Jump to content

DK Design vs. Advance Acoustic

JWV
 Share

Recommended Posts

Worden we wederom voor de gek gehouden :confused: :

Advance Acoustic MAP-207 prijs: 2000 euro

http://www.fvs.fr/publicite/test_map207_hf10.03.gif

DK Design VS-1 Reference MKII prijs: 3750 euro (wordt 4250)

http://images.google.nl/images?hl=nl&lr=&q...ce+&btnG=Zoeken

Zoek de verschillen...

Kun je nagaan wat die vleugels kosten aan de voorzijde van de DK... :unsure:

verschillen? ergens naar het einde een onderdeeltje wellicht? en de kleur van de onderdelen hier en daar?

waar zou dit in elkaar gesoldeerd zijn? en wat zou er eerder zijn geweest: het ding of het merk dat het uitbracht ... (zijn dit chinezen die er een merk bij gezocht hebben of zo?)

boeiend

• 1 month later...

Ik vermoed dat DK de AA als beginpunt heeft genomen en deze gemod heeft.

Binnenwerk DK:

body-img042.jpg

De buisjes zitten hier bescherm. In de AA is dat niet het geval. Ik denk dat dat niet het enige verschil zal zijn.

Om aan alle speculaties een einde te maken hierbij het juiste verhaal.

DK-design heeft in 2002 een versterker ontwikkeld en zocht naar een fabrikant die dat voor een goede prijs kon fabriceren. Deze fabrikant is gevonden in China.

Na introductie waren er een aantal elektronica fabrikanten die het versterkerontwerp wilden gebruiken als OEM. Ontwerper Daniel Khesin van DK Design heeft toen het OEM product, strikt alleen voor de Chinese markt, in een zeer uitgeklede vorm beschikbaar gesteld. Dit is gedaan om de ontwikkeling en de kosten voor een dusdanig versterkerontwerp te minimaliseren. Later hebben Chinese fabrikanten het product onder verschillende merknamen in beperkte aantallen op de Europese markt ge

Die meer dan 2000 euro verschil waar zit die in - een stukje Cardas draad en een paar wezenlijke andere componenten. Volgens mij doe je met dit soort praktijken de audiohandel niet veel goed.

Met vriendelijke groet.

Carl

Die meer dan 2000 euro verschil waar zit die in - een stukje Cardas draad en een paar wezenlijke andere componenten. Volgens mij doe je met dit soort praktijken de audiohandel niet veel goed.

Met vriendelijke groet.

Carl

Welke componenten bedoel je? Buisjes kunne aardig in prijs oplopen, maar

Hai Sodeju,

Het is natuurlijk niet de eerste keer dat een Chinees produkt met wat highend features voor hoge prijzen hier op de markt gezet wordt. Mark Levinson heeft dat al een keer eerder gedaan met als gevolg veel discussie op de fora.

Dan vind ik zo'n Prima Luna toch een heel wat sympathiekere aanpak. Daar zal ongetwijfeld ook aan verdiend worden maar de consumentenprijs is gewoon goed. Marktbederf noemde een bekend recescent het, maar dan een andere vorm dan die DK. Op het moment dat consumenten de idee hebben dat "gebakken lucht" wordt verkocht zullen ze ook andere produkten gaan wantrouwen (minder snel gaan kopen).

Groet,

Carl

Om aan alle speculaties een einde te maken hierbij het juiste verhaal.

DK-design heeft in 2002 een versterker ontwikkeld en zocht naar een fabrikant die dat voor een goede prijs kon fabriceren. Deze fabrikant is gevonden in China.

Na introductie waren er een aantal elektronica fabrikanten die het versterkerontwerp wilden gebruiken als OEM. Ontwerper Daniel Khesin van DK Design heeft toen het OEM product, strikt alleen voor de Chinese markt, in een zeer uitgeklede vorm beschikbaar gesteld. Dit is gedaan om de ontwikkeling en de kosten voor een dusdanig versterkerontwerp te minimaliseren. Later hebben Chinese fabrikanten het product onder verschillende merknamen in beperkte aantallen op de Europese markt ge

Op de Amerikaanse markt gaan ze bij audioaparatuur uit van een verhouding tussen maakkosten en verkoopkosten van een op vijf/zes.

Carl

Op de Amerikaanse markt gaan ze bij audioaparatuur uit van een verhouding tussen maakkosten en verkoopkosten van een op vijf/zes.

Carl

De Amerikanen hebben GEEN exportprijzen. Een importeur hier betaald hetzelfde dan een winkelier daar. Daar moet dan ook nog winst op gemaakt worden en zie daar een behoorlijk verschil tussen verkoopprijs in de VS en hier.

Bovendien zijn alle VS prijzen ZONDER tax. Die zou je er wel bij moeten tellen, maar omdat het naar het buitenland gaat, doet de douane dat wel voor jou :rolleyes:

Natuurlijk kun je een hoop centjes besparen door het apparaat zelf te importeren, maar wat als ie stuk is :blink: Dan moet je 'm ook zelf terug sturen. De post van daar naar hier gaat erg soepeltjes, maar een pakketje van hier naar daar sturen kan wel eens lang onderweg zijn. En om te gaan klagen bij de importeur hier, heeft weinig zin. Ook die ziet dat het ding via een parallelimport hier is gekomen en zal geen garantie geven.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen :rolleyes:

Na introductie waren er een aantal elektronica fabrikanten die het versterkerontwerp wilden gebruiken als OEM. Ontwerper Daniel Khesin van DK Design heeft toen het OEM product, strikt alleen voor de Chinese markt, in een zeer uitgeklede vorm beschikbaar gesteld.

Interessant, dan heeft Khesin wel lef ... of is enigzins naif (zoals mogelijk vele van zijn collegas). Mijn ervaring met China is, er bestaat niet zoiets als copyright of product bescherming. Het concept is er domweg niet bekend en men doet vervolgens ook nog eens zijn uiterste best om het concept niet te begrijpen (m.i. deels ook nog wel terecht ook).

Ik kom uit een middenstandsmilieu en begrijp best dat er verdiend moet worden. Wel denk ik dat bedrijven die gaan voor de "korte winst" niet goed zijn voor de markt. Ik heb daar belang bij want als audioconsument heb ik behoefte aan een goede markt met veel verschillende leuke merken (veel keus).

Carl