Jump to content

Unison Research Unico P

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Guest Hubertinus

Ik vraag mij eigenlijk af wat er niet goed is aan de Unison Research Unico P versterker? Ik lees namelijk in elk topic dat over de Unico versterker gaat dat men die moet kopen, maar niet de P variant. Waar is dat op gebaseerd? Elke review die ik zie van de Unico P is namelijk lovend! Hebben diegene die die aanbevelingen doen de Unico P zelf gehoord?

Wie speelt er met deze versterker of wie heeft hem beluisterd en wat zijn de bevindingen?

Hubertinus

Ik vraag mij eigenlijk af wat er niet goed is aan de Unison Research Unico P versterker? Ik lees namelijk in elk topic dat over de Unico versterker gaat dat men die moet kopen, maar niet de P variant. Waar is dat op gebaseerd? Elke review die ik zie van de Unico P is namelijk lovend! Hebben diegene die die aanbevelingen doen de Unico P zelf gehoord?

Wie speelt er met deze versterker of wie heeft hem beluisterd en wat zijn de bevindingen?

Hubertinus

Beste Hubertinus,

Beide ken ik en beide heb ik staan incl. de Cd speler.

Volgens mij zijn beide versterkers zo'n beetje de beste versterkers die er bestaan in hun prijsklasse.

De gewone is daadwerkelijk mooier dan de Piccolo , die ook erg goed is.

Verder is het misschien een beetje welke smaak ?

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Ik heb de Unico P en zoals gezegd voor wat hij kost een (meer dan) uitstekende versterker. Hij maakt veel muziek.

Wat betreft body: ik heb een niet zo'n hele grote woonkamer 5x5 en daar heeft hij meer dan voldoende body.

Ik vind hem persoonlijk erg goed passen bij Klipsch speakers, maar dat is ook een kwestie van smaak.

Ik denk dat je de Unico P zeker eens moet gaan beluisteren.

Er is ook een versie met ingebouwde phono-trap (heb ik ook). Ik heb deze vergeleken met de NAD PP1 en die in de Unico P is een stuk beter. Zeker aan te bevelen voor het geval je ooit een draaitafel wilt gaan kopen .....

Volgens mij zijn beide versterkers zo'n beetje de beste versterkers die er bestaan in hun prijsklasse.

Wat mij betreft wel zo'n beetje de mooiste in die prijsklasse, maar de beste...

Ik denk dat 't qua klank ook een kwestie is van smaak.

Ik heb de Unico een jaartje of 3 geleden een keer kunnen beluisteren/vergelijken thuis.

Persoonlijk was 't klankbeeld mij iets te soft, smooth en net niet open genoeg.

Het zou kunnen liggen aan de standaard buisjes die er in zitten.

Ik heb veel lovende berichten gelezen over hoe goed ie klinkt wanneer de buizen zijn vervangen door betere. Ik heb helaas alleen de standaard versie gehoord.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik 't geen goede versterker vind hoor, integendeel.

Maar 't ligt denk ik erg aan de combinatie.

De combinatie van Gruiter met Unico + Klipsch lijkt me erg mooi.

Mvg,

Alco

Dank je Alco voor je compliment:

Op zich klinkt de Unico P uit de doos al erg mooi. Je moet hem wel voldoende tijd geven om in te spelen waardoor het geheel nog wat losser klinkt. Ik heb na een jaartje het standaard buisje vervangen door een buisje van General Electrics met een Duende Criatura buizendemper. Hierdoor ontstond er nog wat meer "lucht" rondom de instrumenten en het laag nog een stukje strakker.

Hubertinus

Ik heb een Unico P, ben erg tevreden, maar heb nooit een Unico beluisterd. Ik heb die topics waarin men zegt dat je de P versie niet moet kopen, eigenlijk nooit gezien. De importeur van het spul zegt er op zijn site (analogueaudio.nl) over dat de P wat buizenachtiger klinkt en meer zou neigen naar de eerste hybride van Unison Research, de SR 1, dan de Unico, die weer wat beter is wat betreft snelheid en dynamiek. Dit verschil zou kunnen zijn terug te voeren op de grotere eenvoud van het ontwerp van de P.

Haudio noemt de Unico hier mooier, maar wat vindt hij (en anderen) van de waarnemingen als hier aangehaald?

Hubertinus

Ik heb een Unico P, ben erg tevreden, maar heb nooit een Unico beluisterd. Ik heb die topics waarin men zegt dat je de P versie niet moet kopen, eigenlijk nooit gezien. De importeur van het spul zegt er op zijn site (analogueaudio.nl) over dat de P wat buizenachtiger klinkt en meer zou neigen naar de eerste hybride van Unison Research, de SR 1, dan de Unico, die weer wat beter is wat betreft snelheid en dynamiek. Dit verschil zou kunnen zijn terug te voeren op de grotere eenvoud van het ontwerp van de P.

Haudio noemt de Unico hier mooier, maar wat vindt hij (en anderen) van de waarnemingen als hier aangehaald?

Beste Rocco,

De Unico heeft het goede van twee werelden, deze hybride versterker heeft een zijig geluid in het hoog met veel detail en nooit agressief , mooi strak in het laag en een holografisch geluidsbeeld.

De Piccolo is in alles een beetje kleiner , wel een mooi strak laag maar iets minder vol , ook de ruimte afbeelding is kleiner , maar in verhouding naar versterkers van andere merken is het nog steeds super.

Wel geven in beide gevallen de versterkers na het inspelen een mooier (muzikaal)plaatje.

Het uitwisselen van betere buizen heeft echt zin.

MvG,

Haudio

Guest Hubertinus

@Haudio,

En dat is dan op gewone normale luidsprekers? Dus niks van 90 db of zo. Zeg maar zo tussen de 86 en 88 db.

Hubertinus

@Haudio,

En dat is dan op gewone normale luidsprekers? Dus niks van 90 db of zo. Zeg maar zo tussen de 86 en 88 db.

Hubertinus

Beste Hubertinus,

Dat is inderdaad op gewone luidsprekers met een gevoeligheid van 87 db , er zitten nl gewoon transistoren in de eindtrap, met een hoge dempingsfactor dus.

Alleen in de stuurversterker zitten buizen.

MvG,

Haudio

Haudio,

dit geld dus zowel voor de Unico alsook voor de Unico P?

Hubertinus

Beste Hubertinus,

Qua opbouw zijn beide versterkers gelijk , de Piccolo heeft 2 buizen in de voortrap de Unico heeft 4 buizen in de voortrap.

Ook is het vermogen van de Piccolo iets minder dan van de Unico, qua uiterlijk zit er geen verschil in .

MvG,

Haudio

Haudio,

Hubertinus

Beste Hubertinus,

Qua opbouw zijn beide versterkers gelijk , de Piccolo heeft 2 buizen in de voortrap de Unico heeft 4 buizen in de voortrap.

Ook is het vermogen van de Piccolo iets minder dan van de Unico, qua uiterlijk zit er geen verschil in .

MvG,

Haudio

Correctie ..........

P heeft EEN stuurbuisje

De "normale "Unico TWEE

;)

groetjes

John

Haudio,

Hubertinus

Beste Hubertinus,

MvG,

Haudio

Correctie ..........

P heeft EEN stuurbuisje

De "normale "Unico TWEE

;)

groetjes

John

Beste John,

De Piccolo heeft 2 buisjes in 1 behuizing ECC

De Unico heeft 4 buisjes in 2 behuizingen ECC

MvG,

Haudio

Haudio,

Hubertinus

Beste Hubertinus,

MvG,

Haudio

Correctie ..........

P heeft EEN stuurbuisje

De "normale "Unico TWEE

;)

groetjes

John

Beste John,

De Piccolo heeft 2 buisjes in 1 behuizing ECC

De Unico heeft 4 buisjes in 2 behuizingen ECC

MvG,

Haudio

euuuuuuuuuuuuuuuuuu .....

dus ik zie twee buisjes en dit zijn er dus in feite vier ?

Nooit te oud om ......................... ;)

groetjes

John

Warsteiner!

Hubertinus

Nog geen druppel vandaag :D

Haudio is ook al ouder dan ik dus .............. ;)

BTW Huub , ben je op zoek naar een betere versterker ?

groetjes

John

Guest Hubertinus

John,

in een ander topic heb ik geschreven: nog een move en dan hou ik het voor gezien. Ik ga deze week luisteren naar andere versterkers. En ja, ik ben iemand die graag voor een dubbeltje op de eerste rang zit. Dus als ik de Unico P met de Totem Rainmaker vind combineren is het mij goed. Klinkt het niet dan wellicht een andere. Misschien kan Haudio nog wat zeggen over de combi Totem Rainmaker/Unico P.

Ik heb het gehad met het audio gebeuren en met het futiliteitengel*l op de diverse fora. Ik moet er niet aan denken dat iemand me over het hardlopen vraagt: welke sokken draag je? Of over mountainbiken: welke ventiel heb je? Dat soort vragen worden er dus op de diverse fora gesteld. Nee dank u. Na de versterker heb ik het gehad.

Hubertinus

John,

in een ander topic heb ik geschreven: nog een move en dan hou ik het voor gezien. Ik ga deze week luisteren naar andere versterkers. En ja, ik ben iemand die graag voor een dubbeltje op de eerste rang zit. Dus als ik de Unico P met de Totem Rainmaker vind combineren is het mij goed. Klinkt het niet dan wellicht een andere. Misschien kan Haudio nog wat zeggen over de combi Totem Rainmaker/Unico P.

Ik heb het gehad met het audio gebeuren en met het futiliteitengel*l op de diverse fora. Ik moet er niet aan denken dat iemand me over het hardlopen vraagt: welke sokken draag je? Of over mountainbiken: welke ventiel heb je? Dat soort vragen worden er dus op de diverse fora gesteld. Nee dank u. Na de versterker heb ik het gehad.

Hubertinus

Ik heb het al jaren gehad Huub :P

Oke , nou ik denk dat hier gewoon een gezonde uitwisseling plaats vind tussen mensen die dezelfde interesses hebben . De ene gaat wat verder dan de ander .........

Ik dacht ook dat ik het helemaal had gehad tot dat ik de Thorens heb omgebouwd en een Ace heb geplaats dit weekend ...... het blijft dus wel degelijk een hobby waar ik nog heel veel tijd in ga steken :rolleyes: Wel te verstaan met analoge weergave ...... want als je zo'n oud draaitafeltje met de Ace beluisterd krijg je toch heel veel emotie overdracht over je heen en is het puur genieten .

Ik heb al het hele weekend herrie in de hut , of ik eens aub de muziek wil uitzetten.......schreeuwen hier 5 personen sinds zondagmorgen. Ik had in Roermond en Sneek moeten wegblijven 2 jaar terug :D

Maar goed , de Unico P is ook zeker een betaalbare prachtige versterker . Wat is het prijsverschil nog op dit moment met zijn grotere broer ?

groetjes

John

Guest Hubertinus

400? 990 0f 1050 of zo tegen 1390. Zoiets heb ik in mijn hoofd.

Nou John, muziek draaien vind ik prima. Maar het geneuzel over die apparatuur! Daar wordt ik ziek van. Kijk dat iemand vraagt welk element past er goed bij die arm, dat is een goede vraag. Maar niet welke sokken draag je met hardlopen?

Hubertinus

400 euro's is ook niet niks ................

Kun je ze niet beter thuis beluisteren eens dus om beurten ?

Ik neem aan dat je in Heerlen gaat shoppen ?

Moet toch kunnen dat je ze thuis beluisterd , zou ik je zonder meer aanraden .

groetjes

John

Maar niet welke sokken draag je met hardlopen?

Hubertinus

En toch is dat voor een hardloper een relevante vraag. Er is nl veel verschil tussen de verschillende sokken. :blink:

Maar ik weet waar je op doelt. ;)

Ik heb het idee dat de Unico P geen moeite zal hebben met de Rainmakers. De "gewone" Unico zal iets meer authoriteit hebben, mee kracht in het laag en iets makkelijker spelen. Of dat die

400? 990 0f 1050 of zo tegen 1390. Zoiets heb ik in mijn hoofd.

Nou John, muziek draaien vind ik prima. Maar het geneuzel over die apparatuur! Daar wordt ik ziek van. Kijk dat iemand vraagt welk element past er goed bij die arm, dat is een goede vraag. Maar niet welke sokken draag je met hardlopen?

Hubertinus

Beste Hubertinus,

Als je gewoon de beste wilt van de twee en voorlopig niets meer , gewoon de Unico.

Als je het niet weet , dan niet beide gaan beluisteren, want er is duidelijk verschil tussen de Piccolo en de Unico.

Zit het in de prijs dan de Piccolo aanschaffen en niet meer denken over een Unico.

MvG,

Haudio

Maar niet welke sokken draag je met hardlopen?

Hubertinus

En toch is dat voor een hardloper een relevante vraag. Er is nl veel verschil tussen de verschillende sokken. :blink:

Maar ik weet waar je op doelt. ;)

Ik heb het idee dat de Unico P geen moeite zal hebben met de Rainmakers. De "gewone" Unico zal iets meer authoriteit hebben, mee kracht in het laag en iets makkelijker spelen. Of dat die