ravon Posted 9 mei 2005 Report Share Posted 9 mei 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 9 mei 2005 Report Share Posted 9 mei 2005 Van deze drie heb ik ooit eens Lowthers gehoord. Klonk niet verkeerd maar je moest er niet te luid mee gaan want dan werd de vervorming irritant. Ze hebben een uitstekend rendement maar door de lage Q (sterk magneetveld) zijn ze niet zo geschikt voor een TL. De output bij de resonantiefrequentie is ongeveer 1/4 tot 1/5 van de nominale output. Darrdoor zijn ze uitstekend geschikt voor backloaded horns, het aan de achterzijde afgestraalde laagenergie wordt dan door de hoorn versterkt. Wat betreft AER zie ik dat ze veel verschilllende typen in het assortiment hebben, ik denk dat daar wel een geschikt exemplaar voor een TL bij kan zitten. Ook een overweging is de breedbander in een gesloten kast of open baffle te bouwen en het laag actief met een aparte woofer aan te vullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 10 mei 2005 Report Share Posted 10 mei 2005 Kijk anders eens in de K+T van febr.. Daar staat een ontwerp met de Jordan genaamt "the Wall" een TL. Lijkt mij erg mooi!! Dipo 1 van K+T is trouwens ook een optie http://www.visaton-bausaetze.de/hifi/index.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts