gruiter Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Beste allemaal, Begin april schreef ik dat ik mijn NAD C541 CD-speler heb vervangen door een Opera Consonance Ref 2.2 CD speler. Nu had ik thuis ook een oudere draaitafel die best zijn mannetje kon staan als ik zo nu en dan wisselde tussen de NAD CD speler en deze draaitafel. Eenmaal in het bezit van de Consonance CD-speler merkte ik al snel, dat de klank die mijn oude draaitafel had niet kon tippen aan de klank van de Consonance en hoe langer ik met de Consonance speelde, des te beter ging hij klinken. Het gevolg was dat ik bijna geen LP's meer draaide, terwijl ik daarvoor zoveel plezier eraan beleefde. Nu had ik bij Audio Selectief wel eens een Fat Bob S gehoord en dit was voor mij op dat moment mijn ultieme draaitafel droom. Helaas was dit financieel niet haalbaar en daarnaast ben ik niet zo'n sleutelaar en tweaker (waarvoor de Fat Bob S uitermate geschikt is). Enkele weken geleden las ik het aanstekelijke verhaal van Lestat. Hij was helemaal weg van een Bluenote draaitafel die hij in Sneek had gekocht. Toen ik per email contact met hem zocht liet hij me weten dat de speler alleen nog maar beter ging klinken en hij dus nog blijer was dan eerst. Ik dacht toen "hier moet ik meer van weten" en ben vorige week een hele middag in Sneek geweest om eens te luisteren naar een Bluenote. Toen ik ging luisteren was ik eigenlijk meteen verkocht. Het klopte echt wat Lestat schreef en voor wat hij kost is het een fantastische draaitafel. Ik heb een aantal elementen gehoord, waaronder een Audio Technica OC9 element en deze kon mij kwa klank het meest bekoren. Na wat heen en weer gemail met Henk van Audio Selectief en meer informatie te hebben gezocht, ben ik gisteren weer wezen luisteren en heb ook weer verschillende elementen gehoord "van muzikaal tot analyische" en heb na wikken en wegen (eigenlijk was de keuze heel gemakkelijke :-)) de knoop doorgehakt en een Bluenote aangeschaft. Het wordt een zwarte versie van de Picolo met een Borghese arm en een Audio Technica OC9 element. De reden voor deze keuze was dat ik budget technisch gezien ik het instapmodel van het loopwerk wilde hebben, maar wel wat meer wilde investeren in een goede arm. De Borghese arm was ook nog eens aantrekkelijk geprijst omdat het model uit de collectie gaat en de Audio Technica element vond ik kwa klank persoonlijk het beste bij mij passen. Henk van Audio Selectief heeft mij wederom erg goed geadviseerd en heeft op een aantal punten een zeer genereus gebaar gemaakt waarvoor ik hem erg dankbaar ben. Het was wederom een gezellige en nuttige dag in Sneek. Zodra de draaitafel bij mij thuis staat zal ik weer wat meer vertellen over mijn verdere indrukken en wellicht nog wat plaatjes posten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Alvast gefeliciteerd hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maale Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Ja, veel plezier ermee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Geweldig verhaal, Gruiter! De waarheid is ook zo, Bluenote maak echt muziek! Leuk is de combinatie die je hebt gemaakt, Henk en consorten hebben je ongetwijfeld zeer goed geadviseerd, en met een piccolo ben je gewoon een continu Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Gerald, Heel veel plezier met die mooie combinatie! Groeten, Marten Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Beste allemaal, ... Was jij dat met die "minder klinkende" REM LP IIG veel plezier met je nieuwe draaitafel. Ik heb zo'n idee dat je er veel plezier aan zult gaan beleven en dat de Consonance weer wat heeft om zich de tanden aan stuk te bijten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Beste allemaal, ... Was jij dat met die "minder klinkende" REM LP IIG veel plezier met je nieuwe draaitafel. Ik heb zo'n idee dat je er veel plezier aan zult gaan beleven en dat de Consonance weer wat heeft om zich de tanden aan stuk te bijten Ha die Sodejuu, Wij hebben onze tanden niet stuk gebeten , nogmaals bedankt voor De Christoffel , ook van Aleida en natuurlijk de Wijn van Ruud , Wij hebben een goeden vandaag ! Gerald ik hoop niet dat je je Consonance onder laat stoffen Beide media kunnen erg goed klinken en muzikale emotie overbrengen , het kan,het gebeurt alleen lang niet altijd. Toch denk ik dat Lestat er niet ver naast zit MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Toch denk ik dat Lestat er niet ver naast zit Nou, het is maar hoe je het bekijkt... Een kilometer of 40, denk ik! Gruiter en ik gaan nog wel vergelijken, ook de Consonance met het geluid wat ik gewend ben van mjin dvd-2900. Leuke uitdaging, lijkt me! @ PD, ik weet nu tenminste hoe die Consonance opengaat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 en gruiter klinkt de consonance cd-speler nu nog steeds beter dan de piccolo? Ik denk bij voorbaat al van niet!!!! Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 @ PD, ik weet nu tenminste hoe die Consonance opengaat... Haha, gelukkig! Gruiter, gefeliciteerd met de platenspeler en veel luisterplezier ermee toegewenst! Ben nieuwsgierig hoe je hem vindt klinken ten opzichte van je oude platenspeler.. mvg, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 15 mei 2005 Author Report Share Posted 15 mei 2005 Was jij dat met die "minder klinkende" REM LP IIG veel plezier met je nieuwe draaitafel. Ik heb zo'n idee dat je er veel plezier aan zult gaan beleven en dat de Consonance weer wat heeft om zich de tanden aan stuk te bijten Bedankt voor de leuke reakties ....... Inderdaad! Ik was het met die minder klinkende REM. Het was voor mij echt een eye-opener dat er zoveel verschillen in de opname kwaliteit in LP's zitten. Henk zet altijd standaard de LP van Sara K die ontzettend goed is opgenomen, maar ik dacht "laat ik eens mijn eigen LP's meenemen", dus dat was minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts