Jump to content

Nieuwe aanwinst: Bluenote

BellaVista
 Share

Recommended Posts

Appels met peren vergelijken is een prachtig tijdverdrijf, zoals Kraus al aangeeft is het bijzonder belangrijk te vergelijken combinaties op hetzelfde niveau op te tuigen.

Vraag je ook eens af waarom de vergelijking uitvalt in het voordeel van een Italiaan, waarom worden deze apparaten op deze wijze naast elkander gezet, zou een dubbele marge - importeur en detailist - hier iets mee van doen kunnen hebben ?

:blink:

Tjonge Jitze,

Heb je aandelen ?

Ik dacht dat je mij beter zou kennen ?

Voordat je zulke uitspraken zou doen, maar goed dat geeft niet ,want hierdoor ken ik jou wel beter.

Misschien heeft Frits de Vries dan toch gelijk , samen met Jan Prins van Ruad e.a.

Als je erbij was geweest , dan had je van mij kunnen horen dat ikzelf de Bluenote niet zou nemen omdat de gewichtjes aan de onderkant mij duizelig maken ,ook heb ik de uitspraak gedaan dat de veel betere arm van Bluenote heel veel verschil kan uitmaken.

Daarom zou op dit moment mijn keus zijn een Fat Bob S met een Unipivot Bluenote arm.

Guest Kraus vonBentinck

Ik wil niet Haudio de spreekwoordelijke veer in de onbeschrijflijke plaats steken maar men doet soms wel gemakkelijk. Het is niet zo dat de klanten met hun centjes in de file staan om draaitafels te kopen. Integendeel, mensen geld uit laten geven voor een luxe artikel als een draaitafel is een uiterst moeilijke opgave. Zo moeilijk, dat iedereen daar bijna in faalt.

De Bluenotes zijn niet nieuw in Nederland tenslotte, maar de ene of de andere importeur/detaillist maakt een wereld van verschil, zo blijkt telkens weer.

De verdiende opvatting dat je voor alles rond de draaitafel vaak het beste af bent in Sneek (of all places, vergeet dat niet!) komt echt niet zo maar uit de lucht vallen.

Een auto is niet beter dan z'n service.

Dat geldt ook voor draaitafels.

Die dingen moeten "op punt" staan en daar weet Henk alles van.

Goed voor Bluenote maar ook voor Transrotor want Henk weet waar hij mee bezig is.

Als je vroeger een Alfa Romeo wilde hebben waren er ten lande maar een paar dealers die ook de nodige service konden leveren. Er zaten immers 2 dubbele carburators in die in harmonie moesten werken om het goed te hebben...

Ondertussen stapte Alfa ook over op elektronische injectie en zijn die carburators verleden tijd. Alleen de typische "Alfa-Sound" werd met die operatie naar de achtergrond verdrongen, de kwaliteit en het design zeker niet.

Henri

Goed voor Bluenote maar ook voor Transrotor want Henk weet waar hij mee bezig is.

Als je vroeger een Alfa Romeo wilde hebben waren er ten lande maar een paar dealers die ook de nodige service konden leveren. Er zaten immers 2 dubbele carburators in die in harmonie moesten werken om het goed te hebben...

Ondertussen stapte Alfa ook over op elektronische injectie en zijn die carburators verleden tijd. Alleen de typische "Alfa-Sound" werd met die operatie naar de achtergrond verdrongen, de kwaliteit en het design zeker niet.

Henri

:confused: Met 1 dealer in Nederland, ik weet het niet?

DEPETER :cool2:

Aandelen heb ik niet, wel een berg vragen, ook een berg ongenoegen over de oppervlakkige wijze waarop allerlei apparaten worden beoordeeld, dit kan dan leiden tot stekelige opmerkingen.

echter de ziel van mijn verhaal is, vergelijk zaken die aan elkander gewaagd zijn, houd rekening met allerlei randverschijnselen.

Met dom gezeur over apparaten worden al voldoende pagina's in allerlei periodieken en brochures volgeschreven, laat dit forum zich daarvan onderscheiden, laat het een medium zijn waar werkelijk iets zinnigs wordt gemeld.

Op dit moment lijkt het of buiten Sneek geen serieuze platenspeler deskundigheid in het land aanwezig is.

Het lijkt mij bijzonder zinvol dan ook eens te gaan kijken in Zevenbergen - Audio Excellence - Haarlem - van den Eijnde Audio - Lippenhuizen - Rinsma Audio - Alkmaar - Studio Alkmaar - hetwelk de adressen zijn die ik iets beter ken, daarnaast zijn er nog wel meer te bedenken, Rik Stoet in Den Haag, in 't Harde vind je Ketelaar en er zullen beslist meerderen te vinden zijn in het land.

Het beeld dat er maar 1 of 2 echte platenspelers op de markt zijn en dat je maar op 1 adres fatsoenlijk wordt geholpen lijkt me zo vreselijk bezijden de werkelijkheid.

:(

Guest Kraus vonBentinck
:ph34r: Wat ik me nu af vraag(na al deze promotie van blue note) zijn er al meer dealers in Nederland :confused:

:confused: En wat zou blue note zijn zonder dit forum :confused:

Een dooddoener.

Heel de wereld is veranderd door het internet. Het is een onderdeel van "de markt". Aanpassing aan de markt gebeurt zowel door de aanbieders als de vragers.

Misschien houdt verstandig dealerschap voor zo'n nicheproduct als de draaitafel wel in dat het aantal verkooppunten voor de Bluenote beperkt blijft en dat zou best eens in het belang van de klanten kunnen zijn.

De economische geschiedenis leert dat 1 van de succesfactoren van de VOC de mentaliteit van de Nederlanders was. Niet streven naar snelle en spectaculaire en dus onzekere winsten maar gaan voor de zekerheid van een tientje gegarandeerd rendement. (Dat gebeurde toen wel door de peperproductie in niet gecontroleerde gebieden met grof geweld te vernietigen :D maar dat is een ander verhaal! Of toch niet? Ook dit forum leert dat "the struggle for the consumer's dollar" op vele fronten en op alle mogelijke manieren gestreden wordt. Aan de klanten te beoordelen wie daarin overeind blijft als mens, aan wie men de penning gunt, zowel als ondernemer, die men als klant durft te vertrouwen).

Maar advies en kritiek vanaf de zijlijn is altijd gemakkelijk. Laat het maar aan Henk zelf over, die heeft bewezen het te kunnen.

• Members
Appels met peren vergelijken is een prachtig tijdverdrijf, zoals Kraus al aangeeft is het bijzonder belangrijk te vergelijken combinaties op hetzelfde niveau op te tuigen.

Vraag je ook eens af waarom de vergelijking uitvalt in het voordeel van een Italiaan, waarom worden deze apparaten op deze wijze naast elkander gezet, zou een dubbele marge - importeur en detailist - hier iets mee van doen kunnen hebben ?

:blink:

Dit soort discussies zullen er altijd wel blijven , als de ene partij geld moet uitgeven , en de andere er aan moet verdienen. Voor de zoveelste keer vraag ik mij af , wat maakt het uit ? Filantropische instellingen bestaan allang niet meer , en gezien de huidige markt in audio-land kan ik mij heel goed voorstellen dat men kiest voor een importeur/detaillist combinatie. Kan het verschil zijn tussen een droge- en een belegde boterham...

Nu is het ook nog een keer zo , dat als ik een bepaald product mooier vind klinken als de concurrentie , ik voor dit product zou gaan , en al zou er 200 % marge op zitten , nou en ! Als je er maar content mee bent...

Nu ken ik de persoon Haudio helemaal niet , maar als ik zijn bijdragen zo eens lees , en de opmerkingen van anderen erbij optel , gun ik het hem nog van harte ook.

Ik kan me dus niet voorstellen dat er uit eigenbelang met gesaboteerde tafels wordt gedemonstreerd door iemand met zoveel liefde voor het (analoge) product.

Groet

Misschien houdt verstandig dealerschap voor zo'n nicheproduct als de draaitafel wel in dat het aantal verkooppunten voor de Bluenote beperkt blijft en dat zou best eens in het belang van de klanten kunnen zijn.

Ter vergelijking, naast de gewelddadige VOC, praktijken van Microsoft en allerlei andere monopolisten, op welke wijze is hier door de consument voordeel te verkrijgen ?

:unsure:

Waar staat HEAR voor? HEAR = High End Audio Retailers. De site gemaakt voor en gesponsort door de detailhandel.

Haudio is een van de weinigen die zich als retailer hear in de discussies mengt met goede bijdragen. OK, ze mogen best af en toe door een gekleurde bril be

Haudio is zeker geen verkeerde gast die het nut van dit forum heeft ingezien en er ook op zijn tijd zijn profijt uit haalt. Mag dat aub?

Daar ben ik het helemaal mee eens. Verder wil ik er nog aan toe voegen dat zijn liefde voor draaitafels zwaarder weegt dan de financiele aspecten.

Henk heeft in dat opzicht op een aantal punten een zeer genereus gebaar naar mij gemaakt. Ik ben hem daarvoor erg dankbaar.

Guest Kraus vonBentinck

nou weten we nog niet welke arm en wat voor element op die transparante ( :D ) Bellavista zitten

Guest Kraus vonBentinck

Ter vergelijking, naast de gewelddadige VOC, praktijken van Microsoft en allerlei andere monopolisten, op welke wijze is hier door de consument voordeel te verkrijgen ?

:unsure:

research, service, een constante kwaliteit van het product, de garantie dat het goed komt wanneer het fout gaat, de zekerheid dat het product niet morgen ergens voor de helft van de prijs in de ramsj ligt

Er is minder gauw sprake van een monopolie dan je zou denken

nou weten we nog niet welke arm en wat voor element op die transparante ( :D ) Bellavista zitten

Beste Kraus,

De combinatie's die er beluisterd zijn waren :

Fat Bob S met TR 2.6 en Benz Micro Glider > Sphinx Phono Pre

Fat Bob S met TR 2.6 en Transfiguration Aria > Shinx Phono Pre

Fat Bob S met TR 2.6 en Benz Micro Glider > Bluenote Phono Pre 1

Bluenote Bellavista met Bluenote Borromeo arm > Audio Technica OC 9 ML > Bluenote Phono Pre/Sphinx Phono Pre

Bluenote Piccolo met Bluenote Borghese arm > Audio Technica OC 9 ML > Bluenote Phono Pre/Sphinx Phono Pre

Ook de verschillende combinaties met een ASR Phono Pre.

Dit alles afwisselend over Accuphase 212 en Thiel 2.4 Weergevers

Ook afwisselend over T & A V 10 buizen versterker over Dali MS 4

In de toekomst wil ik ook nog -de Piccolo proberen uit te rusten met een Rega RB 250 ivm de prijsstelling die dan ver onder de 1000,00 euro grens komt.

Wat ook uitmuntende resultaten geeft is een Nothingham Analoque Horizon draaitafel met een Bluenote arm B-5 ipv een Rega RB 250 , maar dat mag ook wel want een Rega RB 250 zit in de buurt van 250,00 euro en een Bluenote B-5 495,00 maar hij past zonder problemen.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Henri

:confused: Met 1 dealer in Nederland, ik weet het niet?

Beste ,

Op dit moment zijn er 4 dealers en meer als 10 komen er niet.

Groet,

Haudio

Wat een overweldigende reacties: dank voor de felicitaties!

Gisteravond was ik afgeleid door het Eurovisie Songfestival: dat moet ook worden bekeken. In mijn ogen een terechte winnaar overigens... :rolleyes:

De arm waar ik mij toe heb laten verleiden is de Borromeo en het element een Audio Technica OC9/ML-II. Volgens de meester (en mijn oren) een zeer goede combinatie. Haudio heeft mij tegen mezelf moeten beschermen: voor deze combinatie moet ik al stevig bloeden en een JA-element zou op dit moment echt te veel zijn geweest...

(...indien belangstelling zal ik over een paar weken een serieuzere recentie schrijven...)

Draaitafels vergelijken is een moeilijk verhaal. Op mijn combinatie heb ik onlangs (tijdelijk) een kabel van phono pre naar voorversterker vervangen en dat maakte al verschil. Ga dan eens verder in de keten kijken, voorversterker,voeding, phono kabel, arm en element. Gegeven een goede combinatie kon dat laatste overigens wel eens het meeste verschil maken.

Persoonlijk heb ik naar een draaitafel gezocht waarvan ik wist dat hij degelijk was en waarvan er een boel gemaakt zijn. Bij een draaitafel lijkt me dat wel heel belangrijk voor de lange termijn. In die zin lijkt bijvoorbeeld Transrotor een goede investering. Er zijn er ongeveer 25.000 in 30 jaar van gemaakt en de onderdelen zijn volgens mij vaak uitwisselbaar. In de AAA staat een leuk artikel over Transrotor (s geschiedenis). Hetzelfde kan je zeggen van Rega, Linn en noem er maar een aantal op.

Dat Haudio als importeur en detaillist aan dit forum meedoet vind ik geen probleem zeker niet omdat hij het met open vizier doet. Dat hij zijn voorkeuren heeft moge duidelijk zijn. Aan de andere kant geeft hij vaak mensen goede adviezen waar hij niet onmiddellijk belang bij heeft. Wat mij betreft zijn dan ook andere detaillisten en/of importeurs welkom (zolang wij er nog maar tussen kunnen komen).

Carl

Het zal jullie misschien verbazen, maar niet alle high-end liefhebbers zijn actief op dit forum. Om de discussie over verkooptechnieken zuiver te houden wil ik graag vertellen hoe ik in Sneek terecht ben gekomen. Dit is namelijk naar aanleiding van het advies van een goede vriend die recentelijk ook is gevallen voor een draaitafel uit Sneek (voorheen ook niet actief op dit forum). Via-via dus. Het doel van mijn eerste bezoek was een

Het zal jullie misschien verbazen, maar niet alle high-end liefhebbers zijn actief op dit forum. Om de discussie over verkooptechnieken zuiver te houden wil ik graag vertellen hoe ik in Sneek terecht ben gekomen. Dit is namelijk naar aanleiding van het advies van een goede vriend die recentelijk ook is gevallen voor een draaitafel uit Sneek (voorheen ook niet actief op dit forum). Via-via dus. Het doel van mijn eerste bezoek was een

P.S.; Dat van die kerels zou ik ook niet weten, behalve dat het eigenlijk raar is! Volgens mij heb ik ooit vernomen dat vrouwen nl. een veel beter gehoor hebben dat de heren.... Feit is ook dat de heren op diverse fora veelal ook hetero zijn, terwijl juist die verfijningsdrang meer bij niet-hetero's speelt.... Stof tot nadenken... :D

Hetero mannen spelen graag met techniek.. :D

P.S.; Dat van die kerels zou ik ook niet weten, behalve dat het eigenlijk raar is! Volgens mij heb ik ooit vernomen dat vrouwen nl. een veel beter gehoor hebben dat de heren.... Feit is ook dat de heren op diverse fora veelal ook hetero zijn, terwijl juist die verfijningsdrang meer bij niet-hetero's speelt.... Stof tot nadenken... :D

Hetero mannen spelen graag met techniek.. :D

Niet ( volledig- ) heteromannen volgens mij ook, hoor!!! :lol: