Jump to content

Mooie spulletjes

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

@Henk,

Wil je de Ebony zaterdag aan Ruud meegeven?

Ik ben wel zo onbeleefd geweest om te veronderstellen dat je wel bereid zou zijn om aan Ruud, Ome Henk en Sodejuu zaterdag het elementje nog even te laten beluisteren.

Ben wel benieuwd naar hun mening overigens; zeker ook van Ruud want ik geloof dat hij heel kritisch is en niet zo gauw onder de indruk. Maar dat mag.

Guest Kraus vonBentinck

Toen ik vandaag nog voor het middaguur in een niet opvallende stad in een niet opvallende buurt in een verder ook niet ongewone straat nietsvermoedend de voordeur binnenstapte was ik dus geheel onvoorbereid op de confrontatie met een high-ender pur sang, forumlid Ruud. Alles aan en om Ruud is solide en rotsvast kan ik zeggen zonder persoonlijk te worden. Ik vermeld slechts 1 detail: Ruud beschikt over een paar onderarmen die een godsgeschenk zouden kunnen zijn ware hij portier in een louche nachtclub met een ongemakkelijke client

Guest Kraus vonBentinck
Nou Kraus, ik kan wel zien dat je nerveus bent voor je nieuwe element, want ik lees een betere beschrijving van de onderarmen van Ruud dan van zijn set.. :P

voor die armen heb je aan een paar regels wel genoeg, die set is wel een paar pagina's waard; alleen de opstelling al. Ongelooflijk.

Nou Kraus, ik kan wel zien dat je nerveus bent voor je nieuwe element, want ik lees een betere beschrijving van de onderarmen van Ruud dan van zijn set.. :P

voor die armen heb je aan een paar regels wel genoeg, die set is wel een paar pagina's waard; alleen de opstelling al. Ongelooflijk.

Ha die Kraus,,

Ja dat was mij ook al eens opgevallen.

Dat de armen van Ruud andere zijn dan die van Rega :);)

Fijn dat je zo tevreden bent, daar ga ik nl altijd van uit dat het bijjou en anderen ''thuis'' beter moet klinken dan bij mij , dan ben ik pas tevreden.

Ook heel mooi dat een Transrotor Fat Bob S met een super mooie arm beter klinkt dan een Bluenote die wat goedkoper is, dus prima , dat moet nl ook want het prijsverschil is niet erg klein.

De VTA staat goed indien de arm (lijnen) paralell staat met de LP , indien je dat allemaal erg nauwkeurig voor elkaar hebt , zet dan de VTA aan de achterkant van de arm een kleine 2 mm hoger en ga dan nog eens luisteren. :);)

Wa betreft de meetwaarden daar moet je niet te zwaar aan tillen, want ik maak de instellingen zo dat ik alle onvolkomenheden , heel erg uitvergroot zodat ik dan kan zien waar ik nog iets kan doen om het te verbeteren.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Guest Kraus vonBentinck

van blues heb ik ook al geen verstand en het is maar 1 zwarte man ;)

kan je nagaan. Maar ik hoorde toch ook nog een verpletterende piano?????

die zie ik helemaal niet op de hoes en ook nog een blaasinstrument.

Ik bedoelde de laatste CD die je hebt opgezet en die zo lekker hard ging

ach cock, ik ben gelukkig niet de enige die aan mijn verstand twijfelt.

Je twijfelt aan alles, behalve aan het feit dat je twijfelt.. :D

Maar blues en jazz zijn toch aardig verwant aan elkaar vind ik (en hoor ik).

Guest Kraus vonBentinck

Mozart%20Don%201.jpg

Mozart%20Don%202.jpg

Ik kan het nu gewoon meelezen dus detail plenty. Wel hard bladeren (580 pagina's beslaat de partituur in deze kleine druk) want er zitten ongelooflijk veel nootjes in zo'n opera. Ik heb ze nu dus ook allemaal in de lucht ipv op papier

Guest Kraus vonBentinck

Alsw je het goed vindt ga ik daar toch nog een beetje commentaar bij leveren Ruud want de foto doet niet helemaal recht aan de opstelling. Het zijn wel mooie bloemen maar ze staan in dit geval op de verkeerde plaats.

Heel indrukwekkend is de opstelling in meerdere opzichten. Ruud heeft behoorlijk wat losse componenten, 2x buizenmonoeindblokken(mid- en hoog), daarbij nog de aragon(laag), de voorversterker, CD speler en DAC, phonopre en platenspeler. Elk component heeft zijn eigen compartiment in een rek dat is opgebouwd uit stevige platen, verbonden met 25mm(?) dik draadeind. Elk schap is zowel aan onder- als bovenzijde verankerd door zware bouten terwijl, omdat daar ook de ruimte voor is, elke component nog weer apart geisoleerd staat. De draaitafel is voorzien van een zware marmeren plaat waarop de motor echt trillingvrij staat opgesteld en als geheel nog zwevend opgehangen. Ook onder de grote luidsprekers geen halve maatregelen: eerst zware 4/5 cm dikke op maatgemaakte marmeren platen en daar bovenop weer de resonatoren en tenslotte de kast. Hier is niets aan het toeval overgelaten. Bovendien heeft hij de beschikking over flink wat kubieke meters in de woonkamer zodat de toch wel flinke luidsprekers niet alleen aan de achterzijde maar ook rondom en achter de luisteraar meer dan voldoende ruimte hebben om te ademen. En dat doen ze ook.

Guest Kraus vonBentinck

waar heb je die bloemen vandaan die zo lang meegaan :confused::confused::D

PS dat van die NorthStar/Speedy Andre komt omdat ik me de enthousiaste verhalen Andre nog kon herinneren. Ik heb zijn CD speler/de Northstarcombi alleen 1 keer eerder gehoord bij Hans van Liempd maar toen maakte hij niet die indruk zoals gisteren. Het ging toen ook om heel wat anders trouwens.

PS dat van die NorthStar/Speedy Andre komt omdat ik me de enthousiaste verhalen Andre nog kon herinneren. Ik heb zijn CD speler/de Northstarcombi alleen 1 keer eerder gehoord bij Hans van Liempd maar toen maakte hij niet die indruk zoals gisteren. Het ging toen ook om heel wat anders trouwens.

Nou Hans, die kun je in je zak steken :lol:

Andr