frieslander Posted 26 mei 2001 Report Share Posted 26 mei 2001 Beste mensen, Zijn er mensen die ervaring hebben met het nieuwe netsnoer van van de Hul. Graag reacties. hoi poi, de frieslander Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 26 mei 2001 Report Share Posted 26 mei 2001 Beste Frieslander, Ik heb hem nou twee maanden en ben zeer tevreden. De kabel is goed afgeschermd en zeer degelijk gebouwd. Enig nadeel is de stijfheid van de kabel zelf, als je moet manouvreren bij je installatie of weinig achterruimte bij je apparatuur hebt is dat wat lastig. Tevens is de eurostekker nogal hard, dat betekent dat hij niet uit zichzelf klemt in het apparaat (hoe zachter hoe beter). Als ik dus achter het rack wat verander loop ik het risico dat hij uit m'n versterker valt. Wij zijn ook zeer tevreden over de klankmatige eigenschappen die het totaal nu heeft, hoewel er volgens mij betere investeringen te doen zijn dan netsnoeren als je klankmatig wat wilt verbeteren. M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 26 mei 2001 Report Share Posted 26 mei 2001 Originally posted by maarten:Beste Frieslander, Ik heb hem nou twee maanden en ben zeer tevreden. M. Ik zie net dat ik al bijna 4 maanden naar de mainsstream luister. Toch langer dan ik dacht. Audio Selectief heeft deze kabel sinds vdHul hem begin dit jaar begon te leveren aangesloten in de winkel en direkt een voor me besteld. M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frieslander Posted 26 mei 2001 Author Report Share Posted 26 mei 2001 Beste Maarten, Bedankt voor je reactie. Wat mij ook intereseert is, waar heb je de kabel op aangesloten? De eindversterker,voorversterker,cd speler, of op alle drie. Zoniet maakt het dan nog verschil waar je de kabel op aansluit? Zijn er buiten de praktische problemen,ook klankmatige nadelen? hoi poi, De frieslander Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 26 mei 2001 Report Share Posted 26 mei 2001 Frieslander, Ik heb hem aangesloten op de geintergreerde versterker. Deze vraagt (en geeft) nogal veel stroom dus daar had ik in eerste instantie de mainsstream voor aangeschaft en dat is zo gebleven. Voor de cdspeler en de verdeeldoos heb ik eigen fabrikaat afgeschermde netsnoeren in gebruik (5*1.5 mm en minder stug) en dit bevalt eigenlijk ook prima. De tuner zal ik op termijn (na garantieafloop) nog wel gaan modificeren zodat ik overal afgeschermde snoeren op heb zitten. Tja, de cdspeler zou dus een goede kandidaat zijn om eens te wisselen met de versterker. Als ik binnenkort de set weer eens van de muur af haal ga ik dat wellicht eens doen. Er zijn kortom totaal geen negatieve punten m.b.t. de geluidsmatige kwaliteiten. En hoewel ik niet echt geloof dat een netsnoer echt helpt om geluid te verbeteren geloof ik wel dat je er een hoop mee kan verprutsen als je niet goed afschermt en te dunne aders etc. gebruikt. Tijdens een testje thuis waren we overtuigd van de verbetering die de Mainsstream gaf t.o.v. standaard PVC snoeren. Hoe veel beter de Mainsstream is dan vergelijkbare afgeschermde collega's hebben we niet meer getest, hij mocht direkt blijven. Als je ook een praktiserend Frieslander bent, zou ik zeker zelf eens gaan kijken/luisteren bij je in de buurt bij Audio Selectief in Sneek. Ze hebben daar ook nog Audio Agile, Harmonic Techn. etc. M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bassie Posted 28 mei 2001 Report Share Posted 28 mei 2001 Jazeker! Perfect. Bijna net zo'n groot verschil als tussen de weergave van mijn speler in sacd en cd stand! Rust, dynamiek, ruimte en details zonder opdringerig te worden. Overtrof al mijn verwachtingen! Groetjes Bassie Originally posted by frieslander:Beste mensen, Zijn er mensen die ervaring hebben met het nieuwe netsnoer van van de Hul. Graag reacties. hoi poi, de frieslander Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts