minguel Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Hallo, Ik ben op zoek naar een 2e handse eindversterker voor mijn Marantz SR7400. Budget rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 Hallo, Ik ben op zoek naar een 2e handse eindversterker voor mijn Marantz SR7400. Budget rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
minguel Posted 15 mei 2005 Author Report Share Posted 15 mei 2005 De sr7400 is ee multi-channel. Ik denk dat mijn fronts een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken.Surround heb ik niets te klagen maar stereo denk ik dat het beter kan. De genoemde versterkers ben ik 2e hands tegengekomen onder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 15 mei 2005 Report Share Posted 15 mei 2005 (edited) Ik zou dan voor de bryston gaan, let wel dat deze ( van horen zeggen ) minder muzikaal zal klinken dan een zogeheten 3b met toevoeging St of SSt. Voor mijn set ben ik ook al vaak wezen luisteren naar extra power voor stereo, en ik moet zeggen dat ik steeds mijn Thorens TD160 als referentie had gebruikt. Blijkt nu dat sinds ik de veel mooier klinkende Bluenote draaitafel gebruik ik ineens veel minder "mis" in het stereogeluid!! M.a.w., gebruik je misschien een dvd-speler als referentie? Voor cd's kan een ander loopwerk dus ook veel doen! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je speakers "minder" matchen met je Marantz, maar het mooiste bij een versterker-upgrade is bij hetzelfde merk te blijven als dat geluid je toch al kon bekoren! Ik zie het al, je hebt een Sony cd-speler! Ik denk dat daar je eeraste winst valt te behalen! Kijk maar eens naar een leuke Marantz! Er is tweedehands genoeg te koop dat interessant genoeg is! Aan je speakers zal het niet zo liggen, al zie je volgens mij niet zo vaak Klipsch met Marantz! Edited 15 mei 2005 by Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
minguel Posted 15 mei 2005 Author Report Share Posted 15 mei 2005 Bedankt voor je oplettendheid, heb die sony reeds 4 maanden geleden vervangen voor een Marantz CD 7300. Klopt dat Marantz en Klipsch niet zo vaak samen gezien worden. Om de homogeniteit in mijn set te behouden heeft Maranzt mijn voorkeur; als ik eenmaal een eindbak heb gevonden zal blijke of het echt een vooruitgang is of niet. Gezien de reacties hier en op andere sites, gaat mijn zoektocht door naar een Marantz eindversterker. Ik laat horen als het zover is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 16 mei 2005 Report Share Posted 16 mei 2005 Beste Minquel, Wat is eigenlijk het probleem? Je versterker levert 110 watt per kanaal en je front-speakers hebben een gevoeligheid van 97db. Met deze cijfers zou je een redelijk geluidsniveau moeten kunnen halen. Wellicht mis je controle, of valt het geluid op een andere manier tegen (detaillering, plaatsing, etc.). Je CD-speler had je al aangepakt, dus is de volgende logische stap de versterking eens te evalueren. Een aparte eindversterker hoeft geen slecht idee te zijn, maar mogelijk zit je dan nog steeds met ontoereikende voorversterking. Wellicht zit de oplossing in het toevoegen van een aparte stereo-versterker aan je set? Ik zou ook deze oplossing in overweging nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
minguel Posted 17 mei 2005 Author Report Share Posted 17 mei 2005 Probleem is eigenlijk een beetje overdreven; in basis ben ik tevreden over de reciever en speakers. Ik denk alleen dat ik mogelijk iets meer controle kan krijgen met een aparte bak (soort gelijk "probleem" in mijn auto gehad, na een aparte eindbak rij ik nu al 1,5 jaar zeer tevreden rond). CD speler is al vervangen en alle bekabeling is vervangen door Kimber. Tot nu toe brachten deze veranderingen wel steeds verbetering. Ik had ook al aan een aparte stereo versterker gedacht, maar zie het niet zo zitten met 2 volume knoppen. De wens is om vanuit 1 ab te werken. Zelf heb ik ook zoiets van ik probeer het, is het niet wat ik "verwacht" dan niet. Ik wil alleen een versterker kopen met terugruil garantie van 14 dagen. Is het wenselijk/beter dat de eindversterker ook zwaarder moet zijn (watts) dan mijn huidige receiver van 110 watss? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts