Jump to content

Het betere behangetje...

BellaVista
 Share

Recommended Posts

Wanneer ik vrienden of kennissen informeel thuis uitnodig, heb ik regelmatig het probleem om tot een gewogen muziekkeuze te komen.

Een muzikaal behang van top-40 classics? Hmmmm, liever niet. Geen gebrek aan perfect opgenomen muziek, maar vaak ongeschikt door bijvoorbeeld de dynamiek. Ik doe graag moeite voor gasten en wil dan ook iets speciaals laten horen, ook al is het op de achtergrond tijdens een gesprek.

Een persoonlijke favoriet was vaak 'The Notting Hillbillies' (een gelegenheidsbandje met o.a. Mark Knopfler) met hun enige (...en ook enige) album 'Missing.... presumed having a good time'.

f58888qz9oa.jpg

Ik neem aan dat ik niet de enige ben met dit dilemma: welk album ligt dan bovenop de stapel? :)

Ach, het is meestal paarlen voor de zwijnen, dus gewoon zachtjes de radio aan op (ik durf het haast niet in te type) Skyradio, want daar storen zelf oude mensen zich niet aan. En vooral niet te luid..

Leuk topic!

Ik hou het meestal bij verschijdene BlueNote trips, vanwege het makkelijke soort muziek. Zowel op de achtergrond, als voor het genieten goed geschikt. Zeer geschikt voor de feesten en partijen :lol:

Als ik vrienden op bezoek krijg die mijn smaak delen, en het is nog steeds voor muzikaal behang, dan is Supertramp, Dire Straits en Toto zeer geschikt. Phil Collins is ook voor alles wel geschikt. Of iets loungy, zoals Gare du Nord of Moby. In mijn geval moet ik dan wel iedere keer de plaat omdraaien, maar dat is niet erg! :blink:

Bij damesbezoek waarmee ik e

De enige CD die ik nog weleens op wil zetten als m'n ouders langs komen is deze:

B0000026UV.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Da's 1 van de weinige CD's die ik heb, die m'n ouders nog wel mooi vinden, gezien hun regelmatige uitlating: "vind dat wel 'n vlot wiesie!" :D

Wel staat 't volume dan op fluisterniveau, omdat 't voor hun al gauw te hard staat.

Bij andere visite heb ik zelden muziek opstaan.

Guest C J

Ik heb altijd het idee dat door de meeste mensen die op bezoek komen de muziek niet eens gehoord wordt. :blink:

Af en toe wordt er wel eens een tersluikse blik richting hifi opstelling geworpen, maar daar blijft het meestal dan ook bij. Net alsof ze bang zijn af te gaan als ze interesse tonen. :(

Er was een tijd dat ik van te voren een soort playlist maakte voor de mensen die op bezoek kwamen.....en ik was dan ook altijd druk bezig met de muziek op zo'n avond.......vaak kwam er nooit feedback,soms ook wel.

Maar dan was het vaak als het nummers waremn die de radio ook draaide of wat er in de buurt kwam.

Nu staat er niks op als er iemand langst komt....of het moet de tv zijn......ik las hier al Paarlen voor de zwijnen :lol:

Nu draai ik enkel nog muziek als iemand voor m'n kasten gaat staan en zegt: H

Al heel wat reacties die leiden tot inspiratie! Een titel als The Book of Secrets (van Loreena McKennit) spreekt tot de verbeelding: het beluisteren waard, lijkt me.

Opvallend ook de parallel met (schoon)ouders: dan zwijgen de speakers ook bij mij. :D

En... Mark Knopfler doet het kennelijk goed als motiefje.

Een persoonlijke favoriet was vaak 'The Notting Hillbillies' (een gelegenheidsbandje met o.a. Mark Knopfler) met hun enige (...en ook enige) album 'Missing.... presumed having a good time'.

f58888qz9oa.jpg

Dat behang doet me erg denken aan dit motiefje:

vol1.jpg

Ik vind de muziek van Notting Hiillbillies nogal verschillen met die van Traveling Wilburys :blink::unsure:

(heb zelf een voorkeur voor eerstgenoemde :rolleyes: )

Btw,...als dit geen ideaal behangmuziekje is:

Norah%20Jones%20Come%20Away%20With%20Me.jpg

Doet 't ook altijd goed op HiFi-shows. ...lekker velig.

(ondanks dat de opname maar middelmatig is. (voorals voor een label als Blue-Note)

Ik vind de muziek van Notting Hiillbillies nogal verschillen met die van Traveling Wilburys :blink:  :unsure:

(heb zelf een voorkeur voor eerstgenoemde :rolleyes:  )

Btw,...als dit geen ideaal behangmuziekje is:

Norah%20Jones%20Come%20Away%20With%20Me.jpg

Doet 't ook altijd goed op HiFi-shows. ...lekker velig.

(ondanks dat de opname maar middelmatig is. (voorals voor een label als Blue-Note)

Ziet er errug goed uit! Gezien de titel niet echt geschikt voor de schoonfamilie.... :rolleyes:

Al heel wat reacties die leiden tot inspiratie! Een titel als The Book of Secrets (van Loreena McKennit) spreekt tot de verbeelding: het beluisteren waard, lijkt me.

Opvallend ook de parallel met (schoon)ouders: dan zwijgen de speakers ook bij mij.