Jump to content

versterker

audioresearch
 Share

Recommended Posts

De meeste single ended amps hebben moeite met lage impedanties (4 ohm nominaal). Wellicht een push pull buizen amp (als je buizen wilt) Misschien een Graaf GM50.

Of een goede solid state natuurlijk, daar is keuze zat

sugesties voor een solid state. had zelf in gedachte.

mark levinson. 338.

accuphase. 406v.407.

Als je dan toch in die prijsklasse zit; waarom niet iets met dezelfde naam als jij? :)

Ik weet niet waar je die Sonus Faber gekocht hebt, maar de importeur heeft ook een paar winkels en ervaring met zijn produkt en ik zou daar eerst eens navragen.Je zou de Prima Luna van hem eens moeten proberen, niet duur en een goed produkt (volgens een bekend recescent, een voorbeeld van marktbederf).

Overigens heb ik de grote Cremonas wel eens op eem Conrad Johnson 17LS/11a gehoord (70 watt) en dat ging goed, dus buizen kan wel .

Carl

Of een mooie ASR Emitter I of II?

Ben er zelf behoorlijk van onder de indruk.

Ongelooflijk veel controle over de speakers. Hebben ook een heel mooi gebouwde (in aparte behuizing) voeding.

Frank. :rolleyes:

• Members

Jadis is op zich wel een mooi product , maar relatief erg prijzig , en het zijn volgens mij pentode versterkers. Nu is daar op zich niets mis mee , je kunt hem gewoon in triode laten zetten , maar dan ben je gelijk je garantie kwijt. Ook heb je dan nog maar de helft in vermogen over.

Dit vermogen verhaal gaat ook op voor de Classic die ik je getipt had , maar daar zit een dijk van een voeding in , en dat is bij Jadis toch iets kariger.

Waarom probeer je trouwens niet een geintegreerde Audio Research.

Die heeft power zat , en valt 2e hands toch nog voor een redelijke prijs te bekomen

Groet

Beste dUCK

Prijs is nu nog 3750 euro, maar gaat door prijsverhoging wegens Amerikaanse export eisen ( het gevaarte weegt ook 37 kilo?!) naar 4250 euro binnenkort dacht ik

greetz, chistobal

:huh::cool2::confused:

Probeer eens een DK VS 1 reference versterker , is geintegreerd , met 2 buisjes in de voortrap en enorm veel vermogen in klasse A

Wordt overal bejubeld....

Prijs is ook nog te doen

:P:):D

Deze versterker is deze maand ook getest in de MusicHomestudio, door Werner Ero. Hij is er op z'n zachts gezegd nogal enthousiast over. :)

Beste Forummers

Ik heb inmiddels De DK VS1 versterker bij HOBO hifi op een luistershow gehoord en ook het artikel in Homestudio gelezen.

Het blijkt de zelfde versterker te zijn die ook in hotel Engels de Master 4 aanstuurde! Die speakers bezit ik zelf ,dus.....

Ik ben ZO onder de indruk van de prestaties dat ik een exemplaar heb aangeschaft als vervanging van mijn mooie SPHINX p 10...

Al mijn belastinggeld en vakantie geld is nu grotendeels op,maar ik ben in de zevende hemel! ( mijn vrouw duidelijk niet) :angry::angry::(

Het blijkt dat deze DK versterker zeker op het nivo van een KRELL kan spelen en dat je , na inspelen je smaak kan aanpassen d.m.v de buisjes in de voortrap: geniaal!

Een eerste luisterervaring leert dat deze versterker meteen een geweldige stage neerzet met heel veel controle en detail, terwijl alle muziek lijkt te vloeien en heel natuurlijk klinkt, en er helemaal geen luidsprekers lijken te bestaan!.

Het is wel een bakbeest van een versterker, want met zijn 37kg moest mijn zoon mee helpen om hem naar de zolderluisterkamer te dragen...

De input meter kun je ook leuk gebruiken om een element mee af te regelen.

Ik moest hem goed inspelen, voordat ik Echt ging luisteren werd er verteld, maar ik heb ook al mijn Phonomena en Basisdraaitafel aangesloten en het klinkt nu na een korte tijd al heel mooi.: veel diepte en detail en RUST, heerlijk

Sorry voor dit lange verhaal..

Ga zelf maar eens luisteren bij je dealer

heel veel groeten uit Loon

B):D

Erg fraai.

Zo'n stenen (marmer?) bankje is ook een aardig audiorek

http://hififorum.knaak.dk/Timbre/Mapp%20tv%e5/Vicenza081.JPG

Wat is dit voor een ding?

http://hififorum.knaak.dk/Timbre/Mapp%20tv%e5/Vicenza169.JPG

a new kind of amp??

http://www.davidberning.com/zh270.htm

beste forum leden bedankt voor de vele reacties. ga vanavond twee weken op vacantie in frankrijk. karpervissen is mijn andere hoby. als ik terug ben ga ik aan de slag voor een versterker. de dk vs 1 valt af wil niemand tegen het hoofd stoten.

maar het oog wil ook wat.

Ben benieuwd waar de keus op valt na jouw vakantie.

Een DK VS-1 is niet jouw smaak? Het mooie van deze versterker is, dat je hem kunt upgraden met andere buisjes. Je kent je versterker dan niet terug, ik had eenzelfde ervaring met een Audio Research LS1 waarvan ik het Sovtek buisje had vervangen door een Amperex Bugle Boy buisje. Ik zat daarna naar een totaal andere voortrap te luisteren.

Maar nu ik naar een EmitterI zit te luisteren mis ik dat up-graden niet. Wat klinkt deze versterker open. En ongelooflijk veel reserve bij grote dynamieksprongen.

Ongelooflijk transparant met een heel mooie diepte en breedte afbeelding.

Je speakers lossen echt op in de ruimte.

Maar eerst maar eens op vakantie. Ikzelf vertrek morgen naar Turkije.

Prettige vakantie.

Frank. :D