Jump to content

Welke arm?

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

FF tussendoor, van die M2 hoor je niet veel meer; is dat nou een succes?

Ben je beter af met een M2 dan met een 3009MKIII?

Hai Ome Henk,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in jouw situatie ook voor een nieuw element zou kiezen. Gegeven de goede combinatie die je hebt is dat wellicht het meest kosteffectief. Zo'n Stereo test waarbij de nieuwe Ace weer beter is dan de veel duurdere Ruby om van die Ruby weer een nog beter exemplaar op de markt te kunnen zetten. Persoonlijk geloof ik niet in al die Duitse bladen waarbij nieuwe produkten weer altijd beter zijn - wie zij dat ook alweer "het betere is de vijand van het goede" (geen politieke vriend van jou).

Die Graham Robin is overigens ontworpen als een Rega concurrent. Ik heb wel eens testen gelezen en daar kwam die toch niet echt uitmuntend uit.

Die Bluenote is goudkleurig , lijkt me eerlijk gezegd niet mooi bij jouw Transrotor. Als je een Ace koopt kan je nog even denken en sparen.

Carl

Oeps, nu ik de Bluenote arm zie, realiseer ik me dat ik het nog niet eens over m'n optische "eisen" heb gehad :rolleyes:

Een zwarte/antraciete/grijze/chromen/zilveren arm is prima, maar dat "goudkleurige" is bij mij "not done" <_<

Beste Henk,

Ik kan proberen om een balletje op te werpen of ze wel eens gedacht hebben, om de armen te verchromen ipv te vergulden.

Tenslotte hebben ze op mijn verzoek een zwarte Piccolo te maken , die was er niet .

Ook hebben ze een doorzichtige Bellavista gemaakt op mijn verzoek, die was er ook nog niet.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

• 3 weeks later...

De Bluenote B5 pastte ook op mijn Nottingham Analogue Horizon. De Rega heb ik een tijdje aan de kant gelegd gehad.

De Rega klinkt zeker niet verkeerd, maar pas met de B5 weet je dat het anders kan. De B5 zit duidelijk een klasse boven een Rega.

Een serieuze optie voor Henk? Denk het wel :) Alleen dat goud :(

Grtn Marten Jan

De Bluenote B5 pastte ook op mijn Nottingham Analogue Horizon. De Rega heb ik een tijdje aan de kant gelegd gehad.

De Rega klinkt zeker niet verkeerd, maar pas met de B5 weet je dat het anders kan. De B5 zit duidelijk een klasse boven een Rega.

Een serieuze optie voor Henk? Denk het wel :) Alleen dat goud :(

Hij zou zeker bovenaan het lijstje staan, wanneer ie in het chroom/zilver uitgevoerd was ;)

BETANIA_Titanium.jpg

...deze dan?

Misschien vraag je het onmogelijke? Zo heel veel zit deze arm niet boven je budget. De Eroica is op zich geen verkeerd element en zou nog best een tijdje mee kunnen. Het geeft je de tijd om nog wat langer te sparen voor een echt top-element.

Overigens is er nog een andere mogelijkheid... :rolleyes:

(...) Ortofon AS212; ook Spido is daar helemaal van gecharmeerd (...)

Beste,

Ja, ik ben nu weer bezig er eentje bedrijfsklaar te maken. Bij het demonteren heeft het vorige baasje wat draadjes vernield. Lastig. Maar de lagers en de magnetische dwarskrachtcompensatie zijn nog prima.

Bij oudere exemplaren moet er meestal nieuwe siliconenprut in het liftje, want het originele spul is vaak verhard.

Ik verheug me er al op dat hij straks de plaats van de SME kan gaan innemen.

Met een (Ortofon) MC van matige compliantie klinkt de AS212 zoals hij gebouwd is: robuust en stabiel. En hij spoort lateraal stukken beter...

• 4 months later...
M'n phonotrap is er 1 van de betere.

Oeps :o Ach, er is niets veranderlijker dan een mens :D

Beste Ome Henk,

http://www.soundemotions.com/images/vyger/red2.jpg

Ook heb ik anders nog wel een BlueNote arm de B -5 liggen die je kunt uitproberen.

Wat betreft bovenstaande fotolink en daar de Importeur van V.Y.G.E.R en Lumen White luidsprekers willen wel meewerken met de analoogdag van Audio Selectief, het was de best klinkende combinatie op de show in Munchen.

MvG,

Haudio

Ook heb ik anders nog wel een BlueNote  arm de B -5 liggen die je kunt uitproberen.

Wat betreft bovenstaande fotolink en daar de Importeur van  V.Y.G.E.R en Lumen White luidsprekers  willen wel meewerken met de analoogdag van Audio Selectief, het was de best klinkende combinatie op de show in Munchen.

Wie weet maak ik daar gebruik van Haudio :D

Uhhh... Analoogdag :unsure:

Beste Ome Henk,

Ja dat is weer eens iets anders dan een annaloogdag. :lol:;)

MvG,

Haudio

Wat betreft bovenstaande fotolink en daar de Importeur van  V.Y.G.E.R en Lumen White luidsprekers  willen wel meewerken met de analoogdag van Audio Selectief, het was de best klinkende combinatie op de show in Munchen.

MvG,

Haudio

Lumen white?

Die wil ik wel eens horen

hai Erjee,

Ach ja ik kan me er iets bij voorstellen dat je zo lang met een aankoop bezig bent. Heb ik ook met een toekomstige phonotrap. Zo blijft de hobby ook leuk.

Carl

We zijn inmiddels zo'n 2 jaar + 5 maanden verder met het arm/element-vraagstuk.

Bent u er inmiddels uit?

Uhhh, ik ben al een heel end op weg :D

Met sparen voor een veel hoger budget ?

De arm op die V.Y.G.E.R. lijkt mij nu niet een van de voordeligste.

Overigens in de laatste LP staat een wervende recensie over deze mooie draaitafel. ;)

Ach ja ik kan me er iets bij voorstellen dat je zo lang met een aankoop bezig bent. Heb ik ook met een toekomstige phonotrap. Zo blijft de hobby ook leuk.

Over dat 'vraagstuk' ben ik heen gesprongen als een volleerd hordenloper :D

De Sphinx was zo verkocht en z'n vervanger kwam 'zo maar' langsgevlogen... Zodra ie binnen is, 'horen' jullie het meteen ;) En ik denk ik ook :D

Deze kwam vandaag binnen:

834P_Full.jpg

EAR 834P PHONOBOX "Deluxe"(834P Chrome)

Resteert nog steeds de oorspronkelijke vraag :rolleyes:

ziet er gelikt uit nou maar hopen dat hij ook goed klinkt

• 1 month later...

Sorry ik heb het artikel niet gelezen dus welke sublieme technieken er vanbinnenin verborgen zitten weet ik (nog) niet, maar dat het handwerk is zie je wel zo, heb je de foto's al eens goed bekeken? Het lijken net van die Hubo draadstangen vanachter... ik hoop dat ik me daarin sterk vergis! (Het lijkt wel een recyclage werkje met koper en blik:lol: )

Vergeef me mijn onwetendheid, RastaPhil

Wat is er mis met een goedgedraaide schroefdraad? Hoe fijner de draad, hoe beter de afstelling mogelijk is. Je hebt liever een gewicht die je over een buisje laat glijden en vastzet met een klemboutje oid?

Maar goed sommige mensen hebben alleen oog voor glimmende massa fabricage producten.

Wat is er mis met een goedgedraaide schroefdraad? Hoe fijner de draad, hoe beter de afstelling mogelijk is. Je hebt liever een gewicht die je over een buisje laat glijden en vastzet met een klemboutje oid?

Maar goed sommige mensen hebben alleen oog voor glimmende massa fabricage producten.

Ik bedoel dat helemaal niet negatief hoor; het ontwerp (de afwerking dan toch) deed me denken aan een combinatie tussen zo van die (oa Don Cuichote) uit oud ijzeren moeren en bouten opgelaste figuurtjes om op de kast te zetten, en de "microfoon-ontkoppelaars" die ik vroeger zelf maakte uit PVC-pijp, simili-leder, blikken bussen en elastiekjes; het ontwerp was gebaseerd op de zwevende ophanging van (toen alleen hele dure) microfoons en had een ongelooflijke verbetering tegenover de gewone microfoonklem-op-statief (verbazingwekkend hoeveel "kleur" zo een statief meebrengt in je geluid). In ieder geval, mijn ontwerpen werden overal op ongeloof en meesmuilen onthaald :lol: 't is maar een (misschien wel jaloerse) reactie op een eerste bedenking.... :rolleyes:

mvg; RastaPhil

Guest Kraus vonBentinck

een 0.5mV leverend MC element lijkt me gen enkel probleem Ome Henk; pas bij een MC die minder dan 0,22mV levert kom je dan zogenaamd iets te kort.

Hoe bevalt die Ear eigenlijk? Dat is naar mijn idee toch een heel mooie phonotrap, ook om te zien.

Ruud was er een tijdje geleden ook best wel over te spreken, als ik me niet vergis.

(en ff stiekem, hoeveel kostte dat ding?)

Beste Henk,

Het betekent dat je andersom bezig bent .

Het eerst zoek je het element uit wat bij je luidsprekers en versterker + smaak past.

Daarna weet je ook welke arm het best bij jou element past.

Daarna kun je uitgaan van een goed loopwerk.

Dan kun je fine tunen met je Phono Pre en interlinks.

Dan heb je de voor jou optimale combinatie.

MvG,

Haudio

Guest Kraus vonBentinck

Ome Henk zit toch wel goed met zijn loopwerk? Zo'n Leonardo is uit de kunst. Naar mijn idee laat hij die Rega lekker zitten en knalt er een Benz Ace in, een Lyra Dorian of iets in die geest. Iets met een beetje pit in ieder geval

Guest Kraus vonBentinck

Ik zou over zo'n andere arm nog eens goed nadenken; zoveel past er niet zonder meer op de Rega-boring van de Leonardo, behalve dan de BlueNote armen (en een andere Rega natuurlijk). Je kunt toch vrij gemakkelijk zo'n element in de Rega en een Bluenote arm beluisteren en dan eens kijken hoe goroot dat verschil nou is. Dat mysterie is vrij eenvoudig op te lossen. Een element doet nou eenmaal meer dan een arm (wat zeg ik nou weer :blink: )