Jump to content

Nieuwe aanwinst: Bluenote

BellaVista
 Share

Recommended Posts

Heb ik in dit topic nu al kunnen lezen wat de klankeigenschappen zijn van de bluenote. Dus ook wat de verschillen zijn met b.v. de fatbob e.d.

Beter is voor mijn zo'n vaag begrip, ik mag graag lezen of iets helder, laidback is enz. Daarnaast lees ik ook graag wat iemand mindere punten vind van spelers.

(kan zijn dat ik erover heen heb gelezen hoor, dan excuses voor deze posting)

Heb ik in dit topic nu al kunnen lezen wat de klankeigenschappen zijn van de bluenote. Dus ook wat de verschillen zijn met b.v. de fatbob e.d.

Beter is voor mijn zo'n vaag begrip, ik mag graag lezen of iets helder, laidback is enz. Daarnaast lees ik ook graag wat iemand mindere punten vind van spelers.

(kan zijn dat ik erover heen heb gelezen hoor, dan excuses voor deze posting)

Check mijn posting maar onder " recensies" ...

Ik kan hier geen gedegen bevinding noteren, daarvoor heb ik te kort geluisterd en waren de verschillen qua set-up te groot. Ik vond de weergave met de EbonyH uit de kunst. Met de Ruby 3 was het idd beduidend minder. Ik zou persoonlijk niet upgraden van mijn L2 Wood naar een Ruby 3, als ik van deze luisterproef uit moet gaan.

Een Glider in een TR2.6 arm (waar ik niet echt van gecharmeerd ben) op een Fatbob S is dan een krom vergelijk. Hoewel ik de 1-punt gelagerde arm wel wat "heavy" vind, is deze stukken beter dan de TR2.6. Ook dat is een krom vergelijk. Ik zou zelf de 1-punter van Bluenote niet willen. Hij voelde m.i wat "stroef" aan voor een 1-punter.

Qua draaitafelklank leeft de Bellavista wat meer dan de Fatbob. De Fatbob klinkt erg precies en technisch (spreek ik uit ervaring :rolleyes: ). De Bluenote speelt iets frisser, levendiger. Dat komt volgens mij door de manier van bouwen.

Ik zou wel volkomen gestoord worden van die goudkleurige gewichtjes onder het plateau. Dat geeft werkelijk een behoorlijk "kermis"-gevoel. Ik vind mijn Fatbob al veel te veel bling bling, maar dat draaiende goud is nog wat extremer :blink:;)

Het laag blijft iets achter, maar dat kan een probleem zijn van het element. De Glider heeft er overigens ook last van.

Klopt! Je zal gaan merken dat het laag pas na een weekje flink inspelen veel mooiere en vooral rondere vormen zal gaan aannemen! Was bij mijn B-5mk2 met EroicaLX althans het geval!

Ook de middentonen komen nu veel beter uit de verf, en er lijkt nog meer rust uit te komen! Waren bij bv. Cherubini's Requiem ( in D-Moll, alleen mannenkoor ) de stemmen eerst wat "ver weg", hoor je nu bij dezelfde plaat meer de plaatsing van het koor, en een veel duidelijker scheiding tussen bassen en tenoren! Ik had Henk dit al gemeld, en hij zei ook dat het geheel na veel inspelen beter zou gaan worden, hetgeen zeer zeker het geval is! B)

Geduld hebben, BellaVista! Laat hem, zorry, haar lekker draaien, zoveel als je maar kan. Probeer niet te analytisch te gaan luisteren, maar te genieten ( kan soms best lastig zijn... :rolleyes: )

Greetz, Lestat.

• 2 weeks later...

Lestat, je hebt gelijk: inspelen maakt ook hier veel uit.

Laag klink prachtig via deze combinatie: een basgitaar klinkt nu al lekker dreunend en duidelijk los van de drums, zoals het hoort.

Echter, in dit tempo duurt het nog wel even voordat deze draaitafel optimaal klink (minimaal 100 uur inspeeltijd). :(

Geef hem gewoon lekker de tijd! Je gaat echt steeds meer verschil horen, en daarna meer verfijning! Valt bij jou ook zo op dat de "aanslagen" op een instrument goed te horen zijn? Dit is echt iets van de afgelopen tijd, en het maakt het geheel wat completer, je weet nu pas dat er

Het is inderdaad opmerkelijk om een basgitaar zo te horen. Of bekkens.... waanzinnig. Alles klink zo ...vanzelfsprekend. En dan te bedenken dat het nog minstens 80 uur duurt voordat het geheel is ingespeeld!

Met deze Bluenote ervaar ik het 'zwarte goud' als een ontdekkingsreis. Wat heb ik al die jaren moeten missen! Of... is het de ontwikkeling van draaitafels van de laatste jaren die voor een enorme stap in geluidsbeleving heeft gezorgd? Hoe het ook zij, ik heb een flinke stapel LP's die allemaal liggen te wachten om gedraaid te mogen worden... :)

Zijn dit jullie algemene ervaringen of alleen bij "super-goed" opgenomen LP's. Ik had een tijdje terug een aantal LP's van mijzelf meegenomen bij het luisteren naar de Bluenote (oa Saint Germain - Tourist, R.E.M., Dire Straits - Money for Nothing (opnieuw gemastered), maar die klonken erg vlak. Toen Sara K op de draaitafel werd gelegd klonk het fantastisch.

Ik ben benieuwd hoe de rest van mij collectie er aan toe is ...... :unsure:

Trouwens als je de lp van Vitesse "Live in Germany" te pakken kunt krijgen gelijk doen....op kant 4 staat een (electronische) drumsolo.....gewone persing :rolleyes: klinkt uitstekend :)

RummeniggeKaltz, toch?

Zijn dit jullie algemene ervaringen of alleen bij "super-goed" opgenomen LP's. Ik had een tijdje terug een aantal LP's van mijzelf meegenomen bij het luisteren naar de Bluenote (oa Saint Germain - Tourist, R.E.M., Dire Straits - Money for Nothing (opnieuw gemastered), maar die klonken erg vlak. Toen Sara K op de draaitafel werd gelegd klonk het fantastisch.

Ik ben benieuwd hoe de rest van mij collectie er aan toe is ...... :unsure:

Zo is dat: de opname moet goed zijn. Een slechte opname of slechte persing is onvergevelijk: wat dat betreft is mijn Bluenote een echte Italiaanse!

Intussen heb ik een stapeltje platen liggen die inmiddels zijn geelimineerd... :ph34r:

Hier een plaatje van mijn nieuwe aanwinst (excuses voor de slechte kwaliteit):

622bluenote.jpg

Ik zal hem de tijd geven om in te spelen en pas daarna mijn bevindingen hier gaan melden. In ieder geval kan de klank mij al wel bekoren.

Guest Kraus vonBentinck

Strak.

Eigenlijk een hele mooie set zo bij elkaar.

(PS, overweegt Ruud soms het opzetten van een koeriersdienst :D (moet ook een beetje denken aan moeders voor moeders, maar daar gaat toch heel ander spul heen & weer ;) )

Ha die Gerald!

Eindelijk heb je de Bluenote in je set :)

Heel veel plezier ermee! Maar dat moet lukken, niet ingespeeld klonk hij al prima :D

Groetjes Marten Jan

Hier een plaatje van mijn nieuwe aanwinst (excuses voor de slechte kwaliteit):

622bluenote.jpg

Ik zal hem de tijd geven om in te spelen en pas daarna mijn bevindingen hier gaan melden. In ieder geval kan de klank mij al wel bekoren.

Gefeliciteerd met de aanwinst!

(N.B. fraaie puck!)

Dank je,

Ik heb inmiddels al een aantal "oude" platen van de stapel gehaald waarvan ik dacht dat ze waren afgeschreven omdat ze niet goed klonken op mijn vorige draaitafel, maar op de Bluenote klinkt het alsof ze een nieuw leven hebben gekregen. Zo had ik net oudje van Vangelis opgezet en ik was aangenaam verrast door het "sprankelende" geluid. Ook de tikjes in de plaat lijken nu minder op te vallen.

Tot nu toe klinkt ie (voor mij) geweldig en vele maken beter dan mijn oude Audio Linear TD-4001 die ik inmiddels in onderdelen heb verkocht. Ik wil hem eerst goed inspelen en dan zal ik mijn ervaringen hear posten. De Opera Consonance heeft er in elk geval een goede tegenstander aan.

Je bent welkom om te komen luisteren...