Jump to content

Ugrade Musical Fidelity CD spelers

Alex70
 Share

Recommended Posts

Of een modificatie merkbaar is altijd lastig omdat je het resultaat voor en na de tijd niet makkelijk kan vergelijken.

Adres voor modificatie:

soundevolution

Guest C J
Ik zag op Ebay een aanbieding om MF CD spelers te modificeren.(zie link) Nu heb ik op dit forum ook e.e.a. gelezen over modificaties van CD spelers.

Wie kan mij vertellen, wat er precies met de CD spelers gebeurt, of het echt merkbaar is, en misschien een goed adresje aanbevelen?

Alex

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...7517923417&rd=1

De beste en eenvoudigste manier; neem contact op met Bas de Vries. ;) :

Hoi Lex,

Bas ehhh... Soundevolution is idd een prima adres voor modificaties.

Als je het forum ff afstruint zul je wel een aantal topics vinden over het verbeteren van een cd-speler. Dat kan in verschillende stappen. Je kan alleen gaan voor een betere klok. dat scheelt al een berg. een betere voeding en liefst gescheiden voor analog en digitaal circuit levert ook winst op.

Wat er allemaal mogelijk in de analoge trap is vel. Alleen opampjes vervangen bijvoorbeeld kan winst op leveren. De hele analoge trap vergvangen door een andere, is ook een mogelijkheid, maar dat kan kostbaar worden. Het ligt eraan wat je wil en wat je budget is.

een goeie klok kst ca

Er is een Tent klok in mijn Sony 555ES gebouwd en een LCaudio discrete eindtrap: Zapfilter MK2 (niet door Bas).

Ik vind hem niet echt beter geworden dan een standaard Teac VRDS9 met losse dac (perpetual technologies). Ook niet slechter overigens. Zal wel aan mij liggen. Maar eerlijk gezegd, achteraf niet de moeite waard imo. Misschien komt het nog?

Hoi Lex,

Bas ehhh... Soundevolution is idd een prima adres voor modificaties.

Als je het forum ff afstruint zul je wel een aantal topics vinden over het verbeteren van een cd-speler. Dat kan in verschillende stappen. Je kan alleen gaan voor een betere klok. dat scheelt al een berg. een betere voeding en liefst gescheiden voor analog en digitaal circuit levert ook winst op.

Wat er allemaal mogelijk in de analoge trap is vel. Alleen opampjes vervangen bijvoorbeeld kan winst op leveren. De hele analoge trap vergvangen door een andere, is ook een mogelijkheid, maar dat kan kostbaar worden. Het ligt eraan wat je wil en wat je budget is.

een goeie klok kst ca

Ik heb mijn AVM loopwerk ook een Tent-klok, met S/PDIF reclocker (XO3) ingebouwd. Ik wil die klok echt niet meer missen, zoveel ging dat loopwerk er hoorbaar op vooruit.

Ik denk wel dat het een beetje apparaat afhankelijk is, maar een goeie klok geeft toch wel veel verbetering. Het heeft alleen geen nut als er al een stabiele klok in zit. Volgens de manual zit er in de X-Ray al een goeie klok, maar ik vind 170pps toch nog wel hoog als je dat vergelijkt met een Tent klok (10pps).

Ik weet dat er bij jouw verschil was (je hebt het zelf laten horen, hoewel er natuurlijk altijd beinvloeding is door (auto) suggestie).

Misschien had Remco gelijk en is met name bij 1-bitters het verschil klein (zie oude draad). Misschien zitten er nog te veel zwakke plekken in mijn luisterketen (ik kan er wel een paar noemen: akoestiek en LS snoer. Misschien ook de xover). Misschien heb ik gewoon niet zulke kritische oren. Ik vind het iig erg moeilijk om geluid te vergelijken.

Ik meen wel verbetering in de sacd weergave te horen (met name in het laag), maar ook dat is lastig te bevestigen, want er is geen referentie meer. Overigens vermoed ik dat het eindfilter hier debet aan is.

Guest C J
Er is een Tent klok in mijn Sony 555ES gebouwd en een LCaudio discrete eindtrap: Zapfilter MK2 (niet door Bas).

Ik vind hem niet echt beter geworden dan een standaard Teac VRDS9 met losse dac (perpetual technologies). Ook niet slechter overigens. Zal wel aan mij liggen. Maar eerlijk gezegd, achteraf niet de moeite waard imo. Misschien komt het nog?

Had je wel door Bas moeten laten doen, was er waarschijnlijk meer gebeurt dan alleen die klok, eindtrap en filter. B):) Zeer waarschijnlijk was hij dan w

Alex,

Is het niet een idee om de nieuwe X-Ray (V3) te proberen? Da's een wondermooie speler die zeker een verbetering tov je huidge speler zal geven, en relatief zeer betaalbaar is.

Het slaat als een tang op een varken als je een ronde MF set hebt en er een vierkante x-ray V3 naast zet... dat ziet er natuurlijk niet uit.

Alex,

Is het niet een idee om de nieuwe X-Ray (V3) te proberen? Da's een wondermooie speler die zeker een verbetering tov je huidge speler zal geven, en relatief zeer betaalbaar is.

Het slaat als een tang op een varken als je een ronde MF set hebt en er een vierkante x-ray V3 naast zet... dat ziet er natuurlijk niet uit.

Als er wordt gezocht naar een verbetering dan is de nieuwe X-ray dat zeker, en apart van de vorm is de omvang niet afwijkend tov de tube modellen, en sluit het resultaat qua 'filosofie', voorzover die bij MF vast is, wellicht mooi aan bij de rest van de ketting.

Als 'rond' de doorslag geeft wordt het lastig een upgrade te bedenken, wat vroeg of laat een consessie zal vragen.

Alex, succes met de set.

Je hebt gelijk over de omvang en het merk op zich... natuurlijk past een x-rayV3 beter bij de tonnetjes dan bijvoorbeeld een normale Marantz of Sony. Persoonlijk zou ik willen dat mijn tonnetjes nooit kapot gaan want dan heb ik een probleem met vervangen.

Maar goed daat ging het topic niet over... een upgrade zal denk ik een stuk goedkoper zijn dan een nieuwe xrayV3.