frankamsterdam Posted 20 mei 2005 Report Share Posted 20 mei 2005 Hallo! Ik heb momenteel B&W 805's, maar vanwege de wat magere bassweergave denk ik eraan deze in te ruilen voor vloerstaanders. De 804 valt af; die vind ik niet mooi van vorm (naar mijn smaak met doek te massaal, zonder doek gewoon niet mooi) maar de 704 vind ik er prachtig uitzien. Hoewel ik ze mooi vond klinken in de winkel vraag ik me af: ga ik er niet op achteruit? Ik bedoel de 700-serie is een andere klasse dan de 8-serie. In zo'n korte tijd in de winkel kan ik het niet goed beoordelen. Of zit ik t Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 23 mei 2005 Report Share Posted 23 mei 2005 Hoi Frank, Ik heb wel eens naar 804's geluisterd, ook naar 803's en was daar geen fan van. Beetje braaf geluid. Ik heb afgelopen weekeinde in Amsterdam bij HiFi solutions (voorheen Zwolsman aan de Clerqstraat) geluisterd naar de Neat MFS. Dat zou wellicht iets kunnen zijn voor je. De maat van een n805 maar het geluid van een hele grote speaker. Ik lees al anderhalf jaar over de neats op het Naim forum (heb zelf naim) maar dacht altijd dat ze in Nederland niet te krijgen waren. Nu wel dus. De omstandigheden in de winkel zijn niet ideaal en de aparatuur die ze gebruiken (Cord) lijk mij ook niet ideaal voor de Neats maar de potentie van de MFS klonk er aan alle kanten doorheen. Ze hebben daar ook PMC (heb ik nu, de PMC tb1) en dat zou ook nog wel de moeite waard kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre.B Posted 24 mei 2005 Report Share Posted 24 mei 2005 Is het misschien iets om te experimenteren met een (of twee) actieve sub? Dan hou je de kwaliteit die je nu gewend bent en je bent flexibeler met je opstelling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 24 mei 2005 Report Share Posted 24 mei 2005 Die Neat's zijn in ieder geval wel bloedjemooi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 24 mei 2005 Report Share Posted 24 mei 2005 Die Neat's zijn in ieder geval wel bloedjemooi! Je moet er van houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 25 mei 2005 Report Share Posted 25 mei 2005 Die Neat's zijn in ieder geval wel bloedjemooi! Je moet er van houden Gelukkig is dat met meer dingen zo!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariusz Posted 27 mei 2005 Report Share Posted 27 mei 2005 Heb een tijdje geleden ze allemaal achter elkaar gehoord met mijn eigen PM-17. Vond de 805 juist beter klinken dan de 704, die was vrij donker en gaf naar mijn mening geen live-beleving. Nu zeg ik er eerlijk bij dat het geen gelukkig huwelijk was tussen de PM-17 en de 704 (want allebei aan de 'Donkere' kant). De 804 deed het al een heel stuk beter qua neutraliteit, basdefinitie en ruimtelijkheid. Echter de Focal JMlab 927 Be was nog een fijnere speaker, zelfs dan de 803, omdat daar geen bruine/hollige stemweergave was, en de treble niet zo overheersend. De bas van de 927 was ook nog eens strakker, met meer punch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 27 mei 2005 Report Share Posted 27 mei 2005 De bas van de 927 was ook nog eens strakker, met meer punch. Niet verwonderlijk de PM-17 is geen krachtpatser en de 927 is makkelijker aan te sturen als de B&W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 27 mei 2005 Report Share Posted 27 mei 2005 Scheelt je dus ook weer geld in versterking. Wat moet zo'n JMlab 927 eigenlijk kosten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 29 mei 2005 Report Share Posted 29 mei 2005 Hoi, luisteren is wel het beste advies. Niets aantrekken van vermogen, gevoeligheid etc. Klinkt het goed dan is het voor lou de juiste combi. N804 of 704, het zijn beide goede speakers die naar een goede match vragen zoals alles in het leven....... Groet Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts