Jump to content

Tuners, wie luistert er naar

Maale
 Share

Recommended Posts

Dat laatste is natuurlijk waar Ravon maar er is een enorm verschil in hoe een tuner van een autoradio daar mee omgaat.

Heb de topmodellen gehad van wat je toch wel de topmerken kan noemen: Alpine en Radio Becker. De Alpine tuner was eigenlijk ver beneden de maat en idd vaak wegvallen onder ongunstige condities, vooral in de stad. De Radio Becker die ik nu al lange tijd heb, blijft overal probleemloos doorspelen en de Nederlandse FM zenders zijn tot ver onder Brussel nog goed te ontvangen. Radio Rijnmond speelt storingsvrij door in hartje Amsterdam, die Alpine was daarmee allang opgehouden daar.

;)

Hoogeveen; daar moet je eens proberen op zondag een patatje te scoren. Het enige wat daar zondags geopend is, is het tankstation... Maar ze hebben wel een vliegveld(je).

Ja, Hoogeveen Airport :lol: Een grasveld van een kilometer lang... ;) Maar wel leuk voor mensen met een sportvliegtuigje of mensen die van parachutespringen houden...

En is er geen enkele snackbar geopend dan? Lijkt mij sterk eigenlijk. Misschien was dat 'vroegah' wel zo. Hoogeveen is nogal een CDA-dorp ;) Maar er zijn tegenwoordig ook koopzondagen, dus het lijkt mij sterk dat er op zondag zelfs geen snackbar open is...

In Hoogeveen heb ik bij een hifizaak eens speakers geluisterd. Leuke praktijken hebben ze daar. Ik heb daar in een luisterruimte B&W 6-serie gehoord op een Rotel setje. Het klonk vreemd ruimtelijk en resonerend. Niet zo gek, hij had namelijk ook nog (per ongeluk) een setje Quadrals die in de hoek stonden erbij ingeschakeld.  :lol:  :lol:  :lol:  :P

Weet je nog welke dat was? Nu zit er alleen nog Bruinsma. Niet heel veel keuze (en vooral ook een B&O-zaak), maar ik heb er eigenlijk alleen maar goeie verhalen van gehoord (tot nu toe). Vroeger had je ook nog EMS. Maar ik weet niet of die merken als Rotel, Quadral en B&W hadden. Bestaat ook al jaren niet meer. Ging fout toen ze in Elektro World (of iets dergelijks) overgingen...

Assen heeft als

En is er geen enkele snackbar geopend dan? Lijkt mij sterk eigenlijk. Misschien was dat 'vroegah' wel zo. Hoogeveen is nogal een CDA-dorp ;) Maar er zijn tegenwoordig ook koopzondagen, dus het lijkt mij sterk dat er op zondag zelfs geen snackbar open is...

Vroeger had je ook nog EMS. Maar ik weet niet of die merken als Rotel, Quadral en B&W hadden. Bestaat ook al jaren niet meer. Ging fout toen ze in Elektro World (of iets dergelijks) overgingen...

Snack bars zijn hier tegenwoordig genoeg open op zondag meestal wel pas van af 4uur.

En bij EMS hadden ze ook de betere merken, maar ze zijn niet kapot gegaan door dat ze een andere formule gingen hanteren :lol: het waren gewoon oplichters <_<

Een mooi voorbeeld van mensen belazeren was dat ze onder de schappen waar de draagbare TV`s op stonden een draadantenne geplakt hadden en die werd aan gesloten op een buitenantenne met een versterkertje. Zo stond die antenne flink te stralen op de draagbare TV die er op stond, dit was dan altijd een merk waar veel aan te verdienen was. :(

Kijk zei de verkoper dan deze is iets goedkoper maar heeft een beter beeld, veel mensen zijn daar in getrapt en konden thuis maar geen goed beeld op het standaard antennetje krijgen. Als ze er dan mee terug gingen dan zetten ze dat TVtje presies boven die antenne op de plank, en kijk werd er dan gezegd het ligt niet aan de TV uw huis zal wel storen :o

En zo hadden ze wel meer streken, bijv meer garantie verkopen (2jaar extra bijv)maar als er dan een beroep op gedaan werd dan wisten ze van niks.

Ze hadden echt op het laatst geen klant meer over ze zijn volgens mij ook 3 keer failliet gegaan, de laatste keer was in het voorjaar van 2002 :D

Je had de reacties van andere wit-bruingoed winkels hier eens moeten horen ^_^:P:D:lol:

Marcel

Vroeger had je ook nog EMS. Maar ik weet niet of die merken als Rotel, Quadral en B&W hadden. Bestaat ook al jaren niet meer. Ging fout toen ze in Elektro World (of iets dergelijks) overgingen...

Snack bars zijn hier tegenwoordig genoeg open op zondag meestal wel pas van af 4uur.

En bij EMS hadden ze ook de betere merken, maar ze zijn niet kapot gegaan door dat ze een andere formule gingen hanteren :lol: het waren gewoon oplichters <_<

Een mooi voorbeeld van mensen belazeren was dat ze onder de schappen waar de draagbare TV`s op stonden een draadantenne geplakt hadden en die werd aan gesloten op een buitenantenne met een versterkertje. Zo stond die antenne flink te stralen op de draagbare TV die er op stond, dit was dan altijd een merk waar veel aan te verdienen was. :(

Kijk zei de verkoper dan deze is iets goedkoper maar heeft een beter beeld, veel mensen zijn daar in getrapt en konden thuis maar geen goed beeld op het standaard antennetje krijgen. Als ze er dan mee terug gingen dan zetten ze dat TVtje presies boven die antenne op de plank, en kijk werd er dan gezegd het ligt niet aan de TV uw huis zal wel storen :o

En zo hadden ze wel meer streken, bijv meer garantie verkopen (2jaar extra bijv)maar als er dan een beroep op gedaan werd dan wisten ze van niks.

Ze hadden echt op het laatst geen klant meer over ze zijn volgens mij ook 3 keer failliet gegaan, de laatste keer was in het voorjaar van 2002 :D

Je had de reacties van andere wit-bruingoed winkels hier eens moeten horen ^_^:P:D:lol:

Marcel

Dat verhaal van die ontvangst bij tv's is opzich niks speciaals. Het valt mij altijd op dat tegenwoordig bij winkels als MM en BCC de plasma- en LCD-tv's perfect beeld hebben en de CRT's soms ronduit sneeuwen. Nou, dat kan niet aan de tv liggen. Maar misschien (waarschijnlijk) trappen veel mensen daar wel in en die kopen dan een LCD of plasma... Tja, streken zijn het, maar niks nieuws...

EMS is idd een paar keer failliet gegaan. Ik ben er nog een keer geweest toen ik nog in Hoogeveen woonde en m'n eerste tv'tje kocht (die ik nog steeds heb trouwens). Ze zaten toen in het oude pand van Hartgers Opel, aan de Hoofdstraat. Het was kaal (wat wil je, het was ooit een auto showroom), leeg (idem) en kil (alweer idem ;) ). Er stond verder alleen een ongeinteresseerde vrouw in de winkel die alleen ff vroeg of ik hulp nodig had. Ik zij van niet en toen liep ze weer weg. Heb 'r niet weer gezien...

Hoe de andere zaken op dat faillissement hebben gereageerd, weet ik niet, maar dat vind ik ook niet zo belangrijk. Die mogen al lang blij zijn dat Hoogeveen niet groot genoeg is voor een Media Markt of BCC en dat de dichtst bijzijnden in Zwolle of Groningen zitten... :rolleyes: