Jump to content

Uitwisselen subchassis

mischa
 Share

Recommended Posts

Hoewel ik dacht dat het tafellager van mijn Thorens 160 spelingvrij was, bleek dit bij het demonteren toch anders te zijn. Ik heb nog een TD166 staan.

Kan ik hiervan de binnentafel met subchassis omzetten naar mijn 160? Hier zit namelijk geen speling op.

Groeten en bij voorbaat dank,

Mischa

Ik weet niet of dat belangrijk is als ik subchassis inclusief binnentafel omzet. De 166 die ik hier heb staan heeft een metalen binnentafel. Als je ze tegen elkaar houdt, lijken de assen even dik te zijn, maar goed, meten is weten.

Maar buiten dat, zouden er andere nadelen zijn?

Ik dacht overigens dat alleen de TD160 Super een dikkere as heeft. ;)

Oke, maar ik heb een TD160 uit de eerste generatie, dus geen probleem die as. Misschien nog andere problemen?

Morgen ga ik kijken voor een TD160MKII. Heeft deze dan dezelfde asdiameter dan de 147 en de 160 Super?

[twijfelmode]Volgens mij hebben de TD160 en TD160MK2 elk een 8mm as en de TD166(Mk2) een 7mm as. De Super en TD147 hebben een 10mm as[/twijfelmode]

Op zich is dat niet zo spannend.Als je het hele gedeelte over zet, dus subchassis, as en binneplateau, zou dat gewoon moeten kunnen en passen. Qua maatvoering is er mechanisch geen verschil

Je kunt ook de lagerbus uit het subchassis tikken.

Ik heb dit eens gedaan bij het vervangen van een kunststof binnentafel van een TD 146 MKII. Een oudere versie had een metalen binnentafel