mischa Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Vanmorgen mijn nieuwe aanwinst opgehaald. Een Thorens TD160 MKII. Het element wat erin zit is een AKG P25MD. Wie kent de kwaliteit van dit element? Verder heb ik nog een vraag: Als ik een plaatje opleg en ik zet de naald op de plaat, loopt de arm over de plaat heen zonder de groeven te volgen. Hij blijft dan even op die plek staan, om het vervolgens weer op een lopen te zetten over de plaat heen. Op zich is een beetje beweging niet verkeerd, maar ik zou het toch prettig vinden als de naald de groef bleef volgen. Is dit een afstelling die niet goed is? Bij vragen met moeilijke termen svp een beschrijvingkje erbij van wat je bedoelt, ik ben nogal "vers" hier. Tips over een site waarop staat hoe zo'n setje moet worden afgeregeld zijn natuurlijk welkom. Bij voorbaat Dank, Mischa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted 22 mei 2005 Author Report Share Posted 22 mei 2005 Volgens mij al een oorzaak gevonden: Arm is volgens mij gebroken geweest, wat bij de shell zit een dot lijm. Dit lijkt me niet origineel. Verder vind ik de naald wel wat doorhangen, maar ik heb dan ook geen idee hoe deze dient te staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Volgens mij al een oorzaak gevonden: Arm is volgens mij gebroken geweest, wat bij de shell zit een dot lijm. Dit lijkt me niet origineel. Verder vind ik de naald wel wat doorhangen, maar ik heb dan ook geen idee hoe deze dient te staan. je hebt mail. Arm gebroken? Waar is ie dan gebroken? Is het lijm bij de headshell of is het blue tack oid? De naald (cantilever) hoort een hoek te maken van ca 20 graden tov de plaat. Is die hoek beduidend kleiner en de VTA staat toch ongeveer goed, dan is waarschijnlijk de cantilever gebroken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Helaas voor je, dan denk ik dat het toch goed is om een nieuwe arm te kopen met een ander element. AKG ken ik alleen als producent van condensatoren voor condensdrogers van Miele, en volgens mij ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted 22 mei 2005 Author Report Share Posted 22 mei 2005 @Sodejuu: Heb ik gelezen, je hebt mail terug @Lestat: Voor dat geld kan ik hem moeilijk terugbrengen. Voor de rest ziet het ding er nog perfect uit. Geen krasjes op de bovenkant en daarbij vind ik zo'n MKII toch mooier als een MKI. Voor de rest: ik ga hem zeker modificeren. Komt een dikke HDF plaat omheen die of hoogglans of zijdeglans zwart gespoten wordt. Nog suggesties? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Helaas voor je, dan denk ik dat het toch goed is om een nieuwe arm te kopen met een ander element. AKG ken ik alleen als producent van condensatoren voor condensdrogers van Miele, en volgens mij ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Helaas voor je, dan denk ik dat het toch goed is om een nieuwe arm te kopen met een ander element. AKG ken ik alleen als producent van condensatoren voor condensdrogers van Miele, en volgens mij ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Je gelooft het niet, maar ik heb vorige week een Grado Green en een nieuwe snaar meegebracht voor Mischa Ik ben wel van mening dat een in goeie staat verkerende TD160Mk2 ook wel wat beters kan hebben dan een Grado Prestige Green Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Je gelooft het niet, maar ik heb vorige week een Grado Green en een nieuwe snaar meegebracht voor Mischa Ik ben wel van mening dat een in goeie staat verkerende TD160Mk2 ook wel wat beters kan hebben dan een Grado Prestige Green Geweldig!!! Ben het ook roerend met je eens; ikzelf ben ook met een Green begonnen, en heb al na zeer korte tijd een upgrade gemaakt naar een Goldring EroicaLX. Voor mij een goede keuze geweest, daarmee kwam de speler echt wat meer, nee, v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 extreem dwarsdruk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 extreem dwarsdruk? Of extreem weinig . Hij loopt nl naar het midden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 extreem dwarsdruk? Of extreem weinig . Hij loopt nl naar het midden Beste, Wat erg vaak gebeurt is dat ,in het cantilever (van Aluminium) een stukje zit waarin de naald is gelijmt. Soms is de naald dan verdwenen , en het kleine stukje zit er nog in en die lijkt op een naald, maar die is dus weg, dan loopt het element zop over de plaat naar het midden zonder iets af te tasten. Dus waarschijnlijk , das pech naald weg .... MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted 22 mei 2005 Author Report Share Posted 22 mei 2005 Ik zie toch echt zo'n klein pieletje er onderaan hangen. Ik denk dus niet dat de naald weg is. Ik weet het dus niet zeker !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Dan zou ik dat toch zeker even goed laten checken onder een microscoop. Een gebroken naald is DE manier om je platen voorgoed te ruineren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Ik zou gewoon neen nieuw elementje kopen (of minimaal een nieuwe naald als dat kan). Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Ik zie toch echt zo'n klein pieletje er onderaan hangen. Ik denk dus niet dat de naald weg is. Ik weet het dus niet zeker !! Zolang je vrouw dit niet zegt zal het nog wel reuze mee vallen groetjes John Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted 22 mei 2005 Author Report Share Posted 22 mei 2005 Waarschijnlijk is het aan alle vermoedens te horne het beste om meteen mijn nieuwe Grado en snaar aan te brengen. Aan een nieuwe plint ga ik binnenkort beginnen. In ieder geval bedankt voor alle suggesties. Zou ik ook een complete TP16MKIII met TP63 kunnen monteren of ga ik dan achteruit in kwaliteit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 mei 2005 Report Share Posted 22 mei 2005 Zou ik ook een complete TP16MKIII met TP63 kunnen monteren of ga ik dan achteruit in kwaliteit? Deze vraag snap ik niet Er zit toch al een TP16Mk3 op, wat zou er dan slechter worden als je er een andere TP16Mk3 op zou zetten BTW, het verschil tussen een TP16Mk2 en TP16Mk3 is makkelijk te zien. De TP16Mk2 heeft dat blikkieding headshell en de TP16Mk3 heeft die zwarte headshell met de witte opdruk. Jij hebt een TP16Mk3 op je Thorens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted 23 mei 2005 Author Report Share Posted 23 mei 2005 OK dan! Ik dacht dat dat een MK2 was. Maar goed, ik zag dat via ebay een mooie MK3 compleet werd aangeboden. Maar eens even in de gaten houden voor het armpje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 23 mei 2005 Report Share Posted 23 mei 2005 Als je nou toch een andere arm gaat monteren, denk dan liever een een goede SME of Rega.... Ik bedoel, als je geld g Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted 23 mei 2005 Author Report Share Posted 23 mei 2005 Tis toch nog een groot verschil of ik tot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 23 mei 2005 Report Share Posted 23 mei 2005 Ik zou gaan voor een nieuw voorarmpje. Die Thorens arm is helemaal niet slecht. Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted 23 mei 2005 Author Report Share Posted 23 mei 2005 Oke dan. Wie heeft een TP63 voorarmpje liggen of wie weet wie er een uit te halen? Vraag ik dit eigenlijk wel in de juiste rubriek?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 24 mei 2005 Report Share Posted 24 mei 2005 Oke dan. Wie heeft een TP63 voorarmpje liggen of wie weet wie er een uit te halen? Vraag ik dit eigenlijk wel in de juiste rubriek?? Vraag eens bij Audio Selektief in Sneek, Wijnbergen Audiosphere in Heerlen of Audio Excellence in Zevenbergen. Misschien kan een mede-forummer ook helpen, maar die hebben dat ding meestal op een toonarm staan. Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 24 mei 2005 Report Share Posted 24 mei 2005 Begrijp je wel, Mischa, maar je krijgt al een SME voor zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts