Jump to content

bolle en dus holle LP

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

Een tijd geleden was er in een topic over draaitafelaccessoires een ring aan de orde die om de draaitafelrand getrokken kon worden en de holle LP recht trok.

Ik kan hem nergens meer vinden. Kent iemand dit hulpstuk nog of weet waar zo'n ding te koop is?

Guest Kraus vonBentinck

Dat zal hem zijn Jan, bedankt. Nu nog ff een adres in de buurt zien te vinden.

Hij zal er nog wel ergens zijn want de pagina was in maart nog ge-update

ahum...

ik heb ooit zo'n ringetje getekend en laten draaien...

kan ff zien of ik de pdf nog heb en je die eventueel toesturen?

groet, bees

Een tijd geleden was er in een topic over draaitafelaccessoires een ring aan de orde die om de draaitafelrand getrokken kon worden en de holle LP recht trok.

Ik kan hem nergens meer vinden. Kent iemand dit hulpstuk nog of weet waar zo'n ding te koop is?

Jazeker, gebruik het ding al jaren en wil niet meer zonder spelen.

Echter er zijn ook wat min puntjes n.l. :

het is gemaakt voor en door een specifiek merk ( in mijn geval Clearaudio )plateau`s zijn niet genormaliseerd.

V.p.i. heeft er ook een maar die is nog zwaarder.

het is gemaakt van INOX en dat "zingt" toch ook een beetje en laat zich vooralsnog niet naar tevredenheid dempen.

Op de laatste Vad show bij een dikke Duitser een grammofoonplaat zonder muziek gekocht.

Was speciaal ontwikkeld voor gebruik i.c.m. de buitenring. :o

Nou,kocht het op de gok en daar ben ik nu heel erg blij mee.

Heb indertijd Dhr. Bruil gesproken over zijn ring en deze man vond zijn ring weer beter omdat het gewicht aanmerkelijk geringer was.

Een te zware ring maakt het geluid dood was zijn betoog. Maar ja kon de mijne enkele weken later op een beurs in Duitsland voor een prikkie tweedehands overnemen, ja dan ga je zelf niet prutsen.

Guest Kraus vonBentinck

In tegenstelling tot een puck of clamp lijkt zo'n ring mij eigenlijk een ding wat je alleen gebruikt wanneer nodig.

Wanneer de LP met de holle kant boven ligt gaat bij het naar binnendraaien van de arm de buitenrand van de plaat tegen de onderzijde van de arm, het element wordt opgetild en schiet uit de groef.

Het ligt ook enigszins aan de arm of je er gauw last van hebt. SME III,IV en V hebben maar heel weinig speling tussen onderzijde arm en plaat wanneer de naald zich in de laatste tracks bevindt.

Alleen dan lijkt de ring mij een een mogelijkheid om de plaat alsnog in zijn geheel af te spelen, voor het overige is het een overbodig en lastig te gebruiken accessoire zo komt mij voor.

Het is meer iets voor in de kast voor noodgevallen.

Op de laatste Vad show bij een dikke Duitser een grammofoonplaat zonder muziek gekocht.

Was speciaal ontwikkeld voor gebruik i.c.m. de buitenring. :o

Nou,kocht het op de gok en daar ben ik nu heel erg blij mee.

Die "lege" grammofoonplaat gebruik je onder de af te draaien lp :unsure: dus i.p.v. van een mat of ligt hij daar weer op? Dus moet de arm omhoog.

Welk effect heeft die plaat onder de ring?

Overigens zijn er hier ook wel "kale" lp's tekoop, tenminste aan