andromedaaudiodesign Posted 18 mei 2007 Report Share Posted 18 mei 2007 Mijn ARC sp6 , still going strong !!!! Ik vervang de buizen eens in de 3 a 4 jaar en dan laat ik hem ook nakijken,hij staat ongeveer de helft van de week aan, nu iets minder nu ik die wadia ook heb(directe aansturing) Voor mijn gevoel geen verlies in muziekaliteit over die periode integendeel hij kan dingen toevoegen die die wadia niet kan. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 mei 2007 Report Share Posted 18 mei 2007 Mooi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 mei 2007 Report Share Posted 18 mei 2007 Misschien eens een interlink maken van een stukje bovenleiding Wel rekening houden met de richting van het signaal (de kabel is waarschijnlijk al ingebrand) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 11 oktober 2007 Report Share Posted 11 oktober 2007 Deze buisjes moet je niet vergelijken met eindversterkerbuizen zoals KT88 of EL34'ers. Eindversterkerbuizen gaan afhankelijk van gebruik een jaartje of 3/4 mee, maar al de 12AX/AY/AZ7, maar ook 6H30 buisjes slijten aanzienlijk minder snel, 10 jaar is zeker geen uitzondering. Zolang je geen problemen heb met gekraak/ruis hoef je niet zo bang te zijn en is het niet per s Link to comment Share on other sites More sharing options...
ER EE Posted 11 oktober 2007 Report Share Posted 11 oktober 2007 Ik ben het daar helemaal mee eens. De gemiddelde 12AX/AY/AZ7 buis staat voor 5.000 branduren, heb je een special quality (SQ)-variant dan zijn het in principe 10.000 uren als indicatie. Afhankelijk van de schakeling waar de buis inzit en het gebruik dat ervan gemaakt wordt, zal de buis korter of langer meegaan, maar voor dit soort buizen valt dat enorm mee. Ik heb een 2e hands aangeschafte vroege SQ buis in gebruik die er vreselijk uitziet. De buis is bijna zwart. Je kunt aan de uitgelopen zilveraanslag boven op de buis zien dat hij lang heeft aangestaan en ook ooit behoorlijk heet is geworden. Als ik een buis, die er zo uitziet, vroeger in een kapotte TV zou zijn tegengekomen, dan zou het de eerste buis zijn geweest die ik zou vervangen. Toch speelt hij ondanks z'n uiterlijk in feite nu alle nieuwe, bijna nieuwe en andere NOS collega buizen van dit type van tafel. Heeft zichtbaar een zwaar leven achter de rug, maar produceert werkelijk een geweldig geluid. Kraus lijkt ernstig besmet geraakt: hij heeft niet alleen besloten buizen mooi te vinden, maar begint nu ook al te experimenteren met vervanging. Pas op Kraus, dit loopt uit de hand, want met sommige van die buizen is het net als met flessen wijn: je hebt Cotes du Rh Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 oktober 2007 Report Share Posted 12 oktober 2007 Toch typisch met die buizen. Als je er voor valt ben je verloren. Ik heb dat ook meegemaakt. Veel plezier Kraus ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 oktober 2007 Report Share Posted 12 oktober 2007 Mooie vergelijking ER EE, en net als bij wijn heb je goedkope flutbuizen, en buizen waarvoor je honderden euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 oktober 2007 Report Share Posted 12 oktober 2007 Mooie vergelijking ER EE, en net als bij wijn heb je goedkope flutbuizen, en buizen waarvoor je honderden euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts