Geerdie Posted 25 mei 2005 Report Share Posted 25 mei 2005 Beetje heel erg jammer dit. Mensen komen niet verder dan de redenering:- goede eindbakken - grote speakers - DUS geen sub nodig. OO nee wacht even NOG erger is dat een sub 'makkelijk' tot 20 Hz moet doorlopen. Mag ik eens vragen Geerdie hoe kom je erop??? Afgezien van het feit dat je doet overkomen dat frequentiebereik iets met kwaliteit te maken heeft. Ga anders eens spectra kijken ofzo van een stel CD's en stel eens vast hoeveel info er zit tussen de 20 en de 30 Hz bij muziek. Het ergste is nog wel dat iemand die gewoon zich afvroeg of een sub wellicht een verbetering in zijn set kan verwachten, door dit soort totale onzin op andere gedachten kan worden gebracht. Ik wordt n Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 2 juni 2005 Report Share Posted 2 juni 2005 Ik wordt n Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 2 juni 2005 Report Share Posted 2 juni 2005 Leuk leuk...nu de ultieme test uitvoeren een stuk gitaarmuziek. Lijkt mij dat het dan VER tezoeken is het realisme. Ik had het niet over een gitaar. Afgezien van het feit dat ik geen onderbouwing zie waarom een set die weinig vervormt, een drumstel wel goed kan weergeven en een gitaar niet. En een bios hoeft niet per definitie een dolbyset te overtreffen het speelt harder en T.T.T. .T. .That's all folks. Hoeft niet te overtreffen, klopt. Maar de favoriet laat zich wel raden. 1. In een grote zaal heb je veel meer achterspeakers die een difuus veld kunnen maken zoals gespecificeerd en toegepast door filmmakers. Met 2 dan wel 4 achterspeakers gaat dit niet lukken. Dipolen komen dichter in de buurt. 2. Bas in een grote zaal staat je toe supergrote speakers in veelvoud in te zetten, waardoor per saldo een superlage vervorming mogelijk is vergeleken met de woonkamer. Waar nog bij komt dat in een grote zaal, met goede dempende bekleding langs de muren en stoffen stoelen, je veel minder problemen hebt met staande golven, die veel meer in het subsonische bereik zitten. 3. Speakers in een bioscoop hebben, in tegenstelling tot dat amateuristische gedoe in de woonkamer, een volledig gespecificeerde power respons, die gevolgen heeft op de plaatsing achter het doek. Akoestische bundeling wordt toegepast om een groot publiek zo gelijk mogelijk geluid te geven, en zo weinig mogelijk naar het plafond/zijmuren te sturen. 4. De geluidsprocessoren in de bioscopen (populair voornamelijk de CP500 van dolby) hebben over het algemeen veel betere instellingen voor delay per speaker, en kunnen in principe ook parametrische EQ en actieve filtering op alle (behalve surround) kanalen toepassen. 5. De geluidsdruk is ook objectief gespecificeerd. Per speaker wordt de DB(A) meter gebruikt voor uitgelijken van de druk, en er is een rechstreekse associatie voor associatief geluid (= 7 op schaal van 1 tot 10 bij volumeknop) die bij alle producenten bekend is. 6. Er is garantie tussen beeldformaat en geluidsbeeld. Dus niet speakers 3 meter uit elkaar en een tvtje van 72 cm. Concluderend: ga eens in het midden zitten in een goed uitgeregelde zaal (doe je zelf thuis ook, dus dat voordeel moet je de bioscoop gunnen) en ga dan eens objectief vergelijken. Het beeld van een bioscoop al helemaal daargelaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 2 juni 2005 Report Share Posted 2 juni 2005 Ik heb vaak genoeg in het midden gezeten in een bios...ik vind het geeneens leuk meer om tehoren vaak tehard en vooral de rears die het werk doen of juist de fronts veelste hard tenopzichte van de rears. Rommelen heb je niet zoveel voor nodig.. Ik ben ook sedert een ruim jaar niet meer geweest en ik ben de laatste die jij in een bios zult binnen zien stappen vaak slecht geluid en tehard goed voor de oortjes als je buiten komt neem je een pieptoon mee Kwalitatief zijn over het algemeen Ht sets thuis beter...vanuitgaand dat we het niet over een [te]simpel setje hebben natuurlijk zoals ik heb zon kruitvat melkpakken ding goed geluid voor het geld lekker rommelen op een 82cm beeld overigens Maar ik ken htjes volledig van elac en een volledig van chario en een volledig van b&w....allen erg mooi waarbij de elac in de beste ruimte staat dan de chario en b&w als laatste uit de bus kwam. En ik heb een b&o HT beproeft bij iemand thuis...wat een ellende was dat. Veel mensen zien niet in dat een ht veel acoustiche aanpassingen vereist. Waar een bios weer wel wat centen aan spendeert Even voor de duidelijkheid dit is subjectief uiteraard. Technisch gelul zegt mij niet veel wel mooi allemaal maar de oortjes doen het werk aan deze kant van de lijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 juni 2005 Report Share Posted 2 juni 2005 In wat voor bios kom jij dan? Want ik ben wel eens met piepende oren naar bed gegaan hoor, maar niet na een bezoek aan de bios. Het geluid vind ik over het algemeen erg indrukwekkend, maar zeker niet te hard. Zelfs niet bij aktiefilms. Voor thuis zou het vermoeiend zijn, vermoed ik. Maar voor in de bios, voor een filmpje, is het erg lekker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 Hier in db zuigt het geluid zwaar en die moeten dan de nieuwste sets hebben staan in de bios Ik ken maar een bios waarvan ik kan zeggen das nog wel leuk in belgie..mot je daar eens heengaan das pas een bios Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 Ik ga meestal (als ik ga) naar Cinestar in Enschede. Das ook een vrij nieuwe (staat er een jaar of 6, gok ik). Best goed geluid, grote zalen en ruime hal. Prima bios. Vroeger ging ik in Hoogeveen ook nog wel eens. Ook daar best goed geluid, voor zover ik me kan herinneren. Wel een stuk kleinere zalen (de grootste in Hoogeveen is ongeveer net zo groot als de kleinste Cinestar, Enschede) en een krappe hal. Maar wel mooi ingericht opzich... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 Ik ga meestal (als ik ga) naar Cinestar in Enschede. Das ook een vrij nieuwe (staat er een jaar of 6, gok ik). Best goed geluid, grote zalen en ruime hal. Prima bios. Eens. Echter wel een paar kanttekeningen bij cinestar: 1. het geluid wordt onder associatief gezet (lager dan 7) om bij de hardste geluiden geen klachten te krijgen, heb ik daar meerdere malen meegemaakt. Voordeel is dat iedereen daar naar binnen kan zonder klachten achteraf, nadeel is dat spraak soms slechter verstaanbaar is en zachte geluiden wegvallen. 2. Zalen zijn mooi, maar er is geen echt stage-seating aanwezig: je moet niet de pech hebben dat de persoon voor je 2 meter lang is. Maar als je alleen in een zaal in het midden zit (bij final fantasy bij mij gebeurd in zaal 4 meen ik) is het geluid uitstekend. Beeld is daar zeer goed met relatief weinig verkanting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 Ik ga meestal (als ik ga) naar Cinestar in Enschede. Das ook een vrij nieuwe (staat er een jaar of 6, gok ik). Best goed geluid, grote zalen en ruime hal. Prima bios. Eens. Echter wel een paar kanttekeningen bij cinestar: 1. het geluid wordt onder associatief gezet (lager dan 7) om bij de hardste geluiden geen klachten te krijgen, heb ik daar meerdere malen meegemaakt. Voordeel is dat iedereen daar naar binnen kan zonder klachten achteraf, nadeel is dat spraak soms slechter verstaanbaar is en zachte geluiden wegvallen. 2. Zalen zijn mooi, maar er is geen echt stage-seating aanwezig: je moet niet de pech hebben dat de persoon voor je 2 meter lang is. Maar als je alleen in een zaal in het midden zit (bij final fantasy bij mij gebeurd in zaal 4 meen ik) is het geluid uitstekend. Beeld is daar zeer goed met relatief weinig verkanting. Ik weet niet hoe hard het geluid er staat en of dat lager of hoger is dan 'normaal'. Ik weet wel dat ik het wel een prettig volume vind. Dat van die 'stage seating' vind ik wel meevallen. Je zit niet veel hoger dan degene voor je, das waar, maar je zit er wel een behoorlijk eind achter. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik het onderste gedeelte van het beeld niet kon zien. En ik ben zelf geen 2m of zo (maar krap 1,80m)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts