Jump to content

aanschaf buizenpre?

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Hoi Kraus,

Ja, hij is klokgaaf. Net even afgesopt en behoudens wat normale gebruikskrasjes is de kap zelfs nog mooi. Alleen de naald is zoek :lol: maar dat zal geen probleem zijn. Moet toch een ander fatsoenlijk element in. Er zit nu een M15 in, waarschijnlijk nog het orginele element. Het is een van de eerste denk ik, die met een aluminium armpje (TP 16) en afneembare headshell. Geen enkele oxidatie te bekennen en hij moet toch denk ik wel al zo'n 30 jaar oud zijn.

Heb hem eigenlijk meer uit nostalgie meegenomen. Maar met een beter element op mijn werkkamer...

:D

Zou leuk zijn Kraus, je Ace doe je zeker niet weg? :D Maak ik die aanpasingen voor je pre wel (met smd weerstandjes) als dat nodig mocht zijn. Heb hier nog een Ortofon OM 20 liggen die weinig gebruikt is, die ga ik er eerst maar eens in zetten.

Mijn Quad 33+303 afstoffen. Heb ook mijn eerste zelfbouwmonitors nog met de Decca DK30's, ben weer ik terug bij af :lol::lol:;) Helemaal retro. Klinkt gek maar mijn avond kan niet meer stuk met die aankoop.

;)

Neuh, het zijn geen ESL's hoor maar monitors met een Decca ribbon tweeter (ook een echte klassieker) en een KEF B110. Het element heeft niet zo'n haast hoor, kom ik wel een keertje halen icm met luisteren naar je nieuwe pre, want die hou jij echt wel denk ik :)

;)

• Members

Ha, die kraus , vind je dit niet mooi bijpassend ?

artemis.gif

Ik vermoed dat dit best goed zal spelen op je Chario's. (zal alleen niet zo hard gaan)

Er schijnt ook nog een bijpassende Woodham eindversterker met KT 88 buizen te komen , maar daar waren nog geen foto's van beschikbaar...

Kom je nog een beetje door de examendrukte heen ?

Groet

Ha die Kraus,

Kijk uit ! als je gepakt wordt door het buizenvirus, dan is er geen weg terug !

Denk dan ook eens aan single ended class A in buizen .

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Het is wel super "smooth" Hans; ik blijf maar denken aan die AudioNotes. Zelfs mijn CD-speler klinkt beter.

Het verschil tussen koper, zilver en houtblazers heb ik alleen in de concertzaal zo gehoord en strijkers, ja die strijken.....

Toevallig heb ik nu op mijn tapedeck Jerry Lee Lewis and his pumping piano opstaan met "Chantilly Lace" :D:blink: Hij swingt de pan uit.

Draai je nu met een buizenbak dan....????

Of toch nog met de MF 200 (die bij Kermit de sterren van de hemel speelden).??

:confused:

Klank, detail, diepte en dynamiek zijn eersteklas, de slam is wat minder tot nu toe.

Je zei dat het laag beter onder controle was nu. Vandaar het gemis aan "slam" misschien? :unsure: Bij dat woord denk ik nl. aan dreunen..

btw Bij mij de Sovtek net vervangen door een Siemens E88CC goldpin. De eerste indrukken zijn; groter geluidsbeeld, iets beter midden zonder op het laag in te leveren (stemmen duidelijker), instrumenten die eerst wat wegvielen beter te horen. Meer detail denk ik..

Het wordt mij niet duidelijker met dat slamverhaal, maar dat geeft ook niks. Als jij maar weet waar je naar zoekt.

Je zegt zelf al dat ieder voordeel zijn nadeel heeft, en daar ben ik het mee eens. Dan blijft voor mij over dat je moet kunnen genieten van wat de set je biedt. :)

Ja is waar maar ik probeer wel te blijven genieten van de muziek en je moet er daarom zeker van zijn dat er niets tussen je spulletjes zit of ontbreekt waar je je aan ergert.

Dat probeer ik juist te zeggen. Als je je ergert zal je niet genieten, dus kun je genieten ondanks de eventuele tekortkomingen dan zit je goed.. ;)

Ik heb inmiddels ook mijn eerste kabelervaring er mee opgedaan. Een Cardas Neutral Reference klinkt ineens veel te bruin; met een Dynavector phonokabel, die trouwens ook 2x zo duur is, gaat het veel beter. Het verschil tussen die 2 kabels had ik nooit eerder zo duidelijk gehoord.

Ik heb ook eerste kabelervaring opgedaan, althans met losse phonokabels.

Ik had al enige tijd een Cardas Quadlink 5-C aan de SME gekoppeld, maar het

Lijkt mij een aardlusprobleem. Een voor een de apparaten van de ingang van je DAC loskoppelen en kijken wie de boosdoener is. Te beginnen met je RME kaart want die komt bij jou het meest van verre.

Bromt je DAC ook als je alleen de CD speler aansluit?

• Members

Ha, die Kraus , dat probleem heb ik ook een keer gehad. Kon het niet vinden , totdat ik de signaal-kabel van de tv en de tuner ervanaf haalde. Was het ineens weg... Staat bij jou de tv of een tuner op je set aangesloten ? Grote kans dat je DAC dan dat sinaal opvangt.

Trouwens , mooi he dat buizen spul , nu weet je ook gelijk wat de nadelen zijn . Ze zijn zo gevoelig als de pest voor om het even wat voor externe factor.

Maar ze klinken zo mooi...

Groet

Vanmiddag ben ik heel even bij Kraus langsgeweest, dus een vluchtige indruk.

De Woodham is nogal opvallend qua uiterlijk, meer Duits dan Engels eigenlijk. Glimmend, goudkleurig (echt goud zelfs begreep ik), retro, maar wel met blauwe leds helaas. Ik vind het wel wat hebben, een ander zal het misschien afschuwelijk vinden. Het is in ieder geval geen grijze muis om te zien.

We hebben er even een paar lp's doorheen gejaagd. Mijn algemene indruk is dat het een flinke upgrade is van zijn set. Het geluid staat mooi los van de speakers in de ruimte, stemmen zijn fraai, tastbaar. Er zit flink wat laag ook in, met controle.

Wel klinkt het wat te helder naar mijn smaak, beetje schril zelfs.

Dat te heldere was me al eerder opgevallen bij Kraus dus daar zal die pre niks mee te maken hebben, eerder mijn smaak. Dat kan bv. door de klankbalans van zijn monitoren versus mijn vloerstaanders komen, ik mis misschien ook het zijdezachte van mijn tweeters hier.

Al met al een hele mooie amp, en het zijn nog twee apparaten voor 1 prijs ook met die ingebouwde phonopre. :)