Jump to content

Draaitafel

Recommended Posts

De ervaringen van het vinyldraaien met de volgende draaitafels.

- Nottinham Analogue Horizon

- Clearaudio champion

- Rega P25

Om te beginnen is er visueel al een groot verschil waar te nemen tussen deze 3 draaitafels, waar bij de Nottinham Analogue (NA) en de Rega gebruik gemaakt is van een

Guest C J

Nou Japie, in iedergeval gefeliciteerd met je aanwinst en veel luister plezier. :)

Want dat is waar het allemaal om gaaat. :)

Guest muziekfreak

Boys and toys...Ik denk dat je voor jezelf moet vastellen [wat jij dus ook gedaan hebt] wat de verschillen zijn tussen de tafels en dan ga je je kijken of jij de prijsverschillen gerechtvaardigd vind endus de moeite waard vind om er meer geld aan uitegeven...m.a.w. een erg goede recensie dus.

mvg michel

Door toe doen van een kennis heb ik de Rega P25 beluisterd op mijn eigen set.

Hierbij had ik echt het gevoel dat ik bij de muziek werd getrokken, ook hier was mijn idee van helder, gedetailleerd en erg muzikaal.

ja daar is rega heel goed in, echt lekkere muziek weergeven. Dat Super elys mm element is ook super toch? En de Rega ziet er door het houtenchassis oud en warm uit, mooi dus vind ik. En de vta instelling is perfect met die rb-600 arm en super elys.

weerfreak

Door toe doen van een kennis heb ik de Rega P25 beluisterd op mijn eigen set.

Hierbij had ik echt het gevoel dat ik bij de muziek werd getrokken, ook hier was mijn idee van helder, gedetailleerd en erg muzikaal.

ja daar is rega heel goed in, echt lekkere muziek weergeven. Dat Super elys mm element is ook super toch? En de Rega ziet er door het houtenchassis oud en warm uit, mooi dus vind ik. En de vta instelling is perfect met die rb-600 arm en super elys.

weerfreak

Me audiorack ga ik ook met een donkere autenthieke beits aflakken en dan nog messing profielen :wub:

Denk dat het een mooi geheel wordt in me woonkamertje

Beste Jaapiekrekel,

Van Harte Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Ook een mooie recensie geschreven, dat zou iedereen moeten doen.

Heel veel muzikale genoegens toegewenst met veel kippevel (emotie) ervaring.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Beste Jaapiekrekel,

Van Harte Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Ook een mooie recensie geschreven, dat zou iedereen moeten doen.

Heel veel muzikale genoegens toegewenst met veel kippevel (emotie) ervaring.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Dankje Henk.

Het was mijn eerste recensie, ben blij met de leuke positieve reacties.

Zoals ik ook al elders poste vind ik het leuk om te lezen wat nou precies de verschillen zijn tussen bepaalde merken/ producten.

Dat iets minder, slechter, beter etc is OK maar een onderbouwing is zeer leerzaam.

Ben ondertussen wat aan het spelen met de rega, heb hem nu staan op 2 massieve planken mdf van 8 mm met daartussen 1 raamwerk mdf van 8 mm.

Het raamwerk is gevuld met zand en het geheel staat op spikes.

Het is dus een licht "soundboard" ik wil nu nog eens kijken welk verschil masterbase teweeg brengt.

JKr

Dit was erg leuk om te lezen, zelk ben ik grotendeels to dezelfde conclusie gekomen. Ook ik heb naar de clearaudio champion, emotion en de P25 geluisterd, De emotion vond ik gewoon een stuk minder dan bij andere spelers en de champion vond ik erg duur. Dus heb ik ook voor de P25 gekozen deze was met element Ortofon MC2 <1000 euro. Dus hield ik nog wat geld over voor een clearaudio basic.

and there was much rejoicement

Een losse phonoversterker is geen overbodige luxe.

Zelf zal ik het voorlopig nog met de interne van mijn pm 16 moeten doen.

Ga nu eerst mijn hifi meubel afmaken en daarna waarschijnlijk beginnen aan een platenwasser.

Tja dan heb ik voor dit jaar weer genoeg uitgegeven voor de hifi hobby.

Wellicht volgend jaar een phono versterker met bekabeling