Jump to content

Ter leering ende vermaeck

Puur
 Share

Recommended Posts

Was het echt zo erg met je gesteld? :blink:

Conqubite heeft d'r al genoemd, het kan zeker erger dan Mark Knopfler en erger is het ook wel geweest.. :o:D

Een troost voor mij is dat ik veel bij audiofielen over de vloer ben geweest...

Was het echt zo erg met je gesteld?  :blink:

Conqubite heeft d'r al genoemd, het kan zeker erger dan Mark Knopfler en erger is het ook wel geweest.. :o:D

Wacht maar tot je Stonehenge 4 hebt gehoord. Gedraaid op een goede set met luidprekers die erg laaaaaaaaaaag gaan moet je een bodywarmer aantrekken en een sjaaltje omdoen, vanwege de straffe tegenwind.. :lol:B) .

Conqubite

Guest Kraus vonBentinck

Ik vind het een mooi verhaal met ook nog een happy ending. Je hebt eigenlijk de muziek weer teruggevonden maar het zijn toch geen verloren jaren geweest?

Het is gewoon een lange zoektocht, nodig om te vinden wat voor jou het bealngrijkste is. Zonder al die avonturen in de hifi was je ook niet gekomen waar je nu bent. En misschien zit je ook nog helemaal niet op het eindstation. dat mag je hopen tenminste. De reis gaat altijd verder.

Ik vind Norah Jones toch minder erg dan Mark Knopfler, maar goed, das persoonlijk...

Gelukkig heb ik niet wat jij hebt. Ik ben me namelijk zo rond dezelfde leeftijd als jij in audio gaan verdiepen. Ik was 20 toen ik (een deel van) m'n huidige setje heb aangeschaft. Maar gelukkig ben ik toen wel naar dezelfde muziek blijven luisteren. Wat ik wel heb gemerkt, is dat ik daarnaast meer andere muziek ben gaan waarderen, maar misschien was dat ook wel gebeurd als ik m'n midisetje nog had gehad, kweenie...

Ik vind veel muziek die ik op dit forum met regelmaat voorbij zie komen heel wat erger dan Mark Knopfler.

Ok, ...Hij kan 't beste z'n mond dicht houden, maar z'n gitaargeluid kan me op zich best bekoren.

Ik heb trouwens ook een periode gehad waarbij ik steeds meer op de opnamekwaliteit begon te letten, i.p.v de muziek.

Gelukkig was dat in de beginperiode van m'n hifi-hobby, begin jaren '90.

Toen kocht ik weleens van die gladde fusion CD's, en muziek van labels als GRP, DMP, Sheffield Lab,etc.

De muziek klonk altijd goed.

Toch draai ik nog niet vaak CD's die echt beroerd klinken. Dan wordt 't vaak achtergrondmuziek.

Guest muziekfreak

Gitaarwerk van mark knoflook is zeker wel goed tenoemen, de zang idd wat minder maar anderzijds zo zijn erwel meer roger waters die stem :blink: de gitaren en muziek eromheen :cool2: En toch kan het niet zonder de stem zo mooi klinken gek is dat :)

Ja lul d'r maar overheen. Het verhaal van Puur is zeer herkenbaar. Ik ben zelfs zover gegaan dat ik mijn installatie heb "gedowngrade" om eindelijk weer van wat mindere opnames te kunnen genieten. Had ik meteen ook niet meer twee sets nodig om films in surround te kunnen bekijken. Toen die stap genomen was, durfde ik het aan om mijn CD-verzameling integraal (nou ja, eerst alleen het "populaire" genre) in MP3 (192 CBR) op een server te zetten. Met een druk op de knop speel ik nu willekeurig welke tracks in willekeurig welke volgorde, op vier plekken in huis. Man, ik heb in tijden niet zo genoten van muziek.

Alleen op heel speciale momenten gaat de wijn open, licht uit, en een gekoesterde CD in de speler. Luidsprekers optimaal plaatsen, displays dimmen, kabels ontwarren en jezelf verliezen in het tonenweefsel.

Jelte

Ik ben zelfs zover gegaan dat ik mijn installatie heb "gedowngrade"

Toen die stap genomen was, durfde ik het aan om mijn CD-verzameling integraal (nou ja, eerst alleen het "populaire" genre) in MP3 (192 CBR) op een server te zetten. Met een druk op de knop speel ik nu willekeurig welke tracks in willekeurig welke volgorde, op vier plekken in huis.

Je kunt ook doorschieten.......... :P;)

Ach, zolang jij maar geniet.

Conqubite

Toen die stap genomen was, durfde ik het aan om mijn CD-verzameling integraal (nou ja, eerst alleen het "populaire" genre) in MP3 (192 CBR) op een server te zetten. Met een druk op de knop speel ik nu willekeurig welke tracks in willekeurig welke volgorde, op vier plekken in huis.

Conqubite

Ach ja, ben nu mezelf aan het fijntunen :D Ik vrees de dag dat ik weer denk "als ik nou dit... zou dan niet... alsof er een gordijn wordt weggetrokken... diep zwart... speekseldraden..." :lol: Of nog erger: op zoek gaan naar het beste compressieformaat. :blink:

Jelte

Conqubite

Ach ja, ben nu mezelf aan het fijntunen :D Ik vrees de dag dat ik weer denk "als ik nou dit... zou dan niet... alsof er een gordijn wordt weggetrokken... diep zwart... speekseldraden..." :lol: Of nog erger: op zoek gaan naar het beste compressieformaat. :blink:

Jelte

Als je MP3 als compressie wil gebruiken zou ik het gewoon rippen op 256kbit stereo HQ met LAME. Mocht je een grote HD hebben kun je het ook als FLAC (Free Lossless Audio Codec) gaan rippen. Dat scheelt ongeveer de helft met wav files, en is dus lossless.

Ik weet niet wat je set is maar je volgende stap zou kunnen zijn een goeie losse DAC (die je misschien tevens voor je CD speler kunt gaan gebruiken).

ik ben een geweldige fan van knopfler :rolleyes:

Iedere audiofiel zal het fenomeen kennen dat hij muziek luistert die hij helemaal niet geweldig vind naar die vooral goed klinkt. Avonden pielen met kabeltjes en referentiecd's, luisteren of bepaalde veranderingen effect hebben. Soms ook gewoon naar een goede opname luisteren om van de opname te genieten. Ik erger me soms ook aan mezelf, omdat ik dan vergeet waar een goede set om draait, nl je favoriete muziek af spelen.

Iedere audiofiel zal het fenomeen kennen dat hij muziek luistert die hij helemaal niet geweldig vind naar die vooral goed klinkt. Avonden pielen met kabeltjes en referentiecd's, luisteren of bepaalde veranderingen effect hebben. Soms ook gewoon naar een goede opname luisteren om van de opname te genieten. Ik erger me soms ook aan mezelf, omdat ik dan vergeet waar een goede set om draait, nl je favoriete muziek af spelen.

Hier herken ik me helemaal niet in :rolleyes:

Iedere audiofiel zal het fenomeen kennen dat hij muziek luistert die hij helemaal niet geweldig vind naar die vooral goed klinkt.  Avonden pielen met kabeltjes en referentiecd's, luisteren of bepaalde veranderingen effect hebben. Soms ook gewoon naar een goede opname luisteren om van de opname te genieten.  Ik erger me soms ook aan mezelf, omdat ik dan vergeet waar een goede set om draait, nl je favoriete muziek af spelen.

Hier herken ik me helemaal niet in :rolleyes:

Ik ook niet, ik heb de set voor de muziek en niet de muziek voor de set :D

referentiecd's, luisteren of bepaalde veranderingen effect hebben.

Referentie cd`s zijn dat net zoiets als test cd`s???? :huh: want die gebruik ik niet om te luisteren :lol:

Marcel

Ok

Zijn er audiofielen die dit beeld wel kennen? :)

Ik ga voor de muziek (je luistert immers naar muziek, en niet naar specs), maar ik moet wel toegeven dat ik me knap kan ergeren aan slechte opnames, ook (of zeg maar liever "juist") bij heel goede muziek.