RastaPhil Posted 19 mei 2005 Report Share Posted 19 mei 2005 DIY kabels (interlinks h Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 19 mei 2005 Report Share Posted 19 mei 2005 Nou industrieel zou ik dat nou niet direct noemen; je kan dit natuurlijk ook met van die goedkope "stereo micro kabel" met rot koper, te dunne aders en een gewoon gedraaide afscherming ipv een gevlochten, maar dat is wel bah! Na een jaar wordt dat spul gewoon groen en zwart, valt uit elkaar...nee hoor, Monitor PC blauw was: dikke, occ (puur koper lineair getrokken, effe woord vergeten-), de binnen aders bestaan uit strands van diverse dikte, de afscherming uiteraard gevlochten. Kostte toen ong. 21.50 eur/meter. Trouwens het verschil in koperkwaliteit blijkt m.i. uit het feit dat goed kwaliteit koper onmiddelijk en egaal vertint, en "rot" koper soms met de beste wil van de wereld geen soldeertin wil "drinken". Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 19 mei 2005 Report Share Posted 19 mei 2005 niet dat ik er van uitga dat de rol kabel die jij hebt liggen van die goedkope microkabel is hoor!!! Maar zeg nou zelf: "semi balanced lineair cristal ofc cable" dat klinkt op zich al mooi genoeg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 20 mei 2005 Report Share Posted 20 mei 2005 Beste C.J. Het mantelstroomfilter dat ik heb, is ooit door een , inmiddels overleden, collega besteld. Ik heb even in een gids van Conrad gekeken en zag daar op p 186 een filter dat verdacht veel op die van mij lijkt. Het is een: "mantelstroomfilter TZU 10-01". Bestelnummer 940200-08. Of je als particulier ook bij Conrad kunt bestellen, weet ik niet zeker. Ik dacht eigenlijk van wel. Om het filter aan te sluiten, moet je je antennekabel ergens doorknippen, er stekkertjes aanmaken (koop die pas als je je filter hebt; ik heb ze in Arnhem bij een DHZ audio zaak gekocht (Radio Piet)) en het filter er tussen monteren. Groet, Leo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 20 mei 2005 Report Share Posted 20 mei 2005 Beste C.J. Het mantelstroomfilter dat ik heb, is ooit door een , inmiddels overleden, collega besteld. Ik heb even in een gids van Conrad gekeken en zag daar op p 186 een filter dat verdacht veel op die van mij lijkt. Het is een: "mantelstroomfilter TZU 10-01". Bestelnummer 940200-08. Of je als particulier ook bij Conrad kunt bestellen, weet ik niet zeker. Ik dacht eigenlijk van wel. Om het filter aan te sluiten, moet je je antennekabel ergens doorknippen, er stekkertjes aanmaken (koop die pas als je je filter hebt; ik heb ze in Arnhem bij een DHZ audio zaak gekocht (Radio Piet)) en het filter er tussen monteren. Groet, Leo Had ik toch gelijk, met dat ''fijne'' kerel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 12 juni 2005 Report Share Posted 12 juni 2005 geeft het een beter resultaat met een andere interlink? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CEEPEE Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 Beste forumleden, Zelf ben ik een relatief nieuwe deelnemer aan de forumdiscussies. De draad van de discussie volgen lijkt soms een opgaaf en vaak zie je dat men toch langs elkaar heen praat. Ook grappig om te zien is dat een typo puc in de discussie omtrent clamps en pucks leidt tot een verhandeling over Puch of Tomos en dat bij temperaturen >30 graden Celsius ook in het forum de zomerflauwte toeslaat. En er is trouwens niets zo polariserend als merkentrouw (of merkenhaat): Dat kan gemakkelijk leiden tot oververhitting en wordt niet zelden in de persoonlijke sfeer uitgevochten Maar goed, betreffende de discussie rondom interlinks. Zelf probeer ik een redelijk nuchter standpunt te handhaven rondom de kabelhype. Ik vergelijk het altijd met het drinken van een glas wijn. Een fles huismerk van de Aldi van Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 ik vind de sq28 een ware deceptie............................................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 10 juli 2005 Report Share Posted 10 juli 2005 Beste forumleden, Zelf ben ik een relatief nieuwe deelnemer aan de forumdiscussies. De draad van de discussie volgen lijkt soms een opgaaf en vaak zie je dat men toch langs elkaar heen praat. Ook grappig om te zien is dat een typo puc in de discussie omtrent clamps en pucks leidt tot een verhandeling over Puch of Tomos en dat bij temperaturen >30 graden Celsius ook in het forum de zomerflauwte toeslaat. En er is trouwens niets zo polariserend als merkentrouw (of merkenhaat): Dat kan gemakkelijk leiden tot oververhitting en wordt niet zelden in de persoonlijke sfeer uitgevochten Maar goed, betreffende de discussie rondom interlinks. Zelf probeer ik een redelijk nuchter standpunt te handhaven rondom de kabelhype. Ik vergelijk het altijd met het drinken van een glas wijn. Een fles huismerk van de Aldi van Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 11 juli 2005 Report Share Posted 11 juli 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 11 juli 2005 Report Share Posted 11 juli 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts