Jump to content

welke amp met beste soundstage

JSA
 Share

Recommended Posts

Hallo

ik ben op zoek naar een andere eindversterker (2e hands) voor mijn nieuwe luidsprekers. Hij is puur alleen bedoeld voor het midden/hoog. Ik zoek een magische eindtrap die een enorme soundstage kan neerzetten en alles los van elkaar kan zetten, met veel zwart en lucht.

Ik heb er al wat types thuis gehad en elders gehoord maar het was telkens net niet precies wat ik wilde.

Shortlist tot nu toe:

Krell ksa 50s (vond ik iets te rond en miste attack)

Burmeister 911 mk2 (niet goed gehoord)

Mark levinson 331 (mooi combi met de 38s pre, maar miste dynamiek, te rustig, ook te weinig diepte en ballen).

Ayre V-5x (nog niet gehoord)

Gamut D200 (hoor ik goeie verhalen over, nog niet gehoord)

Krell ksa 200s

Bryston sst series

Oudere krells (maar die worden me iets te heet)

Balanced Audio Technology BAT VK-200

Buizen ben ik niet zo bekend mee, maar laat zich denk ik moeilijker combineren met transistor laag.

De rest van de componenten: luidspreker zelfbouw met audiotechnology cquenze mids met dynaudio esotar tweetjes, mark levinson 38s voorversterker en benchmark dac1 als bron.

Wie kan mijn lijst aanvullen?

Buizen ben ik niet zo bekend mee, maar laat zich denk ik moeilijker combineren met transistor laag.

Kwa snelheid etc. komen OTL's probleemloos mee. Er staat momenteel een aantal 2e hansen op hifi.nl in de buizen sectie (Aitos, Atma Sphere en Fourier Pantherre).

Als je zwart wilt, Graaf wordt zwart gespoten bij Ferrrari ... ;) Maar serieus, aangezien in je shortlist redelijk zware jongens staan, denk b.v. eens aan twee mono geschakelde GM20's of een GM100/200.

Hallo

Ik zoek een magische eindtrap die een enorme soundstage kan neerzetten en alles los van elkaar kan zetten, met veel zwart en lucht.

'Zwart', mag ik vragen wat je daar mee bedoeld? En is soundstage niet meer iets wat in de speakers zit?

Ik zou op het hoog een Goldmund Job zetten. Enorm snel en gedetaileerd.

Groeten, Fred

Volgens mij is 'zwart' donkerdroog... ebony... rook in je kamer, warmte.

Gebulder uit je subwoofer? Nee, dat bedoelen we niet, niet subtiel genoeg.

Dus toch maar weer: vol van klank en warm, toch droog en direct. blah.

Als je geen attack en/of dynamiek van de bron (cd/pre) hebt, dan zal geen enkele versterkercombi levendige muziek voor je kunnen maken :rolleyes:

Ik heb m'n lesje wel geleerd wat dat betreft :unsure:

Soundstage e.d. moeten je speakers (en akoestiek) regelen als je het een beetje 'natuurlijk' wilt houden, kunstmatig (3D plaatje opblazen) met kabels kan ook, maar dat gaat gauw vervelen :D

Andr

cyrus 6 :D  B)  :rolleyes:  :D  :P

Is dat een versterker dan, Cyrus? :D Dat kleine bakkie daar kan toch geen geluid uit komen of wel dan :rolleyes::D

Uit kleine versterkers kan ook geluid komen en goed ook, je moet alleen ff rekening houden met wat voor luidsprekers je er aan gaat hangen.

Deze is ook "klein" maar klinkt best "groots"

primo%20vert%20klein.jpg