Jump to content

Wie gebruikt zijn DRAAI-TAFEL meer dan zijn CD-SPELER ?

Haudio
 Share

Recommended Posts

Beste Audio vrienden,

Wie gebruikt zijn Platenspeler meer dan zijn CDspeler ?

Dan weet ik of ik in de toekomst rekening moet houden wat ik zelf ga doen.

Met Vriendelijke Groet,

Haudio

Beste Haudio,

Ligt dat aan anderen dan?

Als ik een avond voor mezelf heb trek ik meestal 2 of 3 lekkere elpee's uit de kast.

Pilsje erbij, iets te bikken en m'n avond is gemaakt. Geluidsverschil is een al veel besproken onderwerp. Op zo'n avond gaat er niets boven een zuivere tik op de plaat.

Een tik die ook alleen naar voren komt op een goeie set.

Deels nostalgie misschien maar aan de andere kant ook gewoon deel van het geheel.

Nee, de seedee speler wordt meer gebruikt. Er hangt er ook 1 in de auto hangt en goede muziek is ook daar gewenst.

Hallo Haudio,

Nou, als ik net zoveel LP's als CD's zou hebben dan zou ik ongetwijfeld de draaitafel meer gebruiken. Een paar weken/maand terug

zat ik nog ernstig te dubben om alsnog weer

'n goede draaitafel aan te schaffen,maar ik

heb toch de moed maar op gegeven.

Ik hou 't dus gewoon bij CD.

heb nog maar iet van 30 LP's tegenover 400 CD's,dus..

Well, see ya'

Groeten,

Alco.

Hallo audioliefhebbers

Bij mij staat sedert de aanschaffing van een platenspeler (clearaudio met een Benz-micro gold element) de CD-speler beduidend minder aan dan genoemde platenspeler. De tikken die in sommige platen voorkomen neem ik op de koop toe, omdat de muziek in z'n geheel veel beter klinkt. Het aantal platen is ook sedert de aanschaffing van de platenspeler behoorlijk in de hoogte geschoten. Er is voor mij nog veel te verkrijgen, zowel op platenbeursen alswel in kringloopwinkels. Wel stel ik nu dat ik niet zo eenvoudig meer platen meeneem waar ik zichtbaar een krasje op kan zien. Na de aankoop van deze platen gaan ze eerst in de platenwasmachine. En voor degenen die nog platen kwijt willen: stuur deze op naar mij.

MVG

Theo

Guest robertp

Platen! Zonder twijfel. Ik probeer ook om zoveel mogelijk nieuwe releases op vinyl te kopen. Dat is niet zo moeilijk want vrijwel alles is tegenwoordig op LP te krijgen. Daar betaal je soms iets meer voor dan voor een CD, maar dat is absoluut de moeite waard. Wat ik wel merk is dat de prijs van 2e handse platen omhoog schiet en dat het aanbod 2e hands in de winkels krimpt. Geen nood: tegenwoordig zijn er adressen genoeg. Gewoon een kwestie van goed zoeken. Maar het geeft wel aan dat de belangstelling voor platen weer groeit

Hoi Henk,

Lastige vraag.

Ik denk dat ik het afgelopen jaar zo'n 200Lp's heb gekocht en ongeveer 4 cd's

Dit is ook wel ongeveer de luister verhouding

Heb overigens de nieuwe Analog Production LP's binnen WAUW LIVE DIRECT TO DISC BLUES.

Geen grammetje digitalitus maar 180 gram diepzwart vinyl .

Siep.

***"No Zero's No One's"***

Tot mijn grote spijt heb ik dit jaar tot op heden meer cd's dan LP's gedraaid.

(Gelukkig is het jaar nog jong)

Waarom?

Omdat ik mijn oude draaitafel aan mijn broer heb gegeven, en mijn nieuwe nog niet in ontvangst heb mogen nemen.

Maar dat deze maand en de daarop volgende maanden/jaren het vinyl weer zal gaan overheersen staat als een paal boven water.

De populariteit voor het vinyl is trouwens weer behoorlijk gegroeit, aangezien zelfs Nova het nodig vond om er een reportage aan te wijden. Volgens hun zijn er alleen vorig jaar al 30 platenzaken bijgekomen.

Tom

• 2 weeks later...

Hoi TOW,

Sorry maar toen ik ze uit de hoes haalde waren ze zwart.

Ik zou ze natuurlijk een kleurtje kunnen geven ,maar ik ben bang dat ze dan geen geluid meer produceren. :)

Siep

Hm, als ik minstens zoveel LP's als CD's zou

hebben,dan zou de draaitafel ongetwijfeld meer draaien dan de CD-speler.

Met 2 megagrote LP/cd beurzen voor de deur

(3 maart,Groningen & 24 maart Utrecht), begint bij mij 't analoge bloed toch weer 'n

beetje te kriebelen...

Weet nog iemand draaitafel aanrader tot ong. 1500,-?? (geen Rega-P3)

Groeten,

Alco.