Jump to content

Welke arm?

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck
Bovendien hoeft het toch allemaal niet op stel en sprong?

Ik heb ook het idee dat je eisen wel wat hoger zijn dan het budget toelaat. Laat het budget dan nog ff groeien ;) dat kan ook.

2 jaar... hoe bedoel je "het hoeft niet stel op sprong" :rolleyes:

Mijn budget is trouwens wat ik tussen mijn oren heb zitten, maar wie weet groeit dat ook in de loop der tijd ;)

ja dat "op stel en sprong" is misschien zeker van mijn kant niet zo geloofwaardig :)

Neemt niet weg uitstel op zich een mogelijkheid is.

Ik heb natuurlijk ook een budget tussen mijn oren maar moet altijd gewoon met klinkende munt betalen terwijl die knip tussen de oren gewoon dicht kan blijven, daar koop ik nog geen doosje lucifers voor.

Guest Kraus vonBentinck

De Ace figureert prominent en waarschijnlijk wel terecht, zeker als de nieuwe Ace zo goed is als wordt beweerd. Die stelling hij is beter dan de Ruby 2 zou ik met een hele grote korrel zout nemen, maar niettemin een superkoop.

Het is toch aardig om op je gemak bij AS nog twee andere elementen te beluisteren? Neem dan je eigen Eroica mee voor een direct vergelijk dat is de beste methode.

Mijn idee: ga nu voor een mooi element en stel de arm nog even uit.

Wat de arm betreft zijn er beperkingen voor de montagemogelijkheden maar niet wat betreft de Bluenote armen. Die hebben allemaal Regamaten.

Borromeo.jpg

De Borromeo is zowel optisch als klankmatig een prachtige arm met de levendigheid van een 1-punter. Hij zou fantastisch combineren met de Leonardo en ook met de Ace, die zich in een 1-punter kiplekker voelt. Het is geen goedkoop kreng maar levert dan ook wat op. Ik vermoed dat de Rega zich door een iets duurdere arm niet zo makkelijk zal laten verslaan en dan ben je de Rega kwijt en moet ook nog geld steken in een nauwelijks renderend alternatief. Met de Borromeo heb je dan ook nog een arm in huis die voor een superelement, je weet het maar nooit, een goed tehuis is.

Dit is de Bluenote B-5. Er zit wel wat goud aan, maar ik denk dat hier nog wel mee te leven valt ;)

bluenote_B-5Signature.jpg

Wil je absoluut geen goud eraan, dan zul je de duurdere Betania moeten nemen, als je een Bluenote wil.

BETANIA_Titanium.jpg

Tot nu toe heb ik het volgende meegekregen wat in ieder geval past (van veel genoemde armen weet ik niet of ze op de mountingplate van de Rega passen):

De huidige Rega TR2.6 met een BM ACE,

Een 2e-hands Linn Basik LV-X, Plus of Akito met een BM ACE,

Een nieuwe Bluenote B-5 MK2 met een BM ACE,

Een nieuwe Bluenote B-5 MK2 met een OC 9 AT.

Zowel jullie commentaar op het bovenstaande, als andere suggesties zijn van harte welkom :)

Ik zou toch voor de eerste optie gaan en later een andere arm zoeken als je budget weer wat meer headroom heeft gekregen. Waarom? De TR2.5 is niet slecht, beter dan de standaard RB250. Hoeveel beter weet ik helaas niet echt. Mijn arm is het iig ook niet, maar voor the time being, is er mee te leven.

Nu weet ik dat je zelf ook niet helemaal in de hemel bent over die arm. Als je besluit 'm toch even aan te houden, kan het schot naar achteren afgaan. Het wordt dan een mentale kwestie, omdat je de TR2.5 een beetje beu bent. Je zult ook dan niet tevreden zijn over een nieuw element, omdat je dan nog steeds de arm erop hebt die je niet echt aanstaat.

De Linn is echt wel beter, maar past qua looks niet helemaal bij de flitsende Leo. Hij ziet er wat gewoontjes uit, terwijl de draaitafel toch echt wel een moderne look heeft. Qua soepelheid, volging en passing is de Linn stukken beter dan de TR2.5 (in mijn beleving). Toch denk ik dat je na verloop van tijd dan toch ook weer een andere, beter passende (qua looks) erop wil hebben. In dat geval zou ik niet investeren in een Linn Basik, ookal is het een prima arm die je voor weinig kan vinden. Het zou een tussenpaus worden, alleen al omdat het design een beetje afbreuk doet aan het ontwerp van de Leo.

Vandaar ook de suggestie om met de TR2.5 door te gaan.

Je hebt zelf al aangegeven dat de Bluenote B-5/BM ACE buiten budget valt. Daar kan ik weinig over zeggen. Of je stelt het budget bij, of je vergeet die optie.

Qua looks en prestatie past ie wel prima bij de Leo. Dat beetje goud mag de pret niet drukken

Resum

Nog een suggestie:

GRAHAM ROBIN Arm met de Benz Micro Ace,

maar ik zou eerst eens luisteren met je Rega arm en de BM Ace...

Element doet volgens mij meer dan een arm

Het loopwerk + voeding doet nog meer

Kijk daar ook eens naar?

veel plezier..... B)

Nog een suggestie:

GRAHAM ROBIN Arm met de Benz Micro Ace,

maar ik zou eerst eens luisteren met je Rega arm en de BM Ace...

Element doet volgens mij meer dan een arm

Het loopwerk + voeding doet nog meer

Kijk daar ook eens naar?

veel plezier..... B)

De Graham Robin kost $645 bij Musical Surroundings. Ik vermoed dat hij hier naar zo'n

Graham Robin:

(A special note: we have engineered a special version of the mounting base which is intended for drop-in replacement on all Rega turntables.)

Dit wil niet zeggen dat ik het een echte topper vindt

Het lijkt me verstandig eenieder die wil reageren eerst ff na te gaan of de voorgestelde arm ook daadwerkelijk in de Regapassing past (vereiste). Anders heeft het weinig nut die arm voor te stellen. Er komen steeds meer exoten om de hoek kijken die NIET passen. Het heeft volgens mij dan ook weinig zin deze te vermelden :blink::rolleyes:

Je beperkt je natuurlijk wel door alleen naar een arm te zoeken die in de standaard mountingplate past. Zo duur is die mountingplate voor de Leonardo nou ook weer niet hoor. ;)

Maar inderdaad, als je een budget stelt tot

Guest Kraus vonBentinck

ja, eigenlijk zijn voor de weg van de Leonardo door Audiopaul de palen al wel zo'n beetje gezet: element, opstelling, doppio, voeding, drive, arm.

Ook een mooi voorbeeld hoe ver je kan komen met een Rega-arm. Als paul tijden tot tevredenheid met een Glider/Rega heeft gespeeld, dan moet dat met een Rega/Ace toch ook lukken.

In feite zou je er uit moeten zijn Ome Henk ;)

Het valt me wel een beetje tegen dat niemand van jullie trouwens een woordje aan de Ebony/Ruby heeft gewijd want ik werd er zelf wel beter van maar had hem toch ook voor jullie speciaal laten liggen. Al weet ik uit het roddelcircuit inmiddels wel dat Gerald liever een Glider zou monteren :D

(zit ook niet te wachten op een lofzang hoor, dat doe ik zelf al genoeg maar ik had wel graag gehoord of de Ebony volgens de luisteraars nu wel/niet in het rijtje Ace, Glider, L2, Ruby thuis hoort omdat mij dat zo opviel)

De weg die Audiopaul heeft bewandeld zal ik nooit bewandelen. Die past namelijk niet bij mij.

Beste Henk, toch liepen onze "paden" een tijdje bijna synchroon toen jij zo'n 5 jaar terug, als "beginnend audiofiel" een set opbouwde die heel erg op die van mij ging lijken met de Sphinx Project 32, Sphinx Project 8, Sphinx Project 18, Sphinx Phono Equaliser, Transrotor Leonardo en nog wat los grut.

Uiteraard zal dat louter toeval zijn geweest maar zeg dus nooit nooit! ;):D

Maar je hebt volkomen gelijk, je moet gewoon je eigen koers varen bij dit soort zaken. Ik heb er voor gekozen om de Leonardo tot aan het plafond te upgraden.

Wellicht was ik goedkoper uitgeweest als ik meteen een Orfeo had gekocht, maar ik betwijfel of ik dan net zoveel plezier aan m'n draaitafel had beleefd als ik dat nu heb met de Leonardo.

Ik blijf de Leonardo nog steeds een prachtig product vinden en iedere upgrade verdient zichzelf, althans voor mij, weer dubbel en dwars terug door een stukje extra luistergenot

Beste Sodeju en anderen

De Graham Robin wordt o.a geleverd met Rega mount en is ook 2e hands te koop ( dat was toch ook een optie van AR ?)

Verder heb ik mijn advies reeds gegeven in de vorm van eerst een element( BM

of AT) te beluisteren op zijn Rega arm en Transrotor loopwerk...

Ook is de suggestie van andere forummers dan de gebruikelijken, volgens mij een goede afwisseling en kan alleen maar tot een bredere kijk op e.e.a. leiden.

mvg. :blink:B)

En ome Henk

ALs we gaan lachen omdat Sodeju een nieuwe forumer probeert weg te zetten omdat hij een heel andere keuze geeft dan de meeste hier ,dan zoek het lekker zelf uit met je element

Als Audiopaul bijna hetzelfde zegt als ik dan wordt het wel geslikt??!!

MVG

B)

MVG

B)

Volgens mij niet, want Sodejuu wees mij tot twee keer toe op die voorwaarde van de mountingplate. ;)

En uiteraard geef ik dan weer tot twee keer toe een weerwoord, want zo gaat dat hier op HEAR. :P:D

Ik denk dat je je het wat te persoonlijk aantrekt. Ieder advies is van harte welkom hier

En ome Henk

ALs we gaan lachen omdat Sodeju een nieuwe forumer probeert weg te zetten omdat hij een heel andere keuze geeft dan de meeste hier ,dan zoek het lekker zelf uit met je element

MVG

B)

Beste,

Vergeet de Audio Technica OC 9 ML II niet dit element is onverslaanbaar in zijn prijsklasse.

Wel uitkijken want de ene OC 9 is de andere niet, op dit moment zijn er 3 types

De OC 9 gewoon

De OC 9 met een berilyum naalddrager

De OC 9 met een Boron naalddrager opgedampt goud

MvG,

Haudio

:rolleyes:

En ome Henk

MVG

B)

Beste Christobal,

Ik heb je niet tegengesproken over je opmerking eerst het element te veranderen. Daar ben ik ook nl voor. Toen je met de Robin kwam, ben ik gelijk gaan zoeken wat dit voor een arm is. Ik ken 'm niet, dus dan wordt er wat onderzoek gedaan (op het internet). Ik kwam dus te weten dat hij een Graham passing heeft. Over een extra passing, zodat hij in een Rega passing past, werd niet gerept. Gezien de prijs, leek het mij ook niet nodig nog verder te zoeken. Ik ken Ome Henk al een hele tijd en ken zijn standpunten (meen ze te kennen :rolleyes: ). Budget is bij hem budget en daar wijkt hij niet van af (in tegenstelling tot heel veel anderen (waaronder ik zelf)).

Het kwam helaas vervelend uit dat het jou posting was om duidelijk te maken dat Ome Henk een budget heeft. Er waren voorheen al een aantal voorstellen die "nicht in Frage" kwamen, gezien passing of budget.

Mijn opmerking over de voorstellen mag misschien verkeerd vallen, is echter wel op zijn plaats, gezien er aan een paar vereisten voorbij gegaan werd door verschillende personen.

Ik kom waarschijnlijk wat betweterig over, maar dat is niet de bedoeling. De bedoeling is de mensen alert to houden en ik hoop dat ze dan ook to the point reageren en niet met dingen komen die zowiezo gezien de vraagstelling + aanvullende info er niet toe doen.

Beste Siep

Heb je al eens een Graham Robin arm beluisterd??

En wie heeft het over TOPPERS als je onder de 1000 euro blijft?

mvg B)

Ja, Jij ook?

Laten we het even in het juiste perspectief zetten.

T'is (omgerekend) een arm van 550 euro. Uitstekende prijs.

Nederlandse prijs ligt hier ver boven wanneer de prijslijst nog correct is

1250 euro.

Ziehier het probleem, 550 ja ,In deze prijsklasse een topper.

1250 ,nee, teveel andere echt heel goeie armen.

Ik kom waarschijnlijk wat betweterig over, maar dat is niet de bedoeling. De bedoeling is de mensen alert to houden en ik hoop dat ze dan ook to the point reageren en niet met dingen komen die zowiezo gezien de vraagstelling + aanvullende info er niet toe doen.

En natuurlijk reageren sommigen daar niet op :ph34r: , anders zou het maar een saai forumpie worden. :P:D

Bovendien kunnen die alternatieven soms tot hele interessante koerswijzigingen leiden. B)

Toen je met de Robin kwam, ben ik gelijk gaan zoeken wat dit voor een arm is. Ik ken 'm niet, dus dan wordt er wat onderzoek gedaan (op het internet). Ik kwam dus te weten dat hij een Graham passing heeft. Over een extra passing, zodat hij in een Rega passing past, werd niet gerept.

Sorry Sodejuu, Ik wil het nog wel een keer knippen en plakken maar het staat er toch echt.

A special note: we have engineered a special version of the mounting base which is intended for drop-in replacement on all Rega turntables.)

Je bent ook zo verekkes snel met dat opzoekwerk dus waarschijnlijk net gemist.

HIER kun je het vinden

Beste Siep

Heb je al eens een Graham Robin arm beluisterd??

En wie heeft het over TOPPERS als je onder de 1000 euro blijft?

mvg B)

Ja, Jij ook?

Laten we het even in het juiste perspectief zetten.

T'is (omgerekend) een arm van 550 euro. Uitstekende prijs.

Nederlandse prijs ligt hier ver boven wanneer de prijslijst nog correct is

1250 euro.

Ziehier het probleem, 550 ja ,In deze prijsklasse een topper.

1250 ,nee, teveel andere echt heel goeie armen.

Beste,

De Robin kost in Amerika 645,00 Dollar en dat is ex 19 % BTW dus Totaal inkoop 787,55 Dollar = 667,42 Euro daar komen dan nog de vervoerskosten,invoerrechten bij ook komt dan om de hoek kijken dat 1 stuks niet loont, ook geld overmaken kost geld.

Dan zal de Importeur ook winst moeten maken, stel 20 % = 800,00 euro.

Ook de dealer die de arm verkoopt zal winst willen maken, stel 20 % = 960,00 euro.

Ook zal er rente aan de Bank betaald moeten worden , inkomsten belasting zit ook niet stil.

Kortom hij zal wel in de buurt van 1000,00 euro zitten.

De juiste prijs weet ik op dit moment niet.

MvG,

Haudio

Die 1250 euro was niet uit de lucht gegrepen.

INFO

Kijk wat de bijkomende kosten zijn heeft ook niet mijn interesse.

Als je belangstelling hebt kan ik wel even vragen wat de dealer prijs in de VS is.

Kan in een minuutje geregeld worden.

Maar heeft ook niet m'n interesse.

Mijn Punt is, Voor die 650 dollar is het een hele goede arm.

Voor 1250 euro is ie gewoon te duur , geloof me.

Je bent nu aardig bekend met bluenote armen.(of waren het nu de armen van Ruud :unsure:

Zet er 1 ,in deze prijsklasse naast en kijk dan eens welke arm nu z'n geld waard is.

Och... lange tenen, dat valt wel mee

Wel lange vingers, is makkelijk met gitaar en piano spelen..

Graham Robin is idd bijna 2x budget

Heb hem zelf echter goedkoper

Heeft wel die Rega mount, vandaar het noemen ervan

Wilde zelf ooit de SME IV of SME 3500 die Paul heeft...

Blijf bij advies een goed element eerst te proberen, of en arm + element en dan in 1 koop met leuke prijs, dus korting bedingen.

mvg Christobal :cool2:

Die 1250 euro was niet uit de lucht gegrepen.

INFO

Kijk wat de bijkomende kosten zijn heeft ook niet mijn interesse.

Als je belangstelling hebt kan ik wel even vragen wat de dealer prijs in de VS is.

Kan in een minuutje geregeld worden.

Maar heeft ook niet m'n interesse.

Mijn Punt is, Voor die 650 dollar is het een hele goede arm.

Voor 1250 euro is ie gewoon te duur , geloof me.

Je bent nu aardig bekend met bluenote armen.(of waren het nu de armen van Ruud :unsure:

Zet er 1 ,in deze prijsklasse naast en kijk dan eens welke arm nu z'n geld waard is.

Beste Siep,

Ik kon het eerst niet tevoorschijn toveren, maar het is gelukt.

De prijzen te zien.

Op dit moment weet ik wel de prijs van een SME M 2 en indien ik dit geld zou willen besteden , tja dan zou ik voor een Boromeo Unipivot kiezen.

Siep je hebt gelijk.

MvG,

Haudio