Jump to content

Tuners, wie luistert er naar

Maale
 Share

Recommended Posts

Ik luister regelmatig naar mijn Akai AT 2600 van haast 30 jaar oud.

Opgewaardeerd door Tubejack met nieuwe spullen er in

en een mooie buizen eind trap.

Dit zou een ondergewaardeerde tuner moeten zijn volgens www.fmtunerinfo.com

Meestal luister ik dan naar Arrows Jazz.

Luister veel naar de radio, maar niet de Nederlandse zenders. De meeste hebben inderdaad een k*t kwaliteit, behalve Radio 4. Met een Onkyo T-9090 en een redelijke antenne krijg je veel buitenlandse zenders binnen.

Via de kabel met een Onkyo T-4120, deze is minder gevoelig voor een oversturing door een te sterk signaal, je hoort minder goed hoe vlak en muziekloos de kabel klinkt, en de vrouw vind hem mooier in de kamer.

%20T-9090.jpg

Ik heb een Rotel RT-935A als tuner. Ik luister daarmee alleen naar Kink FM. Geluidskwaliteit? Tja, lekker boeiend... Erg goed is het niet idd, maar daarvoor luister ik geen radio... Goeie muziek draaien ze er iig wel...

De digitale radio waar ik nu naar luister is eigenlijk digitale TV maar dan zonder beeld. In het TV pakket zit de franse muziekzender Mezzo die constant jazz en klassiek uitzendt zonder geklets met 's-middags fraaie concerten integraal uitgezonden.

En idd luister ik verder veel Kink FM, Arrow en ook veel R4 en concertzender. Maar toch meer als achtergrondmuziek. R4 heeft in de avond vaak interessante programma's over nieuwe muziek en wereldmuziek

;)

En idd luister ik verder veel Kink FM, Arrow en ook veel R4 en concertzender. Maar toch meer als achtergrondmuziek.

Ik luister het ook meer als achtergrondmuziek. Als ik 'echt' muziek ga luisteren, draai ik wel een cd', of mp3's (voor wat ik niet op cd heb). Maar als achtergrondmuziek is Kink, zeker overdag, een goeie zender. Veel goeie, 'niet commerciele' popmuziek en redelijk veel afwisseling. 's Avonds zijn er (net als op R4 blijkbaar) veel programma's die op een bepaald genre gericht zijn. Een paar metal/hardrock programma's (Aardschok, WROK, Heavy Alternative), een programma voor rap en hip-hop (Tegenwicht voor Evenwicht, met Def-P van de Osdorp Posse) met in het tweede deel van alles wat, een programma voor alles wat maar vaag is (X-Rated) met vage muziek, dichters, schrijvers enz., eentje met ska en reggae (hoe schrijf je dat eigenlijk?) (Dr. Ska) en zelfs een praatprogramma op de zondag ochtend (Oeverloos). Maar die programma's luister ik meestal niet, omdat ik 's avonds meestal cd's draai of tv aan het kijken ben. Of omdat het me gewoon niet boeit...

Ik lusiter regelmatig naar Arrow (via de kabel) op mijn Musical Fidelity X-Plor tuner. De kawlitiet van de CD spleler is uiteraard beter, maar ik kan toch ecrg genieten van de heerlijke blues en rock programma's op Arrow. Misschien ga ik nog experimenteren met digitale TV en Radio van KPN. Ik ben benieuwd of dat een verbetering geeft. Overigens heb ik niet te klagen over de ontvangst bij mij thuis.

Alex

Guest Hubertinus

Radio? Nee dank u! Wat een rotzooi! Ik heb ook kollega's die de hele dag die pokkemuziek gelardeerd met slap gel*l op hebben staan.

Alle publieke zenders op 1 of 2 na moeten weg. 1 voor nieuws en actualiteiten en 1 voor muziek zonder geouwehoer. Voor de liefhebbers zal ik maar zeggen.

Voor de TV hetzelfde. 2 zenders, zonder reclame met nieuws en actualiteiten en geen programma's die ook door de commercie

Ik heb een MF x-plora tuner die zeer mooi geluid geeft voor een tuner. Ik heb een oude buizen radio van rond 1950, in de auto luister ik altijd naar de radio... dus ja ik gebruik tuners met veel plezier. Vaak zit ik wel te zappen want er is ook veel muziek dat ik niet leuk vind,

Ah, dus m'n oude Rotel voldoet nog steeds naar volle tevredenheid, Henrie ?

Ben'k bliede um. B)  :D

Ja hoor, hij doet het nog prima. Heeft nog geen een keer dienst geweigerd of zo (m'n versterker en cd-speler ook niet trouwens) en klinkt verder prima voor radio. Tja, cd klinkt mooier, maar ik heb nou eenmaal niet alles op cd. Dus dan is radio ook wel eens handig. Zeker als ze muziek draaien die je leuk vind... En ik vind het wel prettig wakker worden met op de achtergrond een muziekje erbij... :)

Ik ontvang Radio 4 nu ruisvrij uit de Ether en zit in west Brabant.

De muziek lijkt inderdaad uit Marokko of zo te komen, nu komt er ook wat percussie bij.

In de auto is het wat met klassieke muziek zenders, die passen n.l. geen compressie toe, waardoor je 'm vaak harder moet zetten om wat te horen, en tja, dan komt de ruis.