carl Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 Hai Muziekfreak, Het is je goed recht om Spido niet te zien zitten. Maar met dat provoceren moet je een keer ophouden. Daar is de sfeer hier niet mee gebaat. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 Idd, het kan best dat Spido's aderen veel ruisen En ja de ene schelp ruist natuurlijk beter/anders dan de andere. Nu dit topic toch onder "Recenties" staat is het misschien wel aardig als een ieder eens een beschrijving van zijn schelp geeft? Richard gaf al aan dat hij een blikje heeft, lijkt mij typisch een low-end schelp. Wie heeft er zo'n mooie high-end middelandse zee schelp en hoe klinkt ie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 (dit werkt als een soort van blauwe vliegenlamp, voor Spido).. als we toch bezig zijn Nou, volgens mij zit Spido momenteel met z'n neus in de wiskundeboeken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 (dit werkt als een soort van blauwe vliegenlamp, voor Spido).. als we toch bezig zijn Nou, volgens mij zit Spido momenteel met z'n neus in de wiskundeboeken... Lijkt mij niet de plaats om wat te vinden over ruisende schelpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 (dit werkt als een soort van blauwe vliegenlamp, voor Spido).. als we toch bezig zijn Nou, volgens mij zit Spido momenteel met z'n neus in de wiskundeboeken... Lijkt mij niet de plaats om wat te vinden over ruisende schelpen. Stom onderwerp.. lekker interessant Nee waar jij het steeds maar over hebt is lekker interessant Zout toch eens op met die PP's en zijn pappie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Hai Muziekfreak, Het is je goed recht om Spido niet te zien zitten. Maar met dat provoceren moet je een keer ophouden. Daar is de sfeer hier niet mee gebaat. Groet, Carl Provoceer ik hem dan...toch eens tijd voor een leesbrilletje Maargoed als jij gelooft dat je aderen resoneren...koop een pak pritex en wikkel jezelf in ofzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Hai Muziekfreak, Je provoceert hem wel degelijk en dat probeer je nu bij mij ook. Overigens vindt ik het wel leuk om te weten waarom die schelp ruist. Als Spido mij die info kan geven graag. Wat is overigens Pritex? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Hai Muziekfreak, Je provoceert hem wel degelijk en dat probeer je nu bij mij ook. Overigens vindt ik het wel leuk om te weten waarom die schelp ruist. Als Spido mij die info kan geven graag. Wat is overigens Pritex? Carl dempingsmateriaal En als ik jou provoceer carl...dan merk je dat wel op een andere manier Mijn laatste opmerking waar jij op duid had geen hol met spido temaken als persoon, alleen een weerwoord omdat het een FEIT is wat ik schreef. En laten we wel wezen spido beschikt over een dode ruimte vol met schelpen...voor mij staat het nu vast hij is klaas kijk dat was provoceren..zie je het verschil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Nee waar jij het steeds maar over hebt is lekker interessant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Zout toch eens op met die PP's en zijn pappie Dat is een flinke bevalling geweest dan Geweest ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 En zo naderen we toch een sterke drang naar censuur of zelfs sluiting van een Forum..... is het niet bijna een jaar geleden dat een ander forum ten onder ging aan oeverloos ge-O.H.? QUOTE: "Het forum is in de tijd dat het heeft bestaan controversieel geweest. Zowel van de kant van bezoekers als vanuit de handel is het toegejuicht en verketterd. Meningen stonden op het forum regelmatig lijnrecht tegenover elkaar, (on)gezonde discussies werden gevoerd tot in de late uren en menig bezoeker zal zich wel eens afgevraagd hebben waarom hifi zo scherp op de snede werd besproken. Hulp werd onderling geboden en daar waar het forum audiofiele beginners in de materie kon voorlichten namen velen de taak van adviseur op zich. Ondertussen werd het forum door een aantal moderators in de gaten gehouden om excessen te stoppen en onderwerpen binnen de juiste categorie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 En zo naderen we toch een sterke drang naar censuur of zelfs sluiting van een Forum..... is het niet bijna een jaar geleden dat een ander forum ten onder ging aan oeverloos ge-O.H.? QUOTE: "Het forum is in de tijd dat het heeft bestaan controversieel geweest. Zowel van de kant van bezoekers als vanuit de handel is het toegejuicht en verketterd. Meningen stonden op het forum regelmatig lijnrecht tegenover elkaar, (on)gezonde discussies werden gevoerd tot in de late uren en menig bezoeker zal zich wel eens afgevraagd hebben waarom hifi zo scherp op de snede werd besproken. Hulp werd onderling geboden en daar waar het forum audiofiele beginners in de materie kon voorlichten namen velen de taak van adviseur op zich. Ondertussen werd het forum door een aantal moderators in de gaten gehouden om excessen te stoppen en onderwerpen binnen de juiste categorie Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjeb Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Als Spido zijn verhaal waar is van de dode kamer, gaat dit dan ook op voor de dode zee, ik ben benieuwd? Ik heb het met dit soort schelp geprobeerd alleen was mijn oor te klein: dit is trouwens niet exact hetzelfde exemplaar, deze foto vond ik in deze banner: Mvg Tjeb Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 (...) Ik heb het met dit soort schelp geprobeerd alleen was mijn oor te klein: Beste Tjeb, Kijk maar uit. Wees maar voorzichtig. Als ik die WC instap waar jij met je kop in die pot zit, zou ik me best kunnen vergissen... en jou doortrekken! (Ongetwijfeld zul je dan wel enig ruisen horen.) P.S. Ach gut... de "wetenschappelijke bron" van Muziekfreak blijkt de kinder-encyclopedie Wikepedia op internet te zijn! Nou, jong: ik heb ook wat "wetenschappelijke" bijdragen voor jou bij elkaar gegoogeld http://www.sudesh.nl/weblog/pivot/entry.php?id=61 LogicaAls je een schelp tegen je oor houdt, hoor je de zee ruisen. Als je een schoen tegen je oor houdt, hoor je voetstappen. Geschreven om 19.28 uur | door Sudesh Al negen reacties: en als je een pak melk tegen je oor houdt, hoor je een koe... ja erg logisch keekstar (link) - 05-02-2004 - 19.36 Ik zei de gek... karin (link) - 05-02-2004 - 20.13 Ja, toch? Rene (link) - 05-02-2004 - 21.07 En als je een koekoeksklok inslikt komt er ieder uur een vogeltje uit je neus. DeKLEINeMAN (link) - 05-02-2004 - 22.24 en als... nee laat maar. chris (link) - 05-02-2004 - 23.02 En als je een koptelefoon opzet hoor je muziek! Renesmurf (link) - 06-02-2004 - 00.15 En als je mijn broek tegen je oor houdt, hoor je mijn..eh..hart kloppen. Roeland - 06-02-2004 - 01.33 Als je een zwangere vrouw tegen je oor houdt, hoor je een baby Raymon Rodenburg (email) (link) - 06-02-2004 - 09.13 @ Roeland... zit je hart in je broek? keekstar (link) - 06-02-2004 - 09.45 En dan iets serieuzer: http://www.newton.dep.anl.gov/askasci/gen99/gen99497.htm Sea Shell Sounds status: student age: 20s Question: Why can you hear the sea when you put a shell next to your ear? ------------------------------------------------ Unless you are standing near the ocean and hearing it from your other ear, it is more likely that what you are hearing while listening to the shell is the movement of air accross and through the shell. You can hear similar sounds if you hold a vase or glass to your ear in any sort of wind. The sound you hear will depend on the shape and any convolutions over which the air will produce a variety of sound. Thanks for using NEWTON! Dr. Rupnik ========================================================= What you're hearing is ambient noise--including sounds made by your body--filtered in frequency by a resonant cavity. Your brain processes this sound looking for a pattern that signifies something it has experienced before. Part of this process involves filling in gaps (this is what allows you to figure out what someone said even if a door slams in the middle of their sentence), so your brain manufactures information to supplement what you actually hear. Tim Mooney Het geaccentueerde tekstdeel in de bijdrage van Tim Mooney ondersteunt mijn bevinding in de dode kamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjeb Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Mijn engels is natuurlijk niet zo goed maar er staat: What you're hearing is ambient noise. including sounds made by your body Omgevings geluid gekombineerd met je eigen lichaamsgeluid, of jouw dode kamer is niet dood of er is iets anders aan de hand. Ik denk het eerste want wat moet een normaal mens met een dode kamer Beste Tjeb, Kijk maar uit. Wees maar voorzichtig. Als ik die WC instap waar jij met je kop in die pot zit, zou ik me best kunnen vergissen... en jou doortrekken! (Ongetwijfeld zul je dan wel enig ruisen horen.) BIBBERRRRRRR, leuk he dat virtueel dreigen, ik ben danig onder de indruk Maar Spido wees niet gevreest ik heb respekt voor oudere mensen en zal ze dan ook niet onderpissen! Mvg Tjeb Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 (...) ik heb respekt voor oudere mensen en zal ze dan ook niet onderpissen! (...) Beste Tjeb, Zal ook moeilijk gaan, als je met je kop in de WC pot zit! Enne, o ja, je vroeg me wat een normaal mens in een dode kamer moet? Heel simpel: luidsprekers testen. Dat zouden m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 mei 2005 Report Share Posted 23 mei 2005 Omgevings geluid gekombineerd met je eigen lichaamsgeluid, of jouw dode kamer is niet dood of er is iets anders aan de hand. Spido ruist zelf erg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 mei 2005 Report Share Posted 23 mei 2005 Omgevings geluid gekombineerd met je eigen lichaamsgeluid, of jouw dode kamer is niet dood of er is iets anders aan de hand. Spido ruist zelf erg Nog even, dan is ook hear alleen nog ruis. Sorry mensen, maar zo langzamerhand begint dit toch een zielige vertoning te worden. Er is geen enkel respect voor elkaar en elkaars mening. Steeds wordt er weer op een beledigende en minderwaardige manier op elkaar gereageerd. En dat, naar ik mag aannemen, door volwassen mensen. Als de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 mei 2005 Report Share Posted 23 mei 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 23 mei 2005 Report Share Posted 23 mei 2005 ................................................................................ ...................................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 mei 2005 Report Share Posted 23 mei 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 mei 2005 Report Share Posted 23 mei 2005 http://www.smileys.nl/images/big/07.gif P.S. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 mei 2005 Report Share Posted 23 mei 2005 (de knop img).. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 23 mei 2005 Report Share Posted 23 mei 2005 Zo................. heeft wat tijd en moeite gekost........................ maar uiteindelijk wel gelukt. cqm bedankt!!!!!!!!!!!!!!!! Zit nu heerlijk te schuddebuiken achter mijn knoppenplankje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 mei 2005 Report Share Posted 23 mei 2005 Zo, dus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts