BellaVista Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 Ook ik ben gevallen voor een Bluenote: op speciaal verzoek gebouwd, de allereerste BellaVista Clear (in transparante uitvoering dus). Ik heb afgesproken me in te houden om te schrijven hoe spectaculair deze draaitafel klinkt of hoe een Fat Bob S in verlegenheid werd bebracht in een rechtstreeks duel. Ook zal ik niet schrijven hoe adembenemend mooi ze er uit ziet (dat is intussen ook een tikje priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 (edited) Beste Bellavista, Van harte gefeliciteerd met de mooie draaitafel die naar jou is genoemd (of is het andersom ). Als ik het goed begrijp ben je nu de enige ter wereld die een transparante Bellavista heeft. Veel luisterplezier (ook met je CD speler Edit: ik ben wel nieuwsgierig welke arm en element je hebt gekozen. Groet, Gerald Edited 21 mei 2005 by gruiter Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 Leuk hoor, zo'n optimistisch verhaal, kennelijk is de gemodificeerde cdspeler ook geen partij voor de Bellavista clear? Kun je al je cd's wel 'omzetten' in vinyl? Vergeet niet dat niets zo willekeurig is als de kwaliteit van elpees, er zijn optisch perfecte exemplaren die nergens naar klinken en andersom, met cd's is de kwaliteit tenminste voorspelbaar Het argument van 'ruimte in het rack' om de cdspeler de deur uit te doen vind ik niet sterk, dan zoek je toch een ander rack Of is die (kostbare) modificatie toch niet zo goed geslaagd .... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 Hallo BellaVista, gefeliciteerd met je BellaVista. Dat die er mooi uitziet moet ik toegeven. Dat heb ik zelf gezien. Maar dat die goed klinkt, moet ik maar van jou aannemen. Als Fat Bob S bezitter voel ik mij een beetje aangesproken. Maar ja, die Italianen schreeuwen wel vaker. En je moet je ergens tegen afzetten nietwaar. Maar ik weet wel beter. Maar bij deze nodig ik je uit om je tafeltje naast die van mij te zetten. En die Marantz mag je ook meenemen. Mijn PSaudio-setje loopt zich al warm. Audiovorden Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 Ik zou de CD-speler ook niet weg doen om de volgende redenen: 1.) Niet alle muziek die ik leuk vind is op LP te krijgen (wel veel gelukkig) 2.) In bepaalde situaties (bijv. als je aan het werk bent) is het luisteren naar een CD handiger 3.) CD kan ook erg goed klinken en daarmee leuk om eens af te wisselen. 4.) Als ik muziek alleen als achtergrond luister vind ik het zonde om mijn elementnaald te verslijten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 Hallo BellaVista, gefeliciteerd met je BellaVista. Dat die er mooi uitziet moet ik toegeven. Dat heb ik zelf gezien. Maar dat die goed klinkt, moet ik maar van jou aannemen. Als Fat Bob S bezitter voel ik mij een beetje aangesproken. Maar ja, die Italianen schreeuwen wel vaker. En je moet je ergens tegen afzetten nietwaar. Maar ik weet wel beter. Maar bij deze nodig ik je uit om je tafeltje naast die van mij te zetten. En die Marantz mag je ook meenemen. Mijn PSaudio-setje loopt zich al warm. Audiovorden iets een mooi uiterlijk meegeven kunnen die italianen wel, dat het goed klinkt geloof ik ook. off topic. Jammer en alleen dat de degelijkheid van autobielen nog steeds niet zo super is. ik heb een alfa 155 gehad, wat een rampenbak. als tie het deed reed tie erg lekker maar ik stond wel vaak met pech. en dan van die lullige dingetjes. maar ook waren de nokkenassen op een gegeven moment versleten, ja hoor dat gebeurt alleen met een italiaan. nee dan maar de lelijke opel corsa die ik nu heb en die doed het altijd. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 Ha, die BellaVista! Ik heb de tafel al mogen bewonderen in Sneek, weliswaar de "gewone" zwarte uitvoering, maar kan me volledig vinden in je verhaal! Ook ik wil je bij deze van harte feliciteren met je aanwinst en nieuwe vlam! Laat hem nog maar een paar weekjes inspelen, die Bluenote's kunnen de inspeeltijd goed gebuiken om nog mooiere geluidsgolven met een onmiskenbaar romantisch zuid-europesche klank en ijzingwekkende precisie iedere willekeurige luisterruimte in te kunnen, nee m Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 Ik zou de CD-speler ook niet weg doen om de volgende redenen: 1.) Niet alle muziek die ik leuk vind is op LP te krijgen (wel veel gelukkig) 2.) In bepaalde situaties (bijv. als je aan het werk bent) is het luisteren naar een CD handiger 3.) CD kan ook erg goed klinken en daarmee leuk om eens af te wisselen. 4.) Als ik muziek alleen als achtergrond luister vind ik het zonde om mijn elementnaald te verslijten. 1.) Niet alle muziek die ik leuk vind is op LP te krijgen (wel veel gelukkig) vind ik ook. 2.) In bepaalde situaties (bijv. als je aan het werk bent) is het luisteren naar een CD handiger, ja dat gaat met een lp echt niet. je moet dan wel erg vaak opstaan. 3.) CD kan ook erg goed klinken en daarmee leuk om eens af te wisselen. jazeker en soms zelfs beter, meestal niet echter. 4.) Als ik muziek alleen als achtergrond luister vind ik het zonde om mijn elementnaald te verslijten. ja dat zeker. je moet er wel de tijd voor nemen om lekker naar een lp te luisteren. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 @ Gruiter: Wanneer komt de jouwe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst (en je gevoel voor humor ) Ben ook wel benieuwd naar de arm/element combinatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 Maar dat die goed klinkt, moet ik maar van jou aannemen. Als Fat Bob S bezitter voel ik mij een beetje aangesproken. Je hoeft je niet aangesproken te voelen denk ik. Ik heb ook zowel de Bluenote als de Fat Bob S gehoord. Beiden klinken gewoon erg goed (maar wel verschillend) en beiden hebben hun eigen charme kwa looks. Het is dus een kwestie van persoonlijke smaak. Daarnaast lijkt mij de Fat Bob S wat geschikter voor mensen die erg van sleutelen (in positieve zin dus) houden en daarmee de draaitafel naar een nog hoger plan willen tillen. De Bluenote is volgens mij meer voor mensen die (net als ik) minder technisch zijn en verder geen wilde plannen hebben, behalve eens een keer een beter element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 Gefeliciteerd met je draaitafel en veel plezier ermee !! Mijn draaitafel is ook geen partij voor mijn draaitafel. Helaas is het aanbod in lp's in mijn genre niet overweldigend, vandaar dat ik ze beide hou en een ander rack aan het maken ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 Volgens mij waart hier een zeer besmettelijk "Blue Note"-virus over het forum! In ieder geval gefeliciteerd met je aanwinst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 @ Gruiter: Wanneer komt de jouwe? Hij staat klaar in Sneek. We moeten alleen nog afspreken wanneer hij wordt gebracht. Je bent van harte welkom om te komen luisteren als hij er is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 @ Gruiter: Wanneer komt de jouwe? Hij staat klaar in Sneek. We moeten alleen nog afspreken wanneer hij wordt gebracht. Je bent van harte welkom om te komen luisteren als hij er is. Gaat ook zeker wel gebeuren!!! @ Audiopaul; Het is alleen geen virus, maar een stukje bewustwording! Kom maar eens bij me luisteren, dan begrijp je wel wat ik bedoel! Ik denk alleen dat je ze zelf al hebt gehoord bij Henk! Als een bezoekje aan Sneek nog meer van dit soort virussen kan verspreiden, wil ik graag "pati Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 mei 2005 Report Share Posted 21 mei 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Welk element zit er nu in ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Na 1000 keer is er nog niets veranderd, de elpees kun je dan in het museum zetten Na duizend keer, zou ik zelf ook oud genoeg zijn voor 't museum.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Ik denk dat henk geen enkele fat Bob meer verkoopt, als er een Bluenote naast staat! Ook ik vraag me af welke arm/elementkeuze je hebt genomen... Ik lees het graag! Ik wil best geloven dat de Bluenote een meer dan een behoorlijke tafel is. Maar of we dan direkt de FatBob naar het museum moeten verwijzen lijkt me wat overdreven. De Topic-starter heeft de keuze voor de Bluenote gemaakt. Waarschijnlijk heeft hij de gebruikelijke keuze-paratmeters zorgvuldig afgewogen, namelijk 'de looks', 'hoe het zijn zijn oren klinkt' en natuurlijk de prijs. Italianen hebben oog voor design, op alle fronten... Of het nu automobielen, lichtarmaturen, dingen voor in de keuken, en nu blijkbaar ook platenspelers zijn. Deze produkten hebben duidelijk een ziel. De keuze is dus erg persoonlijk. Ook de oren van de forumstarter zijn persoonlijk. Alleen vind ik het een beetje overdreven dat je daarom direkt een FatBob gaat afkraken.... Dat is een meer dan goede tafel, net zoals de Leonardo trouwens. Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Nou ja, een beetje enthousiasme kan geen kwaad. Ik heb het idee dat ze in Itali Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 De Bellavista/Borromeo is een mooie combinatie. Ik heb hem ook gehoord met de bijna best denkbare elementen. Inderdaad kan ik niet anders zeggen dan dat een Fat Bob S met een mindere arm/element combinatie werd gedeklasseerd. Thuis deklasseerde ik met mijn Fat Bob en een goede arm/element combinatie de Bellavista Dat bedoelde ik Kraus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Appels met peren vergelijken is een prachtig tijdverdrijf, zoals Kraus al aangeeft is het bijzonder belangrijk te vergelijken combinaties op hetzelfde niveau op te tuigen. Vraag je ook eens af waarom de vergelijking uitvalt in het voordeel van een Italiaan, waarom worden deze apparaten op deze wijze naast elkander gezet, zou een dubbele marge - importeur en detailist - hier iets mee van doen kunnen hebben ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Wat ik me nu af vraag(na al deze promotie van blue note) zijn er al meer dealers in Nederland DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts