Jump to content

JBL Century Gold speakers

marcel
 Share

Recommended Posts

Guest JAPie01@planet.nl

Ik heb horen zeggen dat het geen goede luidsprekers zijn! Het blijkt zowieso dat JBL niet veel mooie dingen maakt. Er zijn veel betere speakers te krijgen voor die (absurd hoge?!) prijs. Gemiddelde Infinity's of een setje Dynaudio's zullen zich gemakkelijk kunnen meten met de JBL's. Probeer maar eens! (als dit niet mogelijk is, wacht dan meer reacties af)

Guest zorbas

Ik zou liever niet naar het klankbeeld van een JBL-speaker willen luisteren. Loop vooral eerst eens een audiozaak binnen waarbij je aantal merken kunt vergelijken, qua geluid. Je zult de verschillen meteen ontdekken.

Ik sta er van te kijken dat mensen roepen van horen zeggen dat alles wat JBL maakt slecht zou zijn. Goedkopere JBL zijn niet super, maar JBL in de wat hogere prijsklassen hebben naar mijn mening een uitstekend geluid. En zeker te meten met B&W speakers. Voor mij was het een moeilijke keuze. Maar toch de B&W geworden..... en smaken verschillen

Guest zomaar

Ik ben zelf niet echt audiofiel. Ik kan er het geld niet voor vrij maken. Maar zou ik het geld hebben zou ik absoluut voor JBL kiezen. Een kennis heeft de JBL L170 van 25 jaar oud. Ik ben tot op heden bij niemand thuis geweest met speakers van dat kalliber, en dit voor speakers die al 25 jaar oud zijn!

Dan moet het technisch wel goed in elkaar steken. Voor mij een absolute goede referentie.

Groetjes Pieter

de century gold is een jubileum model ter ere van het vijftigjarig bestaan van het merk het is een high end kruising tussen de oude l series de 4312a studio monitor,en deze speaker heeft de zelde woofer als de 250ti alsmede ook de tweeter.het is een relatief makkelijk aan te sturen seaker daar de min imp maar 5ohm is.het is een hele directe speaker met veel drive en een bhoorlijk open klankbeeld ook de filters worden op spanning gehouden door zodat de elco,s op het filter geladenblijven deze speaker is bijzonder fraai afgewerkt qua constructie etc er staat nog een set bij hifi corner in groningen bel evt voor meer antwoorden op je vragen met 050-3143698. het is een speaker die zeker de moeite waard is om te luisteren en het verbaasd mij dat er vrijwel direct al gezegd wordt dat jbl geen mooie producten meer maakt.het merk is zeer zeker nog sterk vertegenwoordigd aleen hangt er niet zo'n high end geneuzel verhaal omheen.als je een bepaald merk direct al afschrijft weet je in veel gevallen niet wat je mist beoordeel daarom altijd per type en niet per merk want elk merk heeft wel eens een "minder mooi" produkt gehad!

Guest n.v.t.

Beste richard,

ik ben even bij de hifi corner langs geweest, en daar stonden ze inderdaad (niet direct op een goede luister plaats) aangesloten op een marantz versterker.

voor de prijs van 2 duizend per stuk, zijn er veel meer mogelijkheden dan naar mijn menig foei-lelijke jbl's.

daarbij komt ook nog dat ik ze te dof vind klinken.

zag achterin nog wel leuke setjes staan, maar die waren niet aangesloten.

ik zou voor infinity gaan en waren nog in de aanbieding ook.

Guest n.v.t.

heb dit uit een andere topic gecopieerd:

"er is maar 1 type ti5000 en ja ze zijn waarschijnlijk in prijs gehalveerd van 5mile pst vor 2.5 p/st. ze lijken een kleinere uitvoering van de 250ti

doe jezelf een plezier ga luisteren ik vind ze erg fraai klinken"

deze speakers moeten dan toch beter zijn dan de gold?

bijna voor hetzelfde geld

Iedereen bedankt voor de input!!!

Ik heb alle adviesen meegenomen, en heb de knoop doorgehakt.

Het zijn de century speakers geworden. We hebben de speakers beluisterd op mijn denon 3801 versterker. Met twee audiofielen als keurmeesters en de B&W CDM 9NT serie als meetpunt. Beluisterde muziek: Pink Floyd, rock opera, en wat house. We waren er met zijn drieen er al heel vlug uit. Dit zijn speakers met wamte, preciese, en dynamiek in 1.

De 30 cm lage tonen woofers waren full range met de exacte toon weergave. Mid en hoog waren duidelijk aanwezig zonder te vervagen in het geheel. Op hogere volume blijft de muziek no aangenaam "zacht" klinken.

Of je nu JBL liefhebber bent of niet, we waren hetmet zijn drieen over eens dat dit echte kwaliteit speakers zijn. Ze zijn speciaal ontwikkeld voor de 50 jarige jublieum van JBL.

Met alle respect, wanneer personen zeggen dat ze slecht of dof klinken, dan is er iets niet in orde met de installatie. Ik kan iemand die deze speakers slecht noemt, niet serieus nemen. Het zijn kwalitatief goede speakers....maar boven al, smaken zullen altijd verschillen, en dat is maar goed ook!

Ik ben er in ieder geval erg blij mee!

De groeten en allemaal bedankt voor de reacties

Bij deze wil ik DE KOK hifi in Veghel nog bedanken voor zijn advies. In eerste instantie ging ik voor een ander setje speakers naar zijn zaak. Na een geprek over wat ik zocht kwam hij, ondanks de lagere marge, en lagere aanschafprijs van de JBL's toch met het advies om deze speakers eens te beluisteren.

De KOK. bedankt!

• 2 weeks later...