Jump to content

welke...

tommy1105
 Share

Recommended Posts

Aangezien Klipsch speakers een hoog rendement hebben, en een wat helder(der) karakter hebben, zou ik rondkijken naar bijv:

Een 2e hands buizenversterker

Een 2e hands Audio-Analogue Puccini

Of bij WenW audio staat nog een 2e hands Musical Fidelity A100 te koop voor 350,- of.... een wat recentere Musical Fidelity A2 voor 450,- euri, die ook weleens erg fraai zou kunnen klinken i.c.m. Klipsch.

Voor 500,- zou ik 't in ieder geval in de 2e hands hoek zoeken.

Groeten,

Alco

Een 2e hands buizenversterker

Een 2e hands Audio-Analogue Puccini

Je zou ook kunnen denken aan een hybride versterker (bijv. UR Unico P): "best of both worlds".

Ik ben het met Alco eens dat de Audio Analogue Puccini ook erg mooi klinkt, maar vond zelf de Unico P iets meer pit hebben, maar het blijft natuurlijk een kwestie van smaak wat je mooi vind. In ieder geval was de ene niet beter/slechter.

bedankt voor juli reacties , maar de merken die juli me stuurden vond ik eigenlijk niet om aan te zien , mijn mening dan , wat ik veel mooier vindt om te zien is :-Rotel RA-01 -Cambridge 540A - NAD C-320 BEE - Marantz pm 7200, kunnen deze ook alle 4 op de klipsch.

gr.

bedankt voor juli reacties , maar de merken die juli me stuurden vond ik eigenlijk niet om aan te zien , mijn mening dan , wat ik veel mooier vindt om te zien is :-Rotel RA-01 -Cambridge 540A - NAD C-320 BEE - Marantz pm 7200, kunnen deze ook alle 4 op de klipsch.

gr.

in qe instantie gaat het erom hoe het klinkt toch? De Rotel is een hele goeie denk ik. Ik ben in het bezit van een Rotel rc-03 voorversterker en een rb-03 eindbak. Ik ben daar zeer tevreden mee. Rotel klinkt aangenaam en loep zuiver. De eindbakken kunnen veel vermogen leveren en zijn stabiel ook die in de 01.

robin

de merken die juli me stuurden vond ik eigenlijk niet om aan te zien.

Bang en Olufsen vind ik er ook wel leuk uitzien, maar ja het oor wil ook wat.

Zonder gekheid: het is geenszins mijn bedoeling om je uit te lachen. Maar als je eenmaal je Klipschen hoort op een mooie versterker zoals die in de diverse reacties zijn genoemd, dan zullen de looks je niet meer zo interesseren.

[overdrijfmodus] Trouwens de Klipsch speakers (zwarte uitvoering) vind ik ook niet om aan te zien[/overdrijdmodus/].

Om (gedeeltelijk) antwoord te geven op je vraag: ik heb zelf ook eem NAD versterker (maar dan de C350) gehad icm de Klipsch en ben daar zeer tevreden over geweest. Technisch gezien denk ik dat de meeste speakers wel zouden kunnen combineren (correct me if i am wrong), maar kwa klank (en voor jou dus ook de looks) is het een kwestie van smaak.

Groet en suces met je zoektocht.

Gerald