Jump to content

Statische electriciteit

AudioBill
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik heb een probleempje met statische electriciteit, als ik op sta van de bank en raak een van mijn app. aan dan krijg ik steeds een statische schok :mad2: ! Wat kan ik daar aan doen??? Andere sloffen kopen? :confused:

Groetjes AudioBill

Beste mensen,

Ik heb een probleempje met statische electriciteit, als ik op sta van de bank en raak een van mijn app. aan dan krijg ik steeds een statische schok  :mad2: ! Wat kan ik daar aan doen??? Andere sloffen kopen? :confused:

Groetjes AudioBill

Dit onderwerp is een maandje terug ook nog aan de orde geweest...

Andere sloffen oid idd, of even met een omweggetje via de radiator of kraan naar je installatie lopen...

OK Renejdevries

Maar nu is het de vraag welke sloffen? Dus net als bij een nieuwe cd speler of versterker eerst de sloffen thuis uitproberen en dan pas kopen! :lol:

Groetjes AudioBill.

Net als kabels, kwestie van uitproberen.....

Net als bij kabels, scheelt het vaak wel als je h

Blote voeten lopen? Of metalen draad van je broekspijp naar de grond?

Of andere bank. Als je nieuwe bank gaat kopen ff uitproberen in winkel, beetje heen en weer draaien en dan iemand anders aanraken of een lamp ofzo. Kan even pijnlijk zijn maar kan weet te of de bank goed is of niet.

Je hebt hier voornamelijk last van als je stoelen of banken hebt met kunstoffen bekleding. Ik zit op mijn werk van armoe op een houte stoel want anders wordt ik elke keer behoorlijk geelectrocuteerd.

Trouwens even iet van metaal aanraken met daartussen wat stof (dus via je mouw of broek) kan je ook ontladen zonder dat je meteen zo'n opdonder krijgt.

Je kan het ook in je voordeel gebruiken als versier truk, even opladen en dan zoenen, moet je eens kijken hoe de vonk overslaat!!!! :lol:

Beste mensen,

Ik heb een probleempje met statische electriciteit, als ik op sta van de bank en raak een van mijn app. aan dan krijg ik steeds een statische schok :mad2: ! Wat kan ik daar aan doen??? Andere sloffen kopen? :confused:

Groetjes AudioBill

hi daar heb ik ook snel last van voornamelijk bij droog en helder weer en als ik mijn nikes aan heb. laatst was het een keer zo erg dat bij het aanraken van de voorversterker er een dusdanige vonk oversloeg dat het geluid wegviel. gelukkig nadat ik de stekker er uit had gehaald en er weer in gestopt deed tie het weer.

inderdaad lekker met blote voeten in huis lopen of een koperdraad van 5 meter lengre aan je hand verbinden en die aansluiten op een radiator o.i.d.

robin.

of even met een omweggetje via de radiator of kraan naar je installatie lopen...

Bij mij is het dusdanig erg dat de DAC en loopwerk er de brui aangeven als ik deze, of metalen meubel statisch geladen aanraak en een vonk doe laten overspringen. Dus ook via een omweggetje, via een radiator aanraken...

• 8 months later...