven.

Daarvoor hebben ze dealers, waar je naar toe kunt gaan , winkels dus.

Ook bij andere producten gaat dat zo , zelfs bij auto's.

Dus meestal kun je ook niet terecht bij Fabrikanten, daar houden ze zich dus niet mee bezig.

Daarvoor is de markt te groot of de reikwijdte van de Fabrikant te klein, ook zullen de verzendkosten per artikel dan te hoog worden.

Verder zullen er zeer weinig dealers zijn die elementen uitlenen, om de dood eenvoudige reden dat ze verschillende terug krijgen die stuk zijn na het uitlenen en dan weten de bewuste personen die het gedaan hebben, van niets,dat komt meer voor dan je denkt).

Zelfs komt het regelmatig voor dat platenspelers die in de winkel staan met elment erin gemonteerd , ineens stuk zijn (naald weg) of zo , er staat dan geen naam bij , ik heb het gedaan.

Wie moet dat betalen, denk jij dat de verzekering dat dekt ?

In Audio Speciaalzaken is men vaak niet eens verzekerd , omdat dat te duur is.

Ga daarom naar een Audio Speciaalzaak die je kent , waar men jou installatie en smaak kent dan krijg je vast goed advies en als het echt niet bij jou smaak past , zoeken ze vast een oplossing.

Maar verwacht niet van Importeurs dat ze vele tientallen elementen kennen in verschillende combinaties.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Krijgt iedereen die daarom vraagt een proefritje in een Maybach?

In dit verband is het misschien wel aardig om te kijken of je nog aan een editie van Autovisie 7 van dit jaar kunt komen. Daar staat een heel leuk stuk in over hoe je als Maybach-klant wordt behandeld. Helaas is Autovisie 7 al weer van 31 maart, dus ik denk dat het moeilijk wordt om die nog in de winkel te vinden. Wellicht bij een bibliotheek of zo...

Guest UKSub

Ik merk dat ik niet duidelijk genoeg was

Mijn vraag was aan de importeur of ik ergens bij een DEALER naar het element kon luisteren...

Bovenstaande was hun antw!!

Kraus en Henk, ik denk wel dat jullie ondertussen van mij weten dat ik zeker info ga halen naar de detailhandel! :rolleyes:

Tuurlijk gaat een importeur nooit rechtstreeks handelen enz ... i know i know

ik vond het gewoon zeer frappant dat ze mij zelfs geen dealer in Belgi

De Harense Smid <_< drammers zijn het. Een vriend van mij wou een computer kopen toen hij bij de Harense Smid wat informatie gevraagd had over een bepaalde uitvoering begonnen ze te drammen dat hij wel ff snel moest beslissen :blink: M`n maat werd daardoor zo pissig dat hij de winkel uitgelopen is en bij een Computershop een soortgelijke PC heeft gekocht, ondanks het feit dat die 100euro duurder was. Hier kreeg hij wel rustig de tijd om te beslissen, en een kopje koffie toe :D

Duur bakkie :lol:

:lol: Ja in eerste instantie een duur bakkie, maar vergeet niet dat als je PC kapot gaat en je brengt hem naar de Harense Smid dan sturen ze hem op want in de winkel hebben ze geen reparatie personeel. Dat gaat dus lang duren, bij de meeste PC shops repareren ze zelf waardoor je binnen een paar dagen of zelfs direct je PC gerepareert is. ;) Neem van mij aan dan ben je die 100euro snel vergeten :rolleyes:

Marcel

Neem van mij aan dan ben je die 100euro snel vergeten :rolleyes:

Dat weet ik. Ik heb ooit de fout gemaakt om een (100 gulden goedkopere) TV bij een sjaggerwinkel (het inmiddels failliete Van Dijk) in Leeuwarden te kopen. Helaas kreeg ik er meleur mee en ik heb me toch een spijt van die aankoop gehad :rolleyes::(

Van je fouten leer je het meest ;)

Ik wil trouwens niet beweren dat grote winkel ketens per defenitie slechte service leveren, maar ze kunnen niet tippen aan de kleine zelfstandigen ;)

Ik heb een paar jaar in een wit- en bruingoed zaak gewerkt, dit was een klein zaakje in een dorp. Hier stond service en klantgericht denken zeer hoog,ik kan me nog een geval herinneren dat ik net voor 5 uur op zaterdag mensen binnen kreeg die de vriezer kapot hadden. Ze zochten nog gauw even een nieuwe uit en ik heb hem daarna ook nog thuis afgeleverd, de nieuwe vriezer moest ook absoluut vlak in- en uitgeladen en vervoerd worden omdat hij direct moest werken(als hij gekanteld word moet hij 24uur rusten) ik was die zaterdagavond pas om 7uur thuis. Maar zo was de klant een vriezer vol bedorven eten bespaard. B)

Zie dit maar eens bij een MM of HS voor elkaar te krijgen, ja dan moet je hem zelf mee nemen. Maar moet ie bezorgd worden dan denk ik dat je als antwoord krijgt ,,wanneer komt het u volgende week uit?" :huh:

Marcel

Neem van mij aan dan ben je die 100euro snel vergeten :rolleyes:

Dat weet ik. Ik heb ooit de fout gemaakt om een (100 gulden goedkopere) TV bij een sjaggerwinkel (het inmiddels failliete Van Dijk) in Leeuwarden te kopen. Helaas kreeg ik er meleur mee en ik heb me toch een spijt van die aankoop gehad :rolleyes::(

Ik wil trouwens niet beweren dat grote winkel ketens per defenitie slechte service leveren, maar ze kunnen niet tippen aan de kleine zelfstandigen ;)

Ik heb een paar jaar in een wit- en bruingoed zaak gewerkt, dit was een klein zaakje in een dorp. Hier stond service en klantgericht denken zeer hoog,ik kan me nog een geval herinneren dat ik net voor 5 uur op zaterdag mensen binnen kreeg die de vriezer kapot hadden. Ze zochten nog gauw even een nieuwe uit en ik heb hem daarna ook nog thuis afgeleverd, de nieuwe vriezer moest ook absoluut vlak in- en uitgeladen en vervoerd worden omdat hij direct moest werken(als hij gekanteld word moet hij 24uur rusten) ik was die zaterdagavond pas om 7uur thuis. Maar zo was de klant een vriezer vol bedorven eten bespaard. B)

Zie dit maar eens bij een MM of HS voor elkaar te krijgen, ja dan moet je hem zelf mee nemen. Maar moet ie bezorgd worden dan denk ik dat je als antwoord krijgt ,,wanneer komt het u volgende week uit?" :huh:

Marcel

Klinkt idd wel bekend ja.

Wel vind ik dat er (logisch) bij kleinere zaken wat minder voorraad/ keuze staat.

Mijn ervaring is dat hoe kleinder de zaak, liefst de eigenaar moet ook verkoper/ adviseur zijn hoe beter de service is.

Dit heb ik ook al 2 keer gehad met het kopen van auto

Marcel

Wel vind ik dat er (logisch) bij kleinere zaken wat minder voorraad/ keuze staat.

Mijn ervaring is dat hoe kleinder de zaak, liefst de eigenaar moet ook verkoper/ adviseur zijn hoe beter de service is.

Marcel

Marcel

Ik vind dat de detailhandel zich zelf in de vingers snijdt.

Op een hoge uitzondering na weten ze idd niets van 't produkt.

Opzich niet erg maar de gebruiksaanwijzing en doos zijn meestal zoek.

Dus is de info die de speciaalzaak kan geven niet meer dan folfer gebral of verkoopsmoesjes.

Ja hij zal best goed klinken hoor. Laat maar horen.

Als de specialisten nu eens op het internet zetten wat ze hebben incl links naar revieuws en manuals.

Dan zullen de klanten uit de weide regio komen om een bepaald model te komen beluisteren.

Nu word je altijd iets opgedrongen wat je niet kwam zoeken.

Als ik zou zien dat er een .... .... .. bij xxxx zou staan dan kijk ik op internet of ie voldoet aan mijn eisen en ga ik luisten of het papier niet al te hard jokt.

Dat kost hun nagenoeg geen tijd.

Ik zal het sterker zeggen, geef me de remote en handleiding en laat mij met rust!

Bijna alle produkten die ik thuis heb staan heb ik leren kennen via internet.

En dat wat ik niet eerst hoef te horen word via internet besteld omdat ik dan de manual bij de hand heb.

(mijn koffie smaakt ook nog eens beter :)

Winkels die die service niet verlenen (dwz een redelijk adequate voorraad + prijs weergave)

Die zoeken 't wat mij betreft maar uit.

Ik heb dan helemaal niets aan ze. Mijn portomonnee gaat zo al te snel leeg.

Daar heb de 'specialist' niet bij nodig.

De paar winkels die echt een meerwaarde hebben boven de it's/of expert.

Die zullen wel blijven.

Veel zullen het er niet zijn ben ik bang.

Zeker nu ze hun aandacht gaan verbreden. En dus zichzelf verlagen tot dure supermarkt.

Groetjes Simon