Jelte Posted 17 mei 2005 Report Share Posted 17 mei 2005 Ik ben zelfs zover gegaan dat ik mijn installatie heb "gedowngrade" Toen die stap genomen was, durfde ik het aan om mijn CD-verzameling integraal (nou ja, eerst alleen het "populaire" genre) in MP3 (192 CBR) op een server te zetten. Met een druk op de knop speel ik nu willekeurig welke tracks in willekeurig welke volgorde, op vier plekken in huis. Je kunt ook doorschieten.......... Ach, zolang jij maar geniet. Conqubite Ach ja, ben nu mezelf aan het fijntunen Ik vrees de dag dat ik weer denk "als ik nou dit... zou dan niet... alsof er een gordijn wordt weggetrokken... diep zwart... speekseldraden..." Of nog erger: op zoek gaan naar het beste compressieformaat. Jelte Als je MP3 als compressie wil gebruiken zou ik het gewoon rippen op 256kbit stereo HQ met LAME. Mocht je een grote HD hebben kun je het ook als FLAC (Free Lossless Audio Codec) gaan rippen. Dat scheelt ongeveer de helft met wav files, en is dus lossless. Ik weet niet wat je set is maar je volgende stap zou kunnen zijn een goeie losse DAC (die je misschien tevens voor je CD speler kunt gaan gebruiken). Heb nu alles gecodeerd in MP3, Lame 192 CBR. Als ik alles nog een keer overcodeer, dan inderdaad naar een lossless formaat, zoals FLAC of dat van Apple. Ik gebruik een geluidskaart met digitaal uit naar een losse DAC, en een zeer stille PC. Bijkomend voordeel van het feit dat de muziek op een remote server staat is dat er geen schijfactiviteit is tijdens het afspelen. Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 17 mei 2005 Report Share Posted 17 mei 2005 Ok Zijn er audiofielen die dit beeld wel kennen? Ja, ikke. Maar wellicht ben ik dan geen audiofiel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts