Jump to content

Welke arm?

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

Hoi Ome Henk,

De Rega is sowieso goed genoeg om profijt te hebben van een beter element; voor die

Guest Kraus vonBentinck
Ik loop nu al 2 jaar  te piekeren over m'n draaitafelvervolg  Zal ik nu een beter element kopen, moet er dan ook een betere arm op of is het dan t

Een AS-212 voor 40-60 euro op ebay?

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...ssPageName=WDVW

Een paar dagen geleen was er een nog mooiere te koop in ori verpakking.

Volgens triode dick is ie stukken beter dan eenstandaard RB250.

Natuurlijk kun je ook proberen een RB1000 te scoren.

Guest Kraus vonBentinck
Wat betreft je nieuwsgierigheid.......het was daar erg gezellig

aaaargh.....een lijdensweg die laatste uren :(

Ortofon AS212; ook Spido is daar helemaal van gecharmeerd maar niet te vlug scoren een elementje eerst lijkt mij; zo'n Borromeo 1-punter was ook helemaal niet verkeerd. Mosschien iets voor de toekomst.

Ik weet niet precies hoe het zit met de Leonardo maar bij de Fat Bob ben ik er achter gekomen dat het zelf vervaardigen van een passende toonarmbasis echt niks voorstelt. Dat kan voor DHZ prijzen. Als je van triplex een malletje kunt maken snijden ze het zo met de laser voor je uit in perspex en dat zou ook nog in kleur kunnen.

PS. Heeft Henk niet nog een voordelige Ace liggen? Die zou ik zelf nog wel willen hebben ;) ideaal voor een 1-punter

Hallo Henk,

De arm en het element dat je nu hebt kosten samen ongeveer 750euro! Je moet dus wel in de 2e-hands bakken gaan zoeken om een stap te kunnen maken.

Waarom niet nu de arm en volgend jaar het element (of vice versa natuurlijk). Elders op dit forum heb ik gelezen dat een Eroica element in een Bluenote arm helemaal tot zijn recht kan komen. :rolleyes:

De Rega is sowieso goed genoeg om profijt te hebben van een beter element

Ben natuurlijk wel nieuwsgierig hoe het vanmiddag was bij de andere (niet-Ome ;) )Henk

Ik ben dezelfde mening toegedaan, de Rega kan best een beter element aan ;)

Wat betreft je nieuwsgierigheid.......het was daar erg gezellig :)

Zat ik ook aan te denken, de arm kan een beter element aan.

Waarom niet nu de arm en volgend jaar het element (of vice versa natuurlijk). Elders op dit forum heb ik gelezen dat een Eroica element in een Bluenote arm helemaal tot zijn recht kan komen.

Ik dacht gisteren , laat ik alvast een mail sturen want daar waar het ''misschien'' ook over zal gaan heb ik nog wel wat info over.

Ik zag dat voor de nieuwe Ace een bedrag was genoemd van 750,00  euro ik denk niet dat dat het geval is , volgens mij  blijft de prijs gewoon 580,00  .

Wil je beter dan zit je al gauw op 495,00 euro voor een Bluenote B-5 Mk II ook deze is volgens mij super in deze prijsklasse en heeft Rega maten zowel voor de schacht  dan wel de lengte van de arm, dus bijna gewoon uitwisselbaar.

Met die info ben ik ook blij :) Waar ik minder blij mee ben, is het simpele rekensommetje (580+495) :(

De oude arm+element brengt toch ook nog wel wat op? :rolleyes:

Ik dacht gisteren , laat ik alvast een mail sturen want daar waar het ''misschien'' ook over zal gaan heb ik nog wel wat info over.

Ik zag dat voor de nieuwe Ace een bedrag was genoemd van 750,00  euro ik denk niet dat dat het geval is , volgens mij  blijft de prijs gewoon 580,00  .

Wil je beter dan zit je al gauw op 495,00 euro voor een Bluenote B-5 Mk II ook deze is volgens mij super in deze prijsklasse en heeft Rega maten zowel voor de schacht  dan wel de lengte van de arm, dus bijna gewoon uitwisselbaar.

Met die info ben ik ook blij :) Waar ik minder blij mee ben, is het simpele rekensommetje (580+495) :(

Beste Henk,

495,00 + 580,00 = 1075,00 - 200,00 = 875,00 dit is optellen en aftrekken, maar volgens mij wist je dat al :D;) ..

Waarom is er en Ace naar het zuiden gegaan voor eh , o ja omdat John een beter geluid wilde voor .....................................................zijn installatie..

Maar volgens de testen is de nieuwe Ace mooier dan de Ruby II van hetzelfde merk.

Binnenkort in Nederland leverbaar.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Beste Henk,

495,00 + 580,00 = 1075,00 - 200,00 = 875,00 dit is optellen en aftrekken, maar volgens mij wist je dat al :D;) ..

Waarom is er en Ace naar het zuiden gegaan voor eh , o ja omdat John een beter geluid wilde voor .....................................................zijn installatie..

Maar volgens de testen is de nieuwe Ace mooier dan de Ruby II van hetzelfde merk.

Binnenkort in Nederland leverbaar.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Hij hangt eronder ....................... B)B)

Het gaat wel echt ver door nu :rolleyes: , zal de eerste 3 maanden wel zoet zijn om mijn collectie te herontdekken :rolleyes:

Teac heb ik alvast van het lichtnet afgekoppeld :P

Ome Henk , ken je set niet maar voor het geld is die Ace wel echt een toppertje B) , ik heb twee weken een Benz Gold van mijn vriend hier gehad . De Ace gaat toch wel een heel stuk verder door nog ....... en is zeker de moeite waard om mee te nemen in je overwegingen .

groetjes

John

Guest Kraus vonBentinck

hoewel het onderwerp "welke arm" heet is het toch logischer om eerder te kijken naar een ander element. Van een andere arm hoef je geen echte drama's te verwachten. Ik was indertijd en nog steeds laaiend enthousiast over de M