Guest Gerko Posted 26 mei 2001 Report Share Posted 26 mei 2001 Uit vele berichten blijkt dat bij een zwevende laminaatvloer een marmeren tegel aan te raden is bij zuilluidsprekers. Maar hoe groot en dik moet zo'n tegel zijn en hoe zit het met rubberen dempers die daar dan weer onder zouden moeten? Mijn luidsprekers staan al op spikes, maar de diepe lage tonen verdwijnen (zijn dichtbij de luidspekers wel goed te horen, maar verder in de kamer niet). En hoe groot is het effect? En dan nog een vraag: waar haal je die marmeren platen? Bedankt alvast! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JAPie01@planet.nl Posted 26 mei 2001 Report Share Posted 26 mei 2001 Volgens veel mensen zouden tegels helpen, maar mij maak je niet wijs dat je marmeren tegels nodig zult hebben. Volgens mij is een betonnen grindtegel prima, gewoon halen bij de doe-het-lekker-zelf zaak. Flink zwaar moeten ze wel zijn, toch wel 20 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bkamph Posted 27 mei 2001 Report Share Posted 27 mei 2001 Ik heb voor zwarte granieten platen gekozen omdat ik geen betontegels in mijn kamer wil hebben; puur voor het optisch effect dus. Granieten of marmeren platen haal je bij een natuursteenhandelaar; vaak hebben die nog wel een paar stukjes "afval" liggen, die ze voor een prikkie verkopen. Als je ze wil laten afwerken (op maat zagen en polijsten), dan wordt het uiteraard duurder. Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odin Posted 27 mei 2001 Report Share Posted 27 mei 2001 Ik ben voor 2 tegels ,30x30 cm, zwart graniet 180,= kwijt (incl. op maat en gepolijst) Odin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 27 mei 2001 Report Share Posted 27 mei 2001 Ik was destijds iets van 100,- kwijt voor 2 tegels van 25x30 cm, in zwart marmer. Je kunt ook soms nog wel witte marmer tegels aantreffen bij bouwmarkten. Deze voldoen ook prima en zijn vaak 30x30 cm. Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gerko Posted 29 mei 2001 Report Share Posted 29 mei 2001 Oke! Ik denk dat ik genoeg weet. Bedankt allemaal voor jullie reacties! Gerko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tripple Posted 30 mei 2001 Report Share Posted 30 mei 2001 Even voor de duidelijkheid: Geldt deze theorie ook voor parket? groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts