Muziek Posted 14 mei 2005 Report Share Posted 14 mei 2005 De toestellen van Sphinx bestaan die eigenlijk nog, die wep-site blijft altijd onveranderd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Sphinx bestaat nog steeds en wordt ook nog in NL geproduceerd. Alleen heeft de eigenaar een beetje tabak van NL als afzetland. Sphinx doet het ongelofelijk goed in Azi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Er zijn steeds meer Nederlandse fabrikanten die genoeg hebben van de thuismarkt en zich daarom specifiek richten op met name Amerika en Azie. Een van de redenen zou m.i. kunnen zijn, de vaak ongelooflijke scepsis hier t.a.v. de vaak meer dan uitstekende produkten die ze maken. In Nederland geldt in het algemeen; wat van ver komt, is altijd beter. Dan zou ik zeggen: koop dan vooral Engelse produkten, dan weet je dat je bij voorbaat iets koopt met een Zeeuwse voeding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Dan zou ik zeggen: koop dan vooral Engelse produkten, dan weet je dat je bij voorbaat iets koopt met een Zeeuwse voeding. Wat is er mis met een Zeeuwse voeding. Alle voedingen op ons werk komen van Delta. Ik kan niet klagen over die dingen. Ze zijn echt goed. Maar ik begrijp je standpunt betreffende de Engelse prulvoedingen en ben het daar volledig mee eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Dan zou ik zeggen: koop dan vooral Engelse produkten, dan weet je dat je bij voorbaat iets koopt met een Zeeuwse voeding. Wat is er mis met een Zeeuwse voeding. Alle voedingen op ons werk komen van Delta. Ik kan niet klagen over die dingen. Ze zijn echt goed. Maar ik begrijp je standpunt betreffende de Engelse prulvoedingen en ben het daar volledig mee eens Zeeland: ons bint zunig h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Helaas richt sphinx zich niet al te veel op de US markt, ik ga verhuizen naar de US en als ze daar nou een goed netwerk hadden dan zou ik alles zonder veel problemen mee kunnen nemen. Trouwens ook de service van sphinx is nog steeds goed, ik heb ze al verschillende keren gemailt met wat vragen (onder ander het overzetten van de apperatuur naar 110V) en steeds heb ik binnen een paar dagen (of nog sneller) antwoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Dan zou ik zeggen: koop dan vooral Engelse produkten, dan weet je dat je bij voorbaat iets koopt met een Zeeuwse voeding. Wat is er mis met een Zeeuwse voeding. Alle voedingen op ons werk komen van Delta. Ik kan niet klagen over die dingen. Ze zijn echt goed. Maar ik begrijp je standpunt betreffende de Engelse prulvoedingen en ben het daar volledig mee eens jij hebt iets met voedingen, een obsessie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
christobal Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Heb nog een prachtige SPHINX P 10 te koop, met garantie oooops sorry zie 2e Hands.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Dan zou ik zeggen: koop dan vooral Engelse produkten, dan weet je dat je bij voorbaat iets koopt met een Zeeuwse voeding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Dan zou ik zeggen: koop dan vooral Engelse produkten, dan weet je dat je bij voorbaat iets koopt met een Zeeuwse voeding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Om het duidelijker te maken. Je bouwt een Rolls ... ... en Volgens mij zit daar een duitse voeding in: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Wat is er mis met engelse voedingen??? Volgens mij heeft die arcam multichannel versterker best een goede voeding. Of is dit een uitzondering ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Wat is er mis met engelse voedingen??? Volgens mij heeft die arcam multichannel versterker best een goede voeding. Of is dit een uitzondering ? Foto? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Ik doelde op de p7, heb gezocht op foto van de binnen kant maar niet echt snel kunnen vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Beter dan dit heb ik nog niet gevonden. Niet echt veel voeding te zien op dit plaatje. Wie bied er een beter engelse voeding? Waar gaat dit eigenlijk over? Ik ga maar cd's invriezen!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 mei 2005 Report Share Posted 16 mei 2005 Ook dat is niks. 7 Eindtrappen voeden met 1 enkele 1500VA trafo (met 14 windingen) kan beter. Maar dat is een euvel waar de meeste multichannelbakken mee zitten. Alles met 1 enkele trafo Het enige dat ze dan nog redelijk doen is voor elke eindtrap een aparte gelijkrichting. Dat valt dan nog mee. Kijk, zo kan het dus ook: 5 discrete eindtrappen met elk hun eigen voeding (+ trafo). Zeg maar 5 onafhankelijke monoblokken in 1 kast Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 16 mei 2005 Report Share Posted 16 mei 2005 Kwijl.... Ben jij je slabbetje niet vergeten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 16 mei 2005 Report Share Posted 16 mei 2005 Dan zou ik zeggen: koop dan vooral Engelse produkten, dan weet je dat je bij voorbaat iets koopt met een Zeeuwse voeding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 16 mei 2005 Report Share Posted 16 mei 2005 in de cyrus 6 van mij zit ook niet zo,n hele goede voeding. met het geluid ben ik dik tevreden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 16 mei 2005 Report Share Posted 16 mei 2005 in de cyrus 6 van mij zit ook niet zo,n hele goede voeding. met het geluid ben ik dik tevreden. Je wordt nog dikker en nog tevredener als je ook die Engelse voeding dikker maakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 16 mei 2005 Report Share Posted 16 mei 2005 Ik denk dat de huidige eigenaar van Rolls Royce Volkwagen is.... Maar er zit idd een Duitse voeding in. De BMW V12 Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 16 mei 2005 Report Share Posted 16 mei 2005 Dat ziet er inderdaad beter uit sodejuu. Volgens mij heeft MF ook zo'n multichannel eindbak met apparte voeding voor elk kanaal? Of gewoon 5 apparte naim monoblokken nemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundwave Posted 16 mei 2005 Report Share Posted 16 mei 2005 Wie bied er een beter engelse voeding? Pre Eind ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 16 mei 2005 Report Share Posted 16 mei 2005 Ik denk dat de huidige eigenaar van Rolls Royce Volkwagen is.... Maar er zit idd een Duitse voeding in. De BMW V12 Henri Bentley en Rolls Royce is gekocht door Volkswagen, Rolls Royce is toch verkocht aan BMW? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 16 mei 2005 Report Share Posted 16 mei 2005 Ook dat is niks. 7 Eindtrappen voeden met 1 enkele 1500VA trafo (met 14 windingen) kan beter. Maar dat is een euvel waar de meeste multichannelbakken mee zitten. Alles met 1 enkele trafo Voor beide varianten is wat te zeggen; doorgaans gebruiken de surroundkanalen minder energie dan de frontluidsprekers. Een maal 1500 VA verdeeld over 7 kanalen is ca. 200 VA per kanaal. Bij een discrete voeding van 200 VA per kanaal kan er ook niet meer dan die 200 VA aan dat kanaal geleverd worden. Bij een gecombineerde voeding kan de beschikbare energie optimaler worden benut; de surroundkanalen gebuiken bijvoorbeeld 4 x 100 VA; dan blijft er 3 x 350 VA over voor de frontkanalen. Je hebt iets meer onderlinge be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts